Decizia privind publicitatea, sponsorizarea si teleshoppingul ***
Decizia nr. 254 din 5 iulie 2004 privind publicitatea, sponsorizarea si teleshoppingul.
Sunt interzise:
– orice forma de promovare a unor produse sau a unor servicii care sugereaza publicului sau il instiga sa renunte la alte produse ori servicii similare sau asemanatoare pe motivul ca acestea din urma devin inutile ori improprii folosintei;
– orice forma de publicitate care sugereaza publicului sa renunte la fructele si alimentele naturale de baza;
– difuzarea de publicitate si de teleshopping in care apar prezentatori ai emisiunilor de stiri.
In cadrul serviciilor de programe de televiziune este interzisa, in intervalul orar 6,00-22,00, orice forma de publicitate la bauturi spirtoase.
Publicitatea la produsele alimentare va respecta urmatoarele conditii:
– nu va incuraja consumul excesiv de alimente;
– afirmatiile precise privind nutritia (de exemplu, efectele vitaminei C) ori afirmatiile legate de sanatate (de exemplu, „ajuta la o digestie sanatoasa”) se vor baza pe fapte stiintifice solide si nu vor crea impresii inselatoare privind beneficii nutritionale sau de sanatate ale alimentului respectiv.