Sari direct la conținut

Concurența în timpul pandemiei: schimbări majore de abordare

Pwc Romania
Adrian Ster, Raluca Maxim, Foto: Pwc Romania
Adrian Ster, Raluca Maxim, Foto: Pwc Romania

​​În contextul pandemiei, societățile comerciale se văd nevoite să acționeze într-un mediu în continuă schimbare, caracterizat de existența unor provocări particulare, precum creșterea costurilor materiei prime, cererea crescută pentru unele produse, instabilitatea lanțului de aprovizionare, probleme legate de fluxul de numerar ori, în anumite cazuri, restricții privind funcționarea magazinelor. Unicitatea provocărilor întâlnite, precum și necesitatea rezolvării acestora în regim de urgență, pot conduce la soluții ad hoc care ridică anumite riscuri de natură concurențială.

Efectele COVID-19 asupra modului în care vor fi puse în aplicare reglementările de concurență sunt diverse și dificil de anticipat. Astfel, conduita unilaterală pare a fi mai strict sancționată, în timp ce înțelegerile între competitori pot, în anumite condiții, beneficia de un tratament mai tolerant. Dincolo de aceste aspecte, situația companiilor e îngreunată și de dificultatea inerentă de a asigura conformarea cu regulile concurență în contextul COVID-19, ținând cont de potențialele dificultăți aduse în procesele de lucru de munca la domiciliu a angajaților societății. Navigarea acestor soluții la limită este extrem de dificilă, motiv pentru care obținerea de asistență juridică de specialitate este absolut esențială în evitarea încălcării regulilor de concurență și aplicării unei amenzi de până la 10% din cifra de afaceri globală.

Dar să analizăm fiecare aspect în parte:

Cooperarea între companii pe durata crizei

În contextul comercial apărut din cauza COVID-19, companiile pot lua în considerare, individual sau la îndemnul autorităților statului, identificarea unor soluții comune la provocările apărute. Spre exemplu, s-a pus în discuție cooperarea furnizorilor de produse alimentare prin împărțirea piețelor pentru a asigura existența unui stoc continuu de produse esențiale într-o anumită zonă, ori plafonarea anumitor prețuri.

Continuarea articolului poate fi citită pe blogul PwC România

Articol semnat de Adrian Șter, Partener D&B David și Baias și Raluca Maxim, Avocat D&B David și Baias

ARHIVĂ COMENTARII