Sari direct la conținut

Documentele aditionale trimise la UE sunt neconforme cu realitatea din tara

Cotidianul

Planuri prezentate ca realizari, eludari ale realitatii si bilanturi mutate cu comanda „copy-paste“, toate acestea se regasesc in documentul aditional prezentat de Guvernul Romaniei la Bruxelles zilele trecute.

Strategie contraproductiva, intrucat, pentru realizarea in octombrie a raportului de tara, oficialii europeni apeleaza la mai multe surse, inclusiv raportul Delegatiei CE la Bucuresti si sesizarile societatii civile.

Nestanjeniti de aceste aspecte, repezentantii Guvernului au inaintat raportari triumfaliste. Din acestea rezulta, de exemplu, ca Romania este cu temele facute la capitolul „criterii politice“. Guvernul raporteaza ca si-a indeplinit toate angajamentele in plan legislativ fata de UE.

Cum anume insusi Guvernul spune: programul legislativ prioritar pentru integrarea in UE pentru a doua sesiune parlamentara (1 septembrie – 31 decembrie) contine 64 de proiecte.

Dintre acestea, sase au fost adoptate de prima Camera sesizata; 13 sunt in procedura parlamentara la prima Camera sesizata, nici unul nu a trecut de cea de-a doua Camera, care este cea decizionala, iar pentru restul de 45 de proiecte „sunt prevazute termene certe pana la care Guvernul va emite proiectele, le va aproba si trimite pentru adoptare Parlamentului“.

Executivul omite ca sesiunea actuala nu se va finaliza pe 31 decembrie si ca va fi, oricum, perturbata de absenteismul generat de campania electorala.

Se bifeaza capitolul „control parlamentar asupra Guvernului“ raportandu-se ca Executivul a trimis 185 de puncte de vedere la initiativele legislative ale alesilor si a raspuns la 922 de intrebari si interpelari, fara a preciza ca ministrii si mai ales premierul nu s-au prezentat aproape deloc in Parlament pentru a raspunde la interpelari, cum prevede legea.

La capitolul „descentralizare“, se invoca Legea prin care prefectii devin inalti functionari publici apolitici si se omite ca deocamdata acestia sunt membri PSD cu acte in regula, depolitizarea lor urmand sa se opereze abia in 2006.

In privinta minoritatilor, este invocata strategia de imbunatatire a situatiei romilor, fara a se aminti criticile organizatiilor care reprezinta aceasta etnie si care afirma ca aceasta este numai pe hartie.

Totodata, este reamintit CNCD, raportandu-se cu mandrie ca, din 157 de sesizari primite de la inceputul anului, au fost rezolvate 68, dintre care in 12 CNCD a dispus de masuri dupa cum urmeaza: doua amenzi si 10 avertimente. Nu este pomenit nimic despre conditiile restrictive ce impiedica minoritatile nationale neparlamentare sa se inscrie in alegeri.

Gest inutil, dat fiind ca respectivul caz a fost deja sesizat PPE si CE. Se bifeaza pozitiv si capitolul restituirii proprietatii, desi BOR inca isi revendica padurile, iar problema nerestituirii bunurilor celorlalte culte a ajuns deja in atentia Congresului SUA.

PNA tot nu a prins pestii mari. Din 2300 de cauze inregistrate, in 160 s-a dispus trimiterea in judecata. Dintre cei 414 inculpati din aceste dosare, 169 „aveau functii de conducere“ – 10 cadre cu functii de conducere sau consilieri din ministere, 5 magistrati, 10 primari, consilieri si inspectori, restul politisti.

Si, asa cum ne-am obisnuit deja, documentul aditional sustine ca s-au rezolvat problemele de libertate de exprimare prin eliminarea insultei, fara sa se sufle un cuvant despre mentinerea in penal a calomniei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro