Sari direct la conținut

Incep lucrarile la parcarea subterana  de 400 de locuri de la capatul Soselei Pantelimon, in zona hipermarketului Cora

HotNews.ro
Zona parcare de tip Park&Ride Pantelimon, Foto: Google Earth
Zona parcare de tip Park&Ride Pantelimon, Foto: Google Earth

Primaria Capitalei va incepe in aceasta primavara lucrarile la parcarea subterana de tip park&ride de la capatul Soselei Pantelimon, a declarat pentru HotNews.ro Ion Dedu, seful Directiei de Infastructura din cadrul Primariei Capitalei. Aceasta va avea circa 400 de locuri si alaturi va fi construit un nod intermodal, adica o statie comuna pentru toate mijloacele de transport in comun care tranziteaza zona.

„Autorizatia de construire pentru aceasta parcare a fost deja eliberata. Lucrarile vor incepe in cateva saptamani, in functie de vreme. In plus, trebuie mutata fantana arteziana care se afla acolo”, a explicat Dedu pentru HotNews.ro.

Construirea parcarii subterane a fost cuplata cu lucrarile de reabilitare a Soselei Pantelimon si Soselei Iancului, fiind scoase impreuna la licitatie. Lucrarile se ridica la circa 70 milioane de euro, iar licitatia a fost castigata de consortiul alcatuit din firmele Tehnologica Radion, TIAB si Via Proiect. Reprezentantii Primariei Capitalei promit ca vor finaliza cele doua bulevarde in toamna anului 2014.

Modernizare Soseaua Iancului-Soseaua Pantelimon

Lucrarile de reabilitare a celor doua bulevarde au inceput la jumatatea lunii iunie 2013, insa se misca destul de greu. Pana acum, s-a asfaltat doar o mica portiune de strada, la intrarea in Bucuresti, pe sensul de intrare in oras si s-a realizat o bretea paralela cu bulevardul, pe acelasi sens, intre Cora Pantelimon si Piata Delfinului. Pe aceasta bretea s-au realizat locuri de parcare in spic pentru riverani. Pentru realizarea acestei facilitati au fost taiati arborii de pe margine, in loc fiind plantati alti copacei.

  • Ce lucrari se vor face pe cele doua artere:

Soseaua Pantelimon

– linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon;

– pe fiecare sens bulevardul va avea trei benzi de circulatie, iar pe laterale vor fi construite doua benzi laterale separate, prin care riveranii vor avea acces la locurile de parcare, fara a incurca circulatia de pe bulevard;

– pentru statiile de autobuz vor fi construite alveole, in care autobuzele sa poata opri fara sa deranjeze traficul.

– toate statiile de tramvai vor fi mai late si vor avea copertine;

– pe toata lungimea soselei, cu exceptia celor doua benzi laterale separate, stationarea va fi interzisa, cele trei benzi ramanand exclusiv pentru traficul auto;

– toate trecerile de pietoni vor fi semaforizate;

– aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

– la capatul Soselei Pantelimon, in fata magazinului Cora va fi construit o statie uriasa, unde vor opri toate mijloacele de transport din zona, respectiv autobuzul, tramvaiul si microbuzele. Cand va fi gata noua linie de metrou Pantelimon-Universitate, statia va fi conectata si cu acest mijloc de transport. Astfel pietonii nu vor mai fi nevoiti sa traverseze si ca sa schimbe mijloacele de transport. In apropierea statiei va fi construita si o parcare park&ride, conectata cu statia, unde cei care vin din afara orasului sa-si poata lasa masina si sa mearga mai departe folosind mijloacele de transport in comun.

Soseaua Iancului

– linia de tramvai va fi inaltata cativa centimetri si va folosi si drept banda pentru autobuz. Cele doua mijloace de transport vor avea statii comune pana la intersectia cu Soseaua Pantelimon. Potrivit proiectantilor, aceasta masura a fost luata deoarece de la anul, RATB va afisa orarul mijloacelor de transport in fiecare statie si daca nu vor exista benzi unice pentru transportul in comun, acest grafic nu va putea fi respectat.

– statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine;

– pentru circulatia auto vor ramane doua benzi pe sens, intrucat nu se va mai parca pe marginea bulevardului;

– aceasta artera va fi introdusa in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic. De exemplu, daca la o intersectie se face coada dintr-un anumit sens, semaforul va ramane pe verde mai mult timp, astfel incat sa se decongestioneze traficul;

– pe marginea trotuarului va fi refacuta plantatia de aliniament;

Primaria Capitalei vrea sa construiasca inca o parcare park&ride la capatul bulevardului Barbu Vacarescu, aproape de intersectia cu DN1, insa acolo sunt probleme referitor la situatia juridica a terenului, potrivit reprezentantilor municipalitatii.

De ce avem nevoie de parcari park&ride

Acest tip de parcaj se construieste la marginea orasului, in imediata apropriere a punctelor de acces la metrou sau a altor mijloace de transport in comun. Astfel, persoanele care locuiesc in afara orasului, dar au serviciul in centrul metropolei, isi pot lasa masinile in aceste parcaje si merge mai departe cu transportul in comun.

Aceste parcaje aduc orasului numeroase avantaje:

– duc la fluidizarea traficului deoarece oamenii isi lasa masinile acolo si merg mai departe cu transportul in comun.

– asigura o diminuare a numarului de vehicule in interiorul orasului;

– scade presiunea pe locurile de parcare din zona centrala;

– duc la scaderea poluarii;

– se rentabilizeaza mijloacele de transport in comun.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro