Sari direct la conținut

Cum a dat Compania de Autostrazi conotatii politice unui comunicat de presa la redeschiderea centurii Ploiesti Vest

HotNews.ro
Centura Ploiesti Vest, Foto: Observatorulph.ro
Centura Ploiesti Vest, Foto: Observatorulph.ro

​Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a anuntat vineri printr-un comunicat ca Centura Ploiesti Vest a fost redeschisa circulatiei rutiere la capacitate maxima, in urma finalizarii lucrarilor de rebilitare a trei pasaje, lucrari demarate in luna iulie. Mai departe insa, comunicatul CNADNR capata conotatii poltice si acuza ca reabilitarea din trecut a centurii, „inaugurata cu mare fast de premierul Emil Boc in august 2010 (…)”, „suferea defecte majore de executie”. Comunicatul acuza direct fostul constructor ca este un „client de casa al PDL”. In realitate insa, inaugurarea „cu fast” din 2010 a facut-o doar Radu Berceanu, iar lucrarile finalizate atunci reprezentau un proiect separat fata de ce au finalizat autoritatile in prezent.

Redam mai jos integral comunicatul transmis de catre CNADNR:

  • „Incepand de astazi, 15.11.2013, Centura Ploiesti Vest este redeschisa circulatiei rutiere la capacitate maxima, astfel incat prin utilizarea de catre participantii la trafic a acestui sector de drum se va imbunatati considerabil circulatia autovehiculelor, pe Centura Ploiesti Vest nemaiexistand sectoare cu intreruperi sau lucrari la partea carosabila.
  • Lucrarea de largire la 4 benzi a centurii Ploiesti Vest a fost inaugurata cu mare fast de fostul premier Emil Boc in august 2010, desi prezenta defecte majore de executie. Aceasta constructie a fost executata la acea vreme de firma lui Costel Casuneanu, client de casa al Partidului Democrat Liberal (PDL).
  • Din cauza erorilor de executie, la un an de la inaugurare, Centura a fost inchisa pentru remedierea acestora. Prima parte a lucrarilor de reabilitare a fost finalizata in a doua jumatate a anului 2012, iar in data de 27.05.2013 au fost demarate lucrarile de reparatii la trei din cele mai importante pasaje: Pasaj pe Centura Ploiesti Vest (DN 1) km. 9+004 la Ploiesti; Pasaj pe Centura Ploiesti Vest (DN 1) km. 10+305 peste DN 72; Pasaj pe Centura Ploiesti Vest (DN 1) km. 10+604 la Ploiesti, acestea fiind finalizate in prezent.

Comunicatul CNADNR poate fi citit aici.

August 2010 – O inaugurare fara prea mult fast, in mijlocul unui santier, la care a participat doar Radu Berceanu

Totusi, la o cautare in arhivele online ale site-urilor si televiziunilor de stiri, aflam ca de fapt inaugurarea „cu fast” la care se refera CNADNR in comunicatul transmis a fost de fapt o vizita de santier doar a ministrului Transporturilor de atunci, Radu Berceanu. In acea vizita Berceanu inspecta lucrarile doua dintre poduri ce urmau sa fie deschise circulatiei. La acea vizita premierul Emil Boc nu a participat.

Lucrarile de atunci – cele incheiate in 2010 – prevedeau largirea la patru benzi a 12,8 kilometri din centura de Vest a Ploiestiului, iar Berceanu declara atunci ca mai sunt lucruri de facut, spunand ca a mai ramas unul din pasaje sa fie finalizat in 2011, in timp ce restul pasajelor sa fie refacute pe anii urmatori.

Concret, Berceanu se referea exact la reabilitarea celor trei poduri, lucrare ce abia acum CNADNR anunta ca a fost finalizata.

Lucrarile din 2010 nu prevedeau si lucrarile inaugurate acum

Mai mult, potrivit informatiilor oficiale transmise de catre CNADNR in presa, in trecut, lucrarile la cele trei poduri ce au fost finalizate acum, nu au facut parte din contractul de modernizare finalizat in 2010.

„CNADNR afirma ca lucrarile de reparatii capitale care se deruleaza in prezent la cele trei pasaje nu au facut parte din investitia finalizata in urma cu trei ani, cand circa 12,8 kilometri din centura de Vest a Ploiestiului au fost modernizati”, scria ZF in iulie 2013, odata cu demararea noilor lucrari la Centrua Vest.

Aceeasi informatie cum ca noile lucrari nu au facut parte din contractul de reabilitare finalizat si inaugurat in 2010 a fost publicata si in 2011.

Astfel, lucrarile anuntate de catre CNADNR ca s-au finalizat reprezinta lucrari noi contractate si nu lucrari la tronsoanele inaugurate in 2010 despre care CNADNR precizeaza ca prezinta „defecte majore de executie”.

Lucrarile de modernizare si consolidare la cele 3 poduri ce au fost redeschise circulatiei pe vineri, 15 noiembrie 2013, au costat 2,8 milioane de lei de la bugetul de stat, potrivit publicatiei locale Jurnalul Prahovean. La inaugurare au participat toti reprezentantii autoritatilor locale si a fost asteptat si ministrul Marilor Proiecte, Dan Sova.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro