Eliminarea mașinilor cu combustie internă până în 2035 are deja efecte: Cota lor de piață pe primele 5 piețe europene aproape s-a înjumătățit în ultimii 3 ani
Discuțiile privind eliminarea până în 2035 a înmatriculărilor noi de mașini cu combustie internă, în vederea reducerii emisiilor de CO2, concretizate zilele trecute prin acordul Parlamentului și Consiliului European, au început în urmă cu câțiva ani și au produs deja efecte. Consumatorii au început să evite achiziția mașinilor cu combustie internă și să să se orienteze către cele verzi, pentru a preveni eventuale repercusiuni ale interdicției de circulație/înmatriculare a acestora.
Acordul mai sus amintit prevede ca etapă intermediară către emisii zero, faptul că noile standarde de CO2 vor impune, de asemenea, ca emisiile medii ale mașinilor noi să scadă cu 55% până în 2030, iar cele ale camionetelor noi cu 50% până în 2030. Pe lângă obiectivele climatice, acest acord vine să întărească estimările privind accelerarea tendinței de trecere la maşini verzi, în special, cele full electric, dintr-un raport recent al strategy&, departamentul global de strategie al PwC, care arată că nouă din zece (93%) mașini vândute în 2035 vor fi electrice (BEV).
Deși înregistrează creșteri puternice de la trimestru la trimestru, vânzările de mașini verzi (electrice, hybrid și plug-in) din România au ajuns la o cotă de doar 20% din piața totală, față de nivelul de 46% din statele vest-europene, fiind încă departe de obiectivele ambițioase impuse de Uniunea Europeană până în 2035.
Totuși, atât consecințele unei eventuale interdicții pentru mașinile cu combustie, cât și stimulentele oferite în ultimii doi ani în statele europene au avut efectul scontat, iar numărul înmatriculărilor de mașini foarte poluate s-a redus semnificativ.
Astfel, cota de piață a înmatriculărilor de mașini noi cu combustie internă (ICE- Internal combustion engine) a scăzut pe primele cinci piețe europene (Germania, Franța, Italia, Spania, Marea Britanie) la 58,2% în 2021 de la 92% în 2019, potrivit datelor strategy&.
Citește continuarea articolului pe blogul PwC România
Articol semnat de Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto, PwC România