Sari direct la conținut

Cine este consultantul meu financiar?

HotNews.ro

Consultantul financiar, in domeniul asigurarilor de viata, este o persoana autorizata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si imputernicita de un asigurator (sau, dupa caz, de mai multi) sa incheie in numele lui (al lor) polite de asigurare, sa mentina si sa dezvolte ulterior relatia cu clientii. In esenta, agentul de asigurare reprezinta primul punct de contact al unui client cu compania de asigurari si, tocmai de aceea, este important sa cunoasteti care sunt principalele sale responsabilitati, atributii si modul in care va poate asista in diferite situatii.

Un consultant poate vinde produsele mai multor companii (situatie in care se numeste broker) sau, dimpotriva, poate sa intermedieze asigurari exclusiv pentru o companie. La fel, el poate incheia mai multe tipuri de asigurari – de viata, sanatate, auto, pentru locuinta etc – sau este specializat pe un domeniu mai restrans si intermediaza numai un singur tip de polite. Indiferent de situatie, este important sa mai stiti ca agentul nu percepe niciun fel de comision din partea clientului, ci este remunerat de compania sau companiile pentru care lucreaza, printr-un salariu sau comision.

In asigurari de viata, in Romania, consultantul financiar reprezinta principalul canal de vanzare, cu circa 78% din totalul politelor incheiate in 2007, conform estimarilor din piata, fiind urmat de banci (prin bancassurance) si brokeri.

Un consultant de asigurari de viata incheie polite care acopera riscul de deces si invaliditate, dar si asigurari care ofera, in plus, posibilitatea de a economisi pentru pensie, pentru acoperirea cheltuielilor de studii ale copiilor sau alte obiective si de a face investiti.

Indiferent de compania pentru care lucreaza, principalele atributii ale consultantului de asigurari de viata sunt:

  • Prospecteaza piata de clienti potentiali
  • Ofera clientilor informatiile, consultanta si materialele necesare pentru a identifica solutia ce corespunde nevoilor acestora (privind tipul asigurarii, caracteristicile acesteia, suma asigurata, optiunile suplimentare, bugetul alocat etc.)
  • Intermediaza incheierea de asigurari de viata si se ocupa de formalitatile necesare incheierii politei.
  • Revizuieste impreuna cu clientul, periodic si ori de cate ori este nevoie, conditiile initiale ale politei. Asigurarile de viata sunt produse pe termen lung si, de aceea, este bine ca in situatia unor schimbari importante, acoperirea si prevederile politei sa fie revizuite pentru a raspunde nevoilor de protectia financiara de la un moment dat.
  • Pe parcursul derularii politei, ofera clientilor servicii de asistenta pentru planificarea financiara – de exemplu, a nevoilor financiare pentru perioada pensiei sau pentru studiile copiilor.
  • In cazul producerii riscului asigurat, este cel care asista beneficiarii politei in intocmirea documentatiei necesare pentru a anunta evenimentul.
  • Realizeaza rapoarte, pastreaza documentatii si cauta noi clienti.

Pentru a mentine si imbunatati abilitatile consultantilor necesare indeplinirii cu succes a responsabilitatilor de mai sus, companiile de asigurari le ofera acestora periodic sau in functie de nevoi traininguri specializate de vanzari.

Prin prisma tuturor acestor argumente, cereti cu incredere sfatul unui consultant de asigurari in demersul dumneavoastra de a-i proteja financiar pe cei dragi.

(suplimentul publicitar Asigurari si Pensii)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro