Clasamentul International al Universitatilor 2014: Patru universitati din Romania – in top 800 mondial
Massachusetts Institute of Technology (MIT) este cea mai buna universitate din lume, pentru al treilea an consecutiv, potrivit Clasamentului International al Universitatilor 2014 – QS World University Rankings – care a fost publicat astazi. In acest clasament se afla si patru universitati din Romania. Cel mai bine clasata este Universitatea din Bucuresti, cu o pozitie pe locurile 651-700. Celelalte trei institutii de invatamant superior romanesti care apar in clasamentul international si-au pastrat pozitiile inregistrate anul trecut.
QS World University Rankings, clasamentul celor mai bune 800 de universitati la nivel global, este realizat anual, incepand din 2004. In realizarea clasamentului este folosita baza de lucrari Scopus. Topul este realizat de QS pe baza reputatiei academice, reputatiei in randul angajatorilor, raportului intre numarul de studenti si corpul didactic, numarului de lucrari listate in publicatii de specialitate, numarului cadrelor didactice internationale, numarului studentilor internationali. Universitatile analizate in cadrul acestui clasament sunt cele care se inscriu pentru acest lucru si trimit o serie de documente, in vederea evaluarii.
Universitatile din Romania incluse in Clasamentul International al Universitatilor 2014 sunt urmatoarele:
- Universitatea din Bucuresti – pozitiile 651-700
- Universitatea Babes Bolyai din Cluj Napoca – pozitiile 701+
- Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iasi – pozitiile 701+
- Universitatea de Vest din Timisoara – pozitiile 701+
Anul trecut, cele patru universitati din Romania se clasau pe locuri 701+, iar in urma cu doi ani ocupau pozitii intre 600 – 700.
Top 800 universitati din lume: Pe locul I se afla MIT
Massachusetts Institute of Technology (MIT) este in topul clasamentului, pentru al treilea an consecutiv, avand o crestere a lucrarilor academice citate per cadru universitar cu 14%, fata de anul trecut. Evolutia pe care a avut-o Imperial College in lucrari citate per cadru universitar a ajutat la cea mai mare urcare in top 10, lasand in urma Harvard, UCL sau Oxford, si ajungand pe locul 2 in lume, la egalitate cu Universitatea Cambridge, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro de catre QS Quacquarelli Symonds.
- 1. Massachusetts Institute of Technology (MIT) – SUA (2013 – locul 1 / 2012 – locul 1 / 2011 – locul 3)
- 2. University of Cambridge – Marea Britanie (2013 – locul 3 / 2012 – locul 2 / 2011 – locul 1)
- 2. Imperial College London – Marea Britanie (2013 – locul 5 / 2012 – locul 6 / 2011 – locul 6)
- 4. Harvard University – SUA (2013 – locul 2 / 2012 – locul 3 / 2011 – locul 2)
- 5. University of Oxford – Marea Britanie (2013 – locul 6 / 2012 – locul 5 / 2011 – locul 5)
- 5. UCL (University College London) – Marea Britanie (2013 – locul 4 / 2012 – locul 4 / 2011 – locul 7)
- 7. Stanford University – SUA (2013 – locul 7 / 2012 – locul 15 / 2011 – locul 11)
- 8. California Institute of Technology (Caltech) – SUA (2013 – locul 10 / 2012 – locul 10 / 2011 – locul 12)
- 9. Princeton University – SUA (2013 – locul 10 / 2012 – locul 9 / 2011 – locul 13)
- 10. Yale University – SUA (2013 – locul 8 / 2012 – locul 7 / 2011 – locul 4)
- 11. University of Chicago – SUA (2013 – locul 9 / 2012 – locul 8 / 2011 – locul 8)
- 12. ETH Zurich (Swiss Federal Institute of Technology) – Elvetia (2013 – locul 12)
- 13. University of Pennsylvania – SUA (2013 – locul 13)
- 14. Columbia University – SUA
- 14. Johns Hopkins University – SUA (cu punctaj egal)
- 16. King’s College London (KCL) – Marea Britanie
- 17. University of Edinburgh – Regatul Unit al Marii Britanii
- 17. Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne – Elvetia (cu punctaj egal)
- 19. Cornell University – SUA
- 20. University of Toronto – Canada
- 21. McGill University – Canada
- 22. National University of Singapore (NUS) – Singapore
- 23. University of Michigan – SUA
- 24. Ecole normale supérieure, Paris – Franta
- 25. Australian National University – Australia
- 25. Duke University – SUA
- 27. University of California, Berkeley (UCB) – SUA
- 28. University of Hong Kong – Hong Kong
- 29. University of Bristol – Marea Britanie
- 30. The University of Manchester – Marea Britanie
- 31. The University of Tokyo – Japonia
- 31. Seoul National University – Coreea de Sud
- 33. The University of Melbourne – Australia
- 34. Northwestern University – SUA
- 35. Ecole Polytechnique – Franta
- 36. Kyoto University – Japonia
- 37. University of California, Los Angeles (UCLA) – SUA
- 37. The University of Sydney – Australia
- 39. Nanyang Technological University (NTU) – Singapore
- 40. The Hong Kong University of Science and Technology – Hong Kong
- 41. New York University (NYU) – SUA
- 41. University of Wisconsin-Madison – SUA
- 43. University of British Columbia – Canada
- 43. The University of Queensland – Australia
- 45. University of Copenhagen – Danemarca
- 46. The Chinese University of Hong Kong – Hong Kong
- 47. Tsinghua University – China
- 48. The University of New South Wales – Australia
- 49. Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg – Germania
- 50. University of Amsterdam – Olanda
In total, in top 200 sunt prezente 31 de tari; dintre acestea, SUA este pe locul 1 cu cele mai multe institutii – 51, inaintea Marii Britanii (29), Germaniei (13), Olandei (11), Canadei (10), Japoniei (10) si Australiei (8).
Ben Sowter, directorul departamentului de cercetare din cadrul QS, sustine ca “la sfarsitul recesiunii, atat institutiile statului, cat si sectorul privat isi directioneaza finantarile tot mai mult catre cercetarea de mare impact in disciplinele STEM ( Stiinta, Tehnologie, Inginerie si Matematica), din care mare parte se desfasorara in institutiile de specialitate”. “Institutiile axate pe tehnologie cresc importanta cursei pentru inovatie la nivel global. Universitatile se concentreaza mai mult ca niciodata pe utilitatea cercetarii in stiinta, tehnologie si medicina”, a declarat acesta, potrivit comunicatului remis HotNews.ro.
Topul este realizat de QS pe baza reputatiei academice (40%), reputatiei in randul angajatorilor (10%), raportului intre numarul de studenti si corpul didactic (20%), numarului de lucrari academice listate in publicatii de specialitate (20%), numarului cadrelor didactice internationale (5%), numarului studentilor internationali (5%).
Citeste aici mai multe despre metodologia care sta la baza studiului
Citeste si: