Sari direct la conținut

Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul Taberei – Universitate, primeste 436 milioane lei in 2014

HotNews.ro
Primul tunel al metroului din Drumul Taberei, Foto: Hotnews
Primul tunel al metroului din Drumul Taberei, Foto: Hotnews

Magistrala 5 de metrou, tronsonul intre Drumul Taberei si Universitate, primeste in 2014 un buget de 436 milioane lei, potrivit datelor privind primele 20 de proiecte de investitii publice in 2014, prezentate joi de Liviu Voinea, ministrul delegat pentru buget.

Primul tronson al magistralei 5 de metrou, care face legatura intre Drumul Taberei si Universitate, va avea o lungime de 6,2 + 1 kilometri si va numara 10 statii: Eroilor, Academia Militara, Orizont, Favorit, Tudor Vladimirescu, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Valea Ialomitei, Valea Argesului si Raul Doamnei.

Contractele incheiate pentru executia si consultanta metroului din Drumul Taberei ajung in prezent la circa 275 de milioane de euro. Potrivit programului de lucrari, structura statiilor si a tunelelor va fi gata in prima jumatate a anului 2015. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei – Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.

Lotul 1.1, Raul Doamnei – Hasdeu (Opera) are o lungime de 6,2 km, 9 statii si este construit de asocierea Astaldi – FCC Construccion – Delta ACM – AB Construct. Valoarea contractului este de peste 918 milioane de lei fara TVA.

Lotul 1.2, Statia, Depoul si Galeria de legatura Valea Ialomitei are o lungime de 1 km, o statie si un depou si este construit de asocierea Max Bogl (Germania) – Max Boegl (Romania). Valoarea contractului este de peste 231 de milioane de lei fara TVA.

Desi initial finantat 50% printr-un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, proiectul metroului de pe Magistrala 5 a fost acceptat de Comisia Europeana in cadrul programelor de finantare nerambursabila.

Astfel, Ministerul Transporturilor aminteste ca acum „acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in cadrul Programului Operational Sectorial – Transport”.

Liviu Voinea a prezentat datele privind primele 20 de proiecte de investitii publice in 2014 la sedinta Comisiei de Dialog Social (CDS), organizata pentru dezbaterea proiectului de hotarare de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice privind prioritizarea proiectelor de investitii publice. Proiectul acestuia propune o prioritizare a celor mai importante investitii din Romania astfel incat marile proiecte sa nu mai ramana fara finantare. Lista cu investitiile prioritare ar urma sa fie aprobata de Guvern.

„Motivul necesar pentru prioritizarea proiectelor de investitii publice este urmatorul: 25% din proiecte au 90% din bani, dar in urmatorii ani este nevoie de 70 miliarde lei pentru a finaliza aceste proiecte. In cati ani poate bugetul sa puna 70 miliarde lei? Ne putem permite sa stam noua ani cu proiecte de infrastructura de transport? Nu ne putem permite. Si atunci ce facem? In conditiile veniturilor actuale trebuie sa terminam niste proiecte, nu putem sa avem 30%-50% din toate proiectele si nimic terminat, scopul este sa avem macar 10%-20% din proiecte terminate. Iar alta parte din proiecte sa fie sistate sau trecute pe o alta forma de finantare”, a explicat Voinea, citat de Mediadax.

Citeste si:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro