Sari direct la conținut

Cristian Burci: Piata locala de publicitate se lupta in continuare sa faca lucrurile intr-un mod traditional, gresit. Media urmatorilor 50 de ani e continutul

HotNews.ro

​”Care criza? Anul acesta, cred ca a fost cel mai bun an pe care l-ati vazut in urmatorii 15″, pe piata de publicitate, a spus joi, la un seminar organizat de agentia Graffiti BBDO, fondatorul acesteia, Cristian Burci. El apreciaza ca industria de publicitate din Romania a fost supusa unei presiuni mari ca urmare a crizei economice, deoarece industria nu s-a reinventat, in conditiile in care „media, creatia se schimba cu noile modalitati de distributie, cu Internetul si digitalul”. „E cea mai mare prostie” ca industria romaneasca de publicitate nu intelege ca agentiile in sine trebuie sa fie digitale, nu sa aiba departamente separate de digital, apreciaza el.

„Nu cred ca piata locala s-a schimbat, cred ca se lupta in continuare sa faca lucrurile in mod traditional, ceea ce e gresit”, a afirmat Cristian Burci la evenimentul „Graffiti – the next 20 years”, organizat cu ocazia implinirii a 20 de ani de cand a fost infiintata prima agentie de publicitate din Romania. „Media ultimilor 50 de ani a fost televiziunea. Cred ca media urmatorilor 50 de ani va fi continutul”, a spus fondatorul Graffiti BBDO.

Cristian Burci, la evenimentul de joi:

  • Publicitatea cum a fost in ultimii 20 de ani va muri daca nu se reinventeaza
  • Activitatile de media, creatia se schimba cu noile modalitati de distributie, cu Internetul si digitalul
  • Azi, cand te uiti la creatia (publicitara – n.r.) romaneasca, vezi ca fiecare agentie are si o divizie de digital. Cred ca digitalul trebuie sa fie in companie, compania in sine sa fie digitala. e cea mai mare prostie pe care industria de la noi o face astazi (sa nu inteleaga acest lucru – n.r.)
  • Nu cred ca [activitatea de planificare si cumparare] media mai poate fi separata de agentiile generale, traditionale. Cred ca media trebuie sa existe impreuna cu agentia, pentru un singur motiv: media devine mult mai complexa, mijloacele de distributie sunt mult mai multe, trebuie sa invatam sa realizam media si continut pentru mijloacele de distributie actuale.
  • Azi folosim metodele traditionale pentru ca asa am facut de 20 de ani. Daca nu schimbam lucrurile industria de publicitate in forma ei de azi va avea probleme.
  • Pana de curand, media principala era televiziunea. Astazi, fiecare dintre noi vrem sa ne uitam la continut cand vrem noi, unde si cum vrem noi. Daca nu vom gandi si modul de a comunica si de a crea branduri pentru clienti in aceasta forma si pentru toate mijloacele de distributie, care sa le genereze vanzari, din nou nu cred ca inovam.

„Innovate or die!”

  • Cred ca motto-ul urmatorilor 20 de ani pentru industria de publicitate e „Innovate or die”
  • Business-ul si marketingul, ca si webul, reinventeaza totul si se reinventeaza, sub presiunea consumatorilor. Peste tot aceasta schimbare e o mare provocare, comoditatea tuturor ne face sa ne fie greu. dar singura solutie e inovatia
  • Media ultimilor 50 de ani a fost televiziunea. cred ca media urmatorilor ani va fi continutul. Trecem in lumea continutului de la un ecran la patru ecrane – televizor, pc, mobil, tableta

Europa va fi supusa unor presiuni si mai mari, din cauza evolutiei demografice

  • Care criza? Anul acesta cred ca este cel mai bun an pe care l-ati vazut in urmatorii 15. Uitati-va la anul acesta si veti vedea ca e cel mai bun pana in 2025. Varsta medie a Europei se va apropia de 50 de ani, ceea ce va pune o mare presiune pe Europa
  • Criza a pus o presiune mare pe industria de publicitate din Romania pentru ca industria nu s-a reinventat. Vrem in continuare sa producem spoturi de 50 de mii, cand pe net vezi un spot care costa 2500 de dolari. Intram intr-o perioada in care costurile vor conta extraordinar de mult
  • Daca ar lua-o de la inceput, ar mai investi in publicitate? Da. Pentru ca e „fun” si intotdeauna e ceva nou – trebuie inovatie.
  • In noua era, ca sa poti comunica trebuie sa intelegi tehnologia
  • Nu cred ca piata locala de publicitate s-a schimbat, cred ca se lupta in continuare sa faca lucrurile in mod traditional, ceea ce e gresit
  • Agentiile de publicitate trebuie sa se transforme in agentii de media care creeaza continut
  • Nu cred ca e o problema de piata la noi, in ceea ce priveste publicitatea online, ci o problema de creativitate a agentiilor
  • Reinventarea trebuie sa inceapa de la intelegerea tehnologiei
  • Ce elemente care nu au legatura, in mod normal, cu publicitatea influenteaza cel mai mult aceasta piata, in prezent? Cred ca impactul cel mai mare asupra pietei de publicitate de la noi il are economia. Eu cred ca economia va merge mult mai prost ca anul acesta. Miscandu-ne intr-un trend negativ, publicitatea va merge si ea intr-un trend negativ. Cat vor influenta politicul si campania electorala de anul viitor piata de publicitate? Ramane de vazut cati bani vor fi, cum vor fi. Nu cred ca poate influenta foarte puternic piata de publicitate.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro