Sari direct la conținut

Ford ar putea abandona fabrica de la Craiova

Cotidianul

Dupa ce s-au asigurat ca vor semna un contract „beton“ de privatizare cu statul roman, avocatii Ford au acum de lucru cu cei de la Departamentul de Concurenta al Comisiei Europene.

Expertii de la Bruxelles au initiat o investigatie, pe baza informatiilor din presa, prin care verifica daca anularea datoriilor si impunerea unor conditii la privatizarea Automobile Craiova reprezinta ajutoare de stat.

„CE a deschis o investigatie formala pe 10 octombrie asupra unor posibile ajutoare de stat acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova si al vinzarii acesteia catre Ford Motor Company in septembrie 2007.

Aceasta investigatie nu va periclita insa rezultatul privatizarii“, a declarat pentru Cotidianul Audrey Lemonnier, ofiter de presa din cadrul Departamentului de Concurenta al CE.

Anterior, comisarul european pe probleme de concurenta, Neelie Kroes, a sustinut ca, in cazul acestei privatizari, are ingrijorari privind „incalcarea acordarii de ajutoare de stat in conformitate cu legislatia europeana“.

Reprezentantii Ford au spus ca vor colabora cu CE pentru finalizarea cit mai rapida a acestei anchete. Cu toate acestea, cea mai mare problema pentru Ford nu e subiectul investigatiei, ci durata acesteia. In acest moment, divizia europeana a celui de-al doilea mare producator american de masini produce autovehicule la capacitate maxima in Europa.

Tocmai de aceea, preluarea Automobile Craiova ar fi fost o gura de aer care ar fi ajutat Ford sa-si majoreze productia in Europa si implicit vinzarile.

Presedintele Autoritatii de Valorificare a Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, a declarat ca Ford va trebui sa ia in calcul alte unitati pentru productia de autoturisme in cazul in care Comisia Europeana nu va da nici un raspuns pina la inceputul anului 2008.

„Din discutiile pe care le stiu din bordul de conducere al Ford, pentru ei era foarte importanta data la care trebuia sa dea primul produs pe piata, in acord cu acel contract de privatizare“, a spus Atanasiu, citat de MEDIAFAX. Oficialul de la AVAS apreciaza ca Ford va lua in considerare si alte optiuni daca raspunsul CE intirzie.

„Daca cei de la Ford nu vor avea un raspuns in timp rezonabil, vor trebui sa ia in calcul si alte unitati pentru producerea acelui produs. Rezonabil pentru ei inseamna inceputul anului 2008“, a precizat Atanasiu. Mai multi oficiali romani au declarat ca, in lipsa unui raspuns intr-un termen scurt, Ford ar putea renunta la investitia din Romania.

integral in Cotidianul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro