FOTOGALERIE Boscheți și mizerie în Pipera, districtul de afaceri al orașului
În cartierul Pipera își au sediile zeci de corporații, cu mii de angajați, care contribuie substanțial la PIB-ul României. Cu toate acestea, autoritățile nu sunt foarte preocupate de aspectul zonei. Linia de tramvai de pe strada Dimitrie Pompeiu – care practic leagă cartierul de centrul Capitalei – este plină de boscheți, este într-o stare avansată de degradare și plină de buruieni, refugiile se descompun, spațiile verzi de pe marginea trotuarelor sunt neîngrijite, iar locul este plin de praf și mizerie.
Linia de tramvai este în administrarea Primăriei Capitalei și a STB, la fel și refugiile, iar de curățenie și de amenajarea spațiilor verzi se ocupă Primăria Sectorului 2.
Deși în cartierul Pipera s-a construit masiv în ultimii 15 ani, administrația publică nu a reușit să țină pasul cu domeniul privat, astfel că infrastructura din zonă este în continuare subdimensionată.
În perioada comunistă, cartierul Pipera era o platformă industrială. După revoluție, fabricile au fost privatizate și ușor-ușor au ajuns în proprietate privată.
Cartierul Pipera include două mari bulevarde- Petricani și Barbu Văcărescu, conectate între ele cu trei străzi – Șoseaua Pipera, strada Dimitrie Pompeiu și strada Fabrica de Glucoză, rămase din perioada comunistă cu câte o bandă pe sens. Deși de la începutul anilor 2000 aici s-a construit masiv, iar cele trei străzi aveau nevoie de lărgire, fiindcă se formau cozi uriașe, administrația publică s-a mișcat extrem de greu.
Primăria Capitalei a început abia în 2010 lucrările de lărgire a Șoselei Pipera și construirea Pasajului peste bd. Barbu Văcărescu. Lucrările s-au finalizat în aprilie 2012 și au costat 32 milioane de euro.
De lărgirea străzii Fabrica de Glucoză la două benzi pe sens se vorbește încă din perioada 2004-2008, din mandatul primarului Adriean Videanu, dar lucrările au început abia în 2018, după 10 ani de coșmar pentru șoferii care tranzitau zona și stăteau zilnic la coadă și 40 de minute, ca să parcurgă artera. Pietonii nu aveau trotuare deși pe arteră se află mai multe clădiri de birouri. Artera preia și traficul de pe Autostrada A3.
Inițial au fost probleme cu exproprierile, apoi cu licitația, apoi a fost nevoie de actualizarea proiectului.
Lucrările au început în august 2019, iar în circa două săptămâni vor fi gata, a anunțat primarul Gabriela Firea pe pagina de Facebook. Pe segmentul dintre Șoseaua Petricani și Barbu Văcărescu strada a fost lărgită, s-au făcut trotuarele, s-a turnat asfaltul, s-au pus separatoarele, semafoarele și stâlpii de iluminat. Mai trebuie trasate doar marcajele rutiere.
Din păcate trotuarele și pistele de biciclete nu au fost făcute bine. Fiindcă în proiect nu au fost prevăzute spațiile pentru plantat copaci încă de la început, după inserarea acestora, trotuarele au rămas în dreptul lor foarte înguste, circa 60 cm, astfel că doi pietoni care circulă din sensuri diferite nu încap să treacă. Soluția găsită de municipalitate a fost să pună tartan permeabil în alveola copacilor, ca să mai câștige câțiva centimetri pentru pietoni, dar problema de fond rămâne. În plus, în dreptul alveolelor din stațiile STB, ca să ajungă în stații, pietonii trebuie să treacă peste pistele de biciclete, ceea ce va genera accidente.
În ceea ce privește bucata dintre Calea Floreasca și bd. Văcărescu, aceasta este finalizată în proporție de 80%, s-au realizat rețelele de utilități, s-a făcut terasamentul drumului, urmează să se toarne asfaltul.
Exproprierile necesare modernizării străzii au costat 60 milioane lei, iar lucrările circa 50 milioane lei fără TVA, fiind executate și proiectate de consorțiul S.C. STRACO GRUP S.R.L.-S.C. TRACON S.R.L.-S.C. PRIMACONS GROUP S.R.L.
Referitor la modernizarea străzii Dimitrie Pompeiu și modernizarea liniei de tramvai, deocamdată nu este stabilit nimic clar.
PUZ-ul pentru Spitalul Metropolitan, care ar urma să fie construit de municipalitate pe Șoseaua Pipera, în locul fostei autobaze RATB, prevede extinderea liniei de tramvai de pe Dimitrie Pompeiu până pe Șoseaua Pipera, cu buclă de întoarecere la spital, dar proiectul este deocamdată la nivel de documentație de urbanism.
Contactat de HotNews.ro, Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructură al primarului Gabriela Firea, a declarat că municipalitatea are în plan modernizare străzii Dimitrie Pompeiu, având în lucru un studiu de fezabilitate. Acesta va stabili soluția tehnică.