Sari direct la conținut

Lucruri care nu ar trebui facute la serviciu

HotNews.ro

Din cauza schimbarilor majore care au avut loc in ultimii ani, unor angajati le este tot mai greu sa faca diferenta intre ce este potrivit sa faca la serviciu si ce nu. In cele ce urmeaza va prezentam ce ar trebui sa faceti pentru ca lucrurile marunte sa nu va impiedice sa avansati sau sa va pierdeti respectul sefilor si al colegilor.

1. Tehnologia ne ofera tuturor o serie de oportunitati. Locul de munca nu este un loc potrivit pentru a naviga pe internet in interes personal sau pentru a folosi email-ul pentru transmiterea unor mesaje in scop personal. Bineinteles, exista situatii in care aveti neaparat nevoie sa trimiteti un mail personal, insa ar fi bine sa faceti acest lucru in timpul pauzelor de masa sau cu aprobarea sefului dumneavoastra. Nu forwardati niciodata filmulete, glume sau alte email-uri nepotrivite colaboratorilor si colegilor. De asemenea, nu folositi telefonul de serviciu in interes personal in convorbiri de lunga durata sau in afara tarii. Companiile au diferite politici in ceea ce priveste folosirea calculatoarelor si telefoanelor, de aceea este bine sa stiti care este politica adoptata de compania in care lucrati si sa incercati sa nu incalcati regulile specifice acesteia.

2. Nu creati probleme prin a incepe sa participati la tot felul de barfe de birou sau prin a raspandi tot felul de zvonuri. Mediul de lucru trebuie sa fie unul profesional, iar daca va veti implica in astfel de „activitati” riscati sa va pierdeti respectul celorlalti si munca dumneavoastra sa nu mai fie apreciata.

3. Incercati sa nu discriminati pe nimeni, in nici un fel. Altfel, credibilitatea va va scadea si jobul va fi pus in pericol. Incercati mereu sa tratati pe toata lumea cu respect. Nu spuneti glume sau povestioare care ar putea fi percepute ca fiind discriminante sau de prost gust.

4. Informatiile privind salariul trebuie sa fie confidentiale, iar companiile respecta de obicei confidentialitatea datelor si informatiiilor despre angajati. Drept urmare, sefii dumneavoastra asteapta sa fiti discreti in ceea ce priveste salariul. Angajatii sunt platiti diferit, in functie de experienta, educatie, abilitati. In momentul in care veti dezvalui ce salariu aveti, puteti declansa un conflict sau induce o stare de nemultumiri colegilor dumneavoastra.

5. Incercati sa uitati de problemele personale atunci cand ajungeti la birou. Nu este intotdeauna posibil sa le lasati la usa, insa incercati sa faceti un efort si sa evitati sa vorbiti despre ele la serviciu. Nu lasati ca ele sa va influenteze negativ munca.

6. Tinuta este foarte importanta la locul de munca. Daca este impusa tinuta „business casual”, acest lucru nu inseamna ca puteti merge la serviciu in blugi, topuri sau tricouri. Nici imbracamintea provocatoare nu este potrivita. Nu uitati ca felul in care aratati spune mult despre dumneavoastra, asa ca alegeti cu atentie hainele.

7. Nu luati niciodata lucruri care nu va apartin, chiar daca sunt ale firmei sau ale unui coleg de serviciu. Este important ca ceilalti sa aiba incredere in dumneavoastra.

8. Nu folositi un limbaj nepotrivit la serviciu. Acest lucru ar putea crea o impresie gresita despre dumneavoastra si ati putea fi subestimat de cei din jur.

Amintiti-va intotdeauna ca ati fost angajat sa faceti anumite lucruri, iar angajatorul si clientii depind de munca dumneavoastra. Incearcati sa va indepliniti toate sarcinile si veti reusi sa castigati respectul si consideratia celorlati. Lucrati asa cum v-ati dori sa lucreze altii pentru dumneavoastra si succesele vor aparea.

Sursa: www.helium.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro