Ministerul Dezvoltarii a lansat in dezbatere publica proiectul de Lege privind infiintarea si organizarea Institutului National pentru Administratie
Proiectul de Lege privind infiintarea si organizarea Institutului National pentru Administratie (INA) a fost lansat in consultare publica de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP). Proiectul defineste INA ca fiind institutia publica de interes national, cu personalitate juridica, care va prelua de la Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) activitatea de formare si perfectionare profesionala a personalului din administratia publica.
INA ar urma sa functioneze in subordinea MDRAP, sa coordoneze centrele teritoriale de formare continua pentru administratia publica si colaboreze cu acestea pentru derularea programelor de formare si perfectionare, potrivit proiectului de lege.
„Propunem, practic, sa reinfiintam Institutul National de Administratie, dupa mai multe discutii cu reprezentanti din tari care au astfel de institute performante. Este un proiect pe care l-am anuntat inca de la preluarea mandatului, este o schimbare absolut necesara, daca vrem modernizare si profesionalizare in administratie, fie ca sunt vorbim de functionari publici, de alesi sau de consilierii acestora, care de multe ori vin din zona politica. INA echivaleaza, in viziunea noastra, cu inovatia si profesionalismul in pregatirea angajatilor din sistemul public. Potrivit proiectului de Lege, INA va prelua de la Agentia Nationala a Functionarilor Publici activitatea de formare si perfectionare profesionala a personalului din administratia publica si ar ar urma sa functioneze in subordinea MDRAP, sa coordoneze centrele teritoriale de formare continua pentru administratia publica si colaboreze cu acestea pentru derularea programelor de formare si perfectionare”, a declarat ministrul Dezvoltarii, Vasile Dincu.
Conform proiectului, INA va asigura formarea continua in administratia publica (pentru toate categoriile de functionari publici, pentru personalul angajat cu contract individual de munca in cadrul autoritatilor si institutiilor publice, pentru persoanele numite sau alese in functii de demnitate publica sau asimilate acestora din administratia publica centrala si locala, pentru alesii locali, precum si pentru alte persoane interesate) si programe de formare specializata pentru ocuparea unei functii publice din categoria inaltilor functionari publici.
Totodata, Institutul va contribui la strategia de formare continua a personalului din administratia publica, la stabilirea domeniilor prioritare si planurilor anuale de formare profesionala in acest sector, va stabili tematica specifica si standardele de calitate pentru programele de formare profesionala pe care le organizeaza sau care sunt organizate de catre furnizorii autorizati pentru personalul din administratia publica, va realiza studii, proiecte si publicatii, activitati de cercetare-inovare, seminare si conferinte in domeniul administratiei publice.
INA va acorda o importanta deosebita colaborarii/parteneriatelor cu mediul universitar, pentru a asigura formare de calitate si a realiza studii/activitati/seminarii cu impact asupra administratiei publice, urmarind, in acelasi timp, sa se dezvolte ca o scoala de prestigiu in domeniu si va intreprinde demersurile necesare autorizarii, in conditiile legii, a programelor/cursurilor de formare sau perfectionare profesionala pe care le organizeaza, se arata intr-un comunicat al Ministerului Dezvoltarii.
Persoanele interesate pot trimite punctul de vedere pana pe 21 mai pe adresa MDRAP din Str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti – Directia Generala Juridica si Relatia cu Parlamentul, la adresa de e-mail iulia.matei@mdrap.ro sau la numarul de fax 0372.114.569.