Sari direct la conținut

Delavrancea, primarul care a introdus duminica liberă în București și a înlocuit tramvaiele trase de cai cu cele electrice

Imagine din București - zona bulevardului Nicolae Bălcescu (1953), Foto: AGERPRES FOTO/ARHIVA ISTORICA
Imagine din București - zona bulevardului Nicolae Bălcescu (1953), Foto: AGERPRES FOTO/ARHIVA ISTORICA

Barbu Ștefănescu Delavrancea nu e doar numele la auzul căruia e foarte probabil să te pomenești întors în timp prin gimnaziu, la o oră de Română la care profesoara spune „Până ora viitoare, să citiți «Hagi Tudose»!”.

Delavrancea a fost nu doar scriitor, ci și avocat, orator și, absolut deloc de neglijat, primar al Bucureștiului. Și încă unul care a rămas în istoria Capitalei pentru inovațiile și modul în care a influențat orașul.

A făcut duminica zi liberă pentru muncitori, a adus tramvaiele electrice, a înființat abatoare și a refăcut rețeaua de alimentare cu apă din Dâmbovița.

Delavrancea povestea la un moment dat cât de tare îl mâhnea în copilărie lipsa timpului petrecut cu tatăl său – care pleca la muncă înainte să se lumineze și se întorcea acasă pe întuneric:

„Mi-aduc și acum aminte (aș fi mulțumit dacă n-ar fi decât o amintire) cum mă agățam de scurteica lui lungă și îmblănită cu mârsă neagră și-l lingușeam și-l mângâiam pe obraji și pe pletele-i rotunjite ca să mă ia în căruță”.

Rostul „Legii repaosului duminical” era explicit: „dreptul părinților de a-şi mângâia copiii, de a şi-i iubi şi de a şi-i creşte şi cunoașteˮ.

Citește, pe B365.ro, povestea primarului Barbu Ștefănescu Delavrancea, cel care a demarat procesul de pavare și modernizare a mai multor cartiere și drumuri din București.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro