Constructorii auto se opun schimbarii modului de testare a eficientei masinilor noi. Sustinatorii modificarilor spun ca producatorii isi mint clientii si profita de regulile vechi de 45 de ani
De multe ori datele tehnice ale unei masini noi suna mult prea bine, iar in condusul de zi cu zi consumul mediu este mult peste cel promis in documentele masinii. Ei bine, grupurile de aparare ale drepturilor consumatorilor spun ca de vina sunt metodele de testare care nu s-au mai schimbat din 1970 si la permit companiilor auto sa faca diverse artificii pentru a obtine cifre atat de bune. Comisia Europeana ar vrea sa introduca proceduri mai severe de testare a eficientei, insa industria face lobby din greu, sperand ca normele vor intra in vigoare in 2021, nu in 2017, scrie Financial Times.
Datele organizatiei The International Council on Clean Transportation arata ca masinile noi sunt chiar si cu 30% mai putin eficiente decat arata datele oficiale prezentate, fiindca producatorii auto profita de teste cu proceduri invechite pentru a ajunge la valori mult prea optimiste (si nerealiste) ale emisiilor de CO2 sau pentru consumul de carburant.
Comisia Europeana ar vrea ca in 2017 testele sa se schimbe si procedurile sa nu le mai permita producatorilor sa apeleze la diverse artificii tehnice care duc la rezultate nerealiste. Ca exemplu se da faptul ca bateria este deconectata in timpul testelor pentru a nu se incarca, dar si faptul ca se umbla la presiunea din roti ca sa fie exact cea la care rezultatele ar iesi cel mai bine.