Sari direct la conținut

Ferrari lansează în septembrie primul său SUV, denumit Purosangue. Compania spune că mașinile 100% electrice vor reprezenta 40% din vânzări în 2030

HotNews.ro
Masini Ferrari, Foto: Ferrari
Masini Ferrari, Foto: Ferrari

​Ferrari se pregătește pentru un moment istoric: va lansa în trei luni primul său SUV, denumit Purosangue, și spune că mașina va avea motor V12. Compania și-a anunțat planul de investiții și va marșa puternic pe electrificare: în 2030 estimarea este că 40% dintre mașinile vândute vor fi pur electrice și alte 40%, hibride.

Ferrari va lansa în septembrie SUV-ul Purosangue care va fi concurent pentru Bentley Bentayga, lamborghini Urus și Aston Martin DBX. Numele înseamnă „pursânge”, în sensul de cal de rasă aleasă, rasă pură.

Șeful Ferrari, Benedetto Vigna, promite că modelul va fi „100% Ferrari”, „o adevărată mașină sport, performantă și plină de inovații”.

Este posibil să aibă motorul de 6,5 litri prezent și pe Ferrari 812 Superfast.

Ferrari a spus că va lansa 15 modele noi între 2023 și 2026, iar primul model full-electric va fi lansat în 2025. În acel an se așteaptă ca 5% dintre mașini să fie electrice, ponderea urmând să urce către 40%, cinci ani mai târziu.

Ferrari spune că va investi 4,4 miliarde euro în următorii patru ani, majoritatea pe dezvoltarea de noi modele. Compania va construi o nouă linie de producție unde va realiza „in-house” motoarele electrice, invertoarele și modulele bateriilor.

Compania va discuta cu diverși producători despre posibila introducere a bateriilor de tip „solid state” care sunt foarte promițătoare, stochează mai multă energie, dar sunt deocamdată foarte scumpe.

Ferrari a avut un an 2021 record, cu livrări de 11.155 mașini, cu peste 2.000 mai multe față de 2020. Anul 2019 a fost primul în care s-a depășit pragul de 10.000 de mașini livrate, în timp ce între 2011 și 2015 nu a fost depășită valoarea de 8.000 în niciun an.

În Europa au fost livrate anul trecut aproape 5.500 de vehicule Ferrari, un record absolut. În 2017 livra sub 2.500 de mașini, iar 2008 a fost primul an în care s-a apropiat de 3.000.

Surse: Autocar UK, Automotive News

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro