Daimler și pulsul său actual: reduceri de posturi, compensații salariale semnificative, vânzări de reprezentanțe în Europa și expansiune a producției în China
Într-un an, concernul auto german Daimler are cu 7.500 de angajați mai puțini. Lăsându-i la o parte pe cei pensionați sub diferite forme, „3.500 de angajați ai Daimler au acceptat programul generos de compensare a concedierii”, care poate ajunge și la 400.000 de euro, relatează Businessinsider.de. Compania din Stuttgart strânge șurubul la locuri de muncă, vinde reprezentanțe în Europa, crescându-și însă masiv capacitățile de productie din China.
Un purtător de cuvânt al companiei a subliniat că numărul celor „compensați“ reprezintă doar o parte, volumul total de angajați care au părăsit compania fiind semnificativ mai mare. Această cifră nu-i include pe angajații care au părăsit Daimler prin pensionare parțială, sau care s-au pensionat definitiv. Dacă sunt incluși și aceștia, numărul plecărilor ar fi semnificativ mai mare.
Grupul susține că măsura de economisire la salarii este necesară pentru a investi în domenii de viitor, cum ar fi e-mobilitatea și software-ul. Purtătorul de cuvânt al companiei a precizat: „Industria auto este în proces de restructurare. Pentru transformarea cu succes a companiei noastre, trebuie să rămânem competitivi și orientați spre viitor. Acest lucru necesită economii în investiții, costuri materiale și costuri de personal.”
Dublul voluntariat
În decembrie 2020, Comitetul General de Întreprindere a ajuns la un acord cu conducerea corporativă cu privire la măsurile de reducere a costurilor. „Pe de o parte, Daimler folosește fluctuația naturală pentru a reduce locurile de muncă vacante. În plus, de exemplu, opțiunile pentru pensionarea parțială au fost extinse și a fost demarat un program de plăți de concediere în Germania, pentru a reduce locurile de muncă, în special în administrație. Acest program este, practic, un dublu voluntariat”, a spus purtătorul de cuvânt al Daimler.
Programul de austeritate a dat deja primele roade, anul trecut. În 2019 erau 174.000 de angajați în Germania, în 2020 erau doar 166.500 de angajați. Asta face o diferență de 7.500 de angajați, numai în această perioadă.
Pachetul de despăgubire al angajaților care părăsesc amiabil firma, este generos. Un inginer de 40 de ani, care s-a angajat la compania din Stuttgart după finalizarea studiilor poate spera la o plată de concediere de până la 400.000 de euro, precizează publicația citată. Acestea sunt sume de bani la care nu se poate spera, în multe alte industrii.
Reducerea posturilor la Daimler vine într-un moment în care concurentul Tesla, cu fabrica sa din Grünheide, caută urgent ingineri bine pregătiți. Producătorul auto american plătește salarii mai mici decât Daimler, VW sau BMW, atrage însă solicitanții cu pachete generoase de acțiuni, de până la cinci cifre, în dolari SUA.
Bye Europe, Hi China
Potrivit Handelsblatt.de, Daimler intenționează să își vândă filialele din Marea Britanie, Spania și Belgia.
În cele trei țări, producătorul auto deține în prezent peste 25 de magazine și ateliere, în care lucrează aproximativ 2.800 de persoane.
Citând insideri din industrie, publicatia germană evalueaza un câștig de până la un miliard de euro ale companiei, prin vânzări facute către grupuri de dealeri independenți, sau investitori. Compania a precizat că o vânzare nu înseamnă că filiala va fi închisă, majoritatea filialelor Daimler fiind deja administrate de dealeri externi.
Având în vedere piața auto chineză în plină expansiune, Daimler și partenerul său, BAIC Motor, doresc să crească capacitățile de producție cu 45%, relateaza portalul de profil,
Potrivit unui document publicat pe site-ul companiei mixte, Beijing Benz Automotive (BBAC), se vor stabili zile suplimentare de lucru, în cele două fabrici din capitala Beijing. Într-una din fabrici urmează să fie introdusă o schimbare, la 7,5 ore pe zi lucrătoare. Conform informațiilor anterioare, capacitatea combinată a celor două fabrici era de 520.000 de vehicule pe an.
BBAC are și o fabrică la Beijing cu o capacitate de 150.000 de mașini electrice pe an. Compania a refuzat să comenteze planurile de capacitate. Joint venture-ul, în care Daimler deține 49%, a vândut anul trecut 611.000 de vehicule în China.
De anul viitor, Daimler intenționează să construiască dispozitivul electric inteligent în Republica Populară, împreună cu al doilea partener chinez, Geely. Guvernul chinez presupune că, până în 2025, o cincime din vânzările de mașini noi vor fi pe baterii, pile electrice sau hibrizi plug-in.
Datorită cererii ridicate din China, Mercedes-Benz Cars & Vans a obținut un profit record, de 14,3%, la începutul anului. Vânzările de autoturisme și autoutilitare au crescut cu 15%, față de același trimestru al anului precedent, un volum de aproape 627.000 de vehicule. Și alți producători auto germani, cum sunt Volkswagen și BMW, beneficiază mult de faptul că Republica Populară China și-a revenit mai repede după pandemie și că acolo cererea crește rapid.