Sari direct la conținut

Ceasurile elvețiene de 100.000 de dolari vândute de Donald Trump duc către o firmă obscură din statul Wyoming

HotNews.ro
Ceasurile elvețiene de 100.000 de dolari vândute de Donald Trump duc către o firmă obscură din statul Wyoming
Ceasurile de aur poartă numele lui Donald Trump și sunt vândute ca „ediție limitată” la doar 147 de bucăți, FOTO: Captură YouTube

Donald Trump promovează ceasuri elvețiene de 100.000 de dolari pentru cei care vor să parieze pe victoria sa la alegerile prezidențiale din 5 noiembrie. O investigație a CNN arată în schimb că originea ceasurilor de aur pare să fie într-un orășel din statul american Wyoming.

„Noile mele ceasuri Trump, facem ceva deosebit cu ceasuri, calitatea pentru mine este foarte importantă. Tourbillonul ‘Victoria lui Trump’ – acesta nu este orice ceas, este unul dintre cele mai bune ceasuri făcute. Este un ceas tourbillon cu aproape 200 de grame de aur și peste 100 de diamante reale, sunt multe diamante. Iubesc aurul, iubesc diamantele, toți o facem”, a prezentat Trump ceasurile într-un mesaj video distribuit pe rețelele de socializare la sfârșitul lunii septembrie.

Site-ul pe care sunt scoase la vânzare ceasurile adaugă că acestea sunt „proiectate pentru Președinte” cu și că sunt „produse cu putere și precizie elvețiană”. Tourbillonul este un tip de mecanism sofisticat creat în 1795 pentru a îmbunătăți precizia ceasurilor mecanice. Deși nu mai este esențial la ceasurile moderne, el a ajuns să fie considerat în schimb un simbol al luxului și măiestriei în materie de ceasuri.

În total, site-ul „Get Trump Watches” scoate la vânzare 147 de ceasuri tourbillon ediție limitată „Victoria lui Trump”. Prețul e de 100.000 de dolari, site-ul notând că acestea ar urma să înceapă să fie livrate în octombrie / noiembrie 2024.

Potențialii clienți sunt avertizați însă că „datele de furnizare și livrare sunt doar estimative și nu pot fi garantate. Nu suntem răspunzători pentru nicio întârziere a livrării (…) Nu putem garanta când va sosi o comandă”.

Deși un asemenea avertisment poate părea suspect, trebuie spus că el nu este întru totul neobișnuit, unii comercianți încercând să se apere astfel de perspectiva de a oferi despăgubiri din cauza unor motive ce nu le pot fi imputate.

CNN a încercat să găsească firma care comercializează ceasurile „Victoria lui Trump”

Jurnaliștii de investigație ai CNN au mers pe pista ceasurilor promovate de fostul președinte al SUA, investigația ducându-i în cele din urmă într-un centru comercial aflat într-un orășel micuț din nordul statului Wyoming, aproape de granița cu Montana.

Acolo se află TheBestWatchesOnEarth LLC, compania din spatele ceasurilor scoase la vânzare cu numele lui Trump. În aceeași clădire se mai află o multitudine de afaceri, de la o firmă de consultanță fiscală, la un restaurant Wendy’s sau un magazin de „cânepă și produse de vapat”.

Clădirea găzduiește de asemenea și o creșă, dar nu există niciun semn vizibil care să arate că aici e și firma care comercializează ceasurile despre care Donald Trump a mai spus că „te pun într-un club foarte exclusivist”.

Jurnaliștii de investigație de la CNN notează de asemenea că puține lucruri sunt cunoscute despre compania care lucrează acum cu fostul președinte al SUA și, potrivit sondajelor de opinie, favoritul să câștige alegerile din noiembrie. Printre necunoscutele legate de TheBestWatchesOnEarth LLC se numără persoana sau persoanele din spatele ei.

Acest lucru, precum și altele, sunt greu de aflat datorită modului în care a fost înființată compania ca societate cu răspundere limitată (LLC). La fel ca alte afaceri în care Trump s-a implicat în timpul campaniei electorale, ceasurile de aur scoase la vânzare pentru 100.000 de dolari sunt rezultatul unui aranjament opac despre care CNN scrie că, în cazul de față, nu a putut fi deslușit nici măcar mergând la sediul declarat al filmei.

CNN notează că la aceeași adresă din Sheridan, un orășel cu o populație de 18.000 de locuitori din Wyoming, sunt înregistrate zeci de alte companii cu răspundere limitată. Printre ele se află și cea care vinde adidași „Trump” printr-un acord cu fostul președinte de a-i putea folosi numele. Trump a făcut personal reclamă și afacerii respective.

O încrengătură ciudată de companii înregistrate într-un orășel din Wyoming

O altă firmă înregistrată aici este una care în mod real își are activitățile la Washington, unde face lobby pentru guvernul din Muntenegru. Altele sunt atât de obscure încât nu lasă aproape nicio urmă cu privire la activitățile lor.

Elementul comun este că toate aceste firme înregistrate la adresa din Wyoming au același „organizator”, Andrew Pierce. El se ocupă teoretic de administrarea lor prin propria companie și este înregistrat ca agent al lor. 

Un reprezentant al biroului lui Pierce din orășelului lui Sheridan le-a transmis jurnaliștilor CNN că acesta își petrece majoritatea timpului la sediul firmei din Puerto Rico. Carol Mendelsohn, șeful de marketing pentru compania lui Pierce, a transmis într-un email pentru CNN că aceasta este reprezentantul pentru mai multe afaceri care colaborează cu fostul președinte. Ea a subliniat însă că compania lui Pierce are drept clienți peste 100.000 de companii din jurul lumii și că nu are nicio implicare directă în activitățile lor. În SUA companiile precum cea a lui Pierce sunt cunoscute drept „agenți înregistrați”.

„Ca să fim cât se poate de clari, agenții înregistrați nu sunt în niciun fel răspunzători pentru acțiunile clienților lor și nu vor răspunde la nicio soliticare ulterioară prin email sau telefon despre aceste companii”, a transmis Mendelsohn CNN.

Clienții „ar trebui să știe de la cine cumpără”

Jurnaliștii de investigație au reușit însă să dea de urma tatălui lui Pierce, Mark Pierce. De profesie avocat, acesta este un partener de afaceri al fiului său.

Într-un interviu acordat CNN prin telefon, avocatul a spus că nu era la curent cu faptul că doi dintre clienții companiei derulau afaceri cu fostul președinte.

El a spus de asemenea că clienții, inclusiv cele două companii care vând ceasurile și adidașii marca „Trump”, au dreptul legal de a-și păstra detaliile private. Cu toate acestea, el a spus că potențialii clienți ar trebui să fie precauți când cumpără produse comercializate de o astfel de companie.

„Ar trebui să știe de la cine cumpără înainte să cheltuie 100.000 de dolari pe un ceas”, le-a transmis acesta jurnaliștilor de la CNN.

INTERVIURILE HotNews.ro