Cifre, dincolo de mituri. Cât de atractivă e de fapt România ca producător auto, la nivel global
Înainte de pandemie, în anul 2018, în lume se produceau peste 71 de milioane de autoturisme. Odată cu pandemia, în 2020, sectorul auto global s-a confruntat cu o serie de perturbări, ale căror efecte se resimt și azi. Am văzut, pe de-o parte, linii de producție sistate, din cauza lockdown-urilor, după care sectorul nu a putut face față cererii în revenire, pentru că a apărut o criză globală de semiconductori pentru automobile.
Această lipsă de cipuri a dus la tăierea a aproximativ 11,3 milioane de vehicule din planurile de producție la nivel mondial. Este cea mai mare scădere a producției din ultimul deceniu. Panorama a explicat aici.
De ce este importantă industria auto
Pentru a produce 60 de milioane de vehicule, e nevoie de aproximativ 9 milioane de oameni, care sunt angajați direct în fabricarea vehiculelor și a pieselor care intră în ele. E o forță de muncă ce reprezintă peste 5% din totalul angajării în producție din lume.
Mai mult: se estimează că fiecare loc de muncă direct din industria auto susține indirect cel puțin alte 5 locuri de muncă într-o comunitate. Asta se traduce în peste 50 de milioane de locuri de muncă datorate industriei auto, potrivit informațiilor OICA (International Organization of Motor Vehicle Manufacturers). Mulți oameni sunt angajați în producție și servicii conexe.
Automobilele sunt construite folosind bunuri din multe alte industrii, cum ar fi oțel, fier, aluminiu, sticlă, materiale plastice, covoare, textile, cauciuc, semiconductorii despre care vorbeam anterior și multe altele. Aceste cifre ne dau măsura puterii acestui sector în economia globală.
Industria auto contribuie cu 28% la PIB-ul României, ceea ce o transformă într-o industrie strategică.