Sari direct la conținut

FOTOGALERIE In centrul unei capitale europene (IV): Trotuarele de la Unirii arata jalnic, desi se afla intr-o continua reabilitare de aproape trei ani

HotNews.ro
Trotuarele de la Unirii arata jalnic, Foto: Hotnews
Trotuarele de la Unirii arata jalnic, Foto: Hotnews

Trotuarele din Piata Unirii, una dintre cele mai intens circulate piete din Capitala, sunt intr-o continua reabilitare de aproape trei ani. In 2012 au debutat lucrarile insa, pana in prezent, lucrarea niciodata nu a parut ca e finalizata. In momentul de fata nu mai e vreun semn ca s-ar mai lucra la ele, insa zona pare neterminata, finisajele lasa mult de dorit, inclinatiile trotuarelor au fost facute pe mijloc unde se aduna apa, iar jardinierele sunt pline ori de gunoaie, ori de buruieni. In plus, dalele de pavaj murdare, unele in nuante diferite si aranjate sau taiate neuniform completeaza un peisaj jalnic.

Trotuarele din Piata Unirii (cele din fata magazinului Unirea, cele din partea opusa, si din jurul parcului) au intrat pe final de 2012 intr-un mare proces de renovare. Lucrarile au debutat rapid, insa iarna 2012-2013 a gasit lucrarea paralizata, fara picior de muncitor in zona si cu Piata Unirii aratand ingrozitor. Imaginile surprinse in acele momente vobesc de la sine.

Cu chiu cu vai, lucrarile au fost reluate in urmatorul an, dar avansul a fost greoi si niciodata nu a existat impresia ca au fost finalizate.

HotNews.ro scria in martie 2014 ca toata zona trotuarelor de la Unirii arata ca dupa bombardament. Din nou, pozele surprinse atunci sunt graitoare.

Primaria sustinea ca lucrarile de amenajare a zonei au fost finalizate, dar lucrarea nu fusese receptionata si dadea vina pe soferi si comerciantii din zona pentru felul in care arata la acel moment zona.

Un an si jumatate mai tarziu, in august 2015, o parte a presei prezenta din nou imagini cu trotuarele distruse de la Unirii. Fotografiile de atunci aratau multe zone cu pavajul distrus si cu celebrele jardiniere pline de gunoi.

De atunci si pana acum a trecut o luna, insa lucrurile nu s-au ameliorat cu mult. Intr-adevar, zonele cu pavajul spart au fost inlocuite, insa jardinierele, pe langa deja traditionalul gunoi, gazduiesc colonii intregi de buruieni. Chiar pe trotuarul din fata Magazinului Unirea, unul dintre cele mai circulate portiuni de trotuar din oras.

Mai mult, murdaria, praful si baltile de apa ce se formeaza pe mijlocul trotuarelor, din cauza pantelor facute spre interior desi nu exista scurgeri, arata ca lucrarea a fost facuta de mantuiala.

In plus, din loc in loc, apar baricade de beton care sa tina loc stalpisorilor anti-parcare.

Pe trotuarul de vizavi de Magazinul Unirea, muncitorii au peticit o portiune de trotuar cu mai multe tipuri de dale de culori diferite, fara un model coerent si cu taieturi alandala. In plus, s-au montat mai multe tipuri de stalpisori, unii langa altii.

Lucrarile din zona Magazinului Unirea au fost finalizate de firma Euroconstruct si Delta ACM. Costurile se ridica la 2.786.000 lei. Modernizarea trotuarelor din zona Unirii s-a facut in baza unui Acord – Cadru privind modernizarea mai multor intersectii din Capitala, incheiat in 2011 pe o perioada de 4 ani.

Trotuarele murdare, cu dale puse inegal si apa ce se aduna pe mijloc din cauza pantelor pe interior

Jardinierele cu buruieni si gunoaie

Pantele trotuarelor au fost facute pe interior. Cum scurgeri pentru apa nu sunt amenajate, pe mijlocul trotuarelor se formeaza deseori baltoace.

Parapete de beton lasate pe trotuare de parca in zona s-ar pregati mari manifestatii

„Mozaic” lasat in urma de muncitori

Trei tipuri diferite de pavaj, trei tipuri diferite de stalpisori …

Pavaj spart, stalpisori lipsa

FOTOGALERIE In centrul unei capitale europene (III): Piata de la Kilometrul 0 arata ca dupa bombardament, desi a fost reabilitata in urma cu cativa ani

FOTOGALERIE In centrul unei capitale europene (II): Strazile pietonale din Centrul Istoric, pline de masini

FOTOGALERIE In centrul unei capitale europene (I): trotuare pline de masini parcate neregulamentar, fix deasupra unei parcari subterane cu peste 1.000 de locuri, dar prin care mai mult bate vantul

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro