Sari direct la conținut

Ministrul Apararii: Suntem in faza finala a negocierii cu General Dynamics pentru transportoarele blindate Piranha 5

HotNews.ro
Transportor blindat Piranha 5, Foto: Mowag
Transportor blindat Piranha 5, Foto: Mowag

Ministrul Apararii Nationale, Mihai Fifor, a anuntat miercuri ca negocierile cu firma General Dynamics privind transportoarele blindate Piranha 5 se afla in faza finala, potrivit Agerpres. Ministrul Fifor a explica de ce nu s-a semnat contractul pana la final de 2017 cum era planificat initital. Conform unei Hotarai de Guvern adoptate in noiembrie MApN ar fi trebuit sa semneze un prim contract pentru 94 de transportoare blindate, dintr-un total de 227, majoritatea urmand a fi asamblate la Uzina Mecanica Bucuresti, iar primele 5 unitati sa fie livrate in tara pana la finalul lui 2017, lucru ce nu s-a mai intamplat.

„Suntem in faza finala a negocierii cu General Dynamics pentru transportoarele blindate. Foarte multa lume a intrebat de ce nu am semnat contractul la finele anului trecut. Raspunsul este cat se poate de clar – pentru ca nu negociasem suficient si pentru ca am dorit sa avem o negociere cat mai buna pentru ca statul roman sa beneficieze de un pret corect pentru transportoare. Speram ca saptamana aceasta sa inchidem negocierile cu General Dynamics si sa putem anunta semnarea contractului”, a declarat Fifor, intr-o conferinta de presa.

El a adaugat ca programul de investitii pentru inzestrare se desfasoara conform planificarii si si-a manifestat speranta ca saptamana viitoare sa fie adus in Guvern proiectul privind achizitionarea rachetelor HIMARS, urmand ca la inceputul sesiunii parlamentare acesta sa fie aprobat de Legislativ.

Potrivit ministrului, proiectul privind corvetele multifunctionale este aproape finalizat, iar documentele pentru cel de-al doilea sistem Patriot vor fi semnate anul acesta.

Transportoare blindate pentru Armata: De la americani si Piranha 5, la nemti si proiectul germano-roman Agilis 8X8

In luna noiembrie Guvernul Romaniei a adoptat Hotararea de Guvern prin care s-au aprobat circumstantele si procedura specifica pentru atribuirea unui acord-cadru de furnizare a 227 de transportoare blindate si derivate pe platforma PIRANHA 5 si a suportului logistic initial catre General Dynamics European Land Systems – Mowag GmbH.

Contractul prevede ca primele 30 de transportoare sa fie livrate din Elvetia, iar urmatoarele 197 sa fie integrate si produse la Uzina Mecanica Bucuresti. Costul total al programului este de circa 895 de milioane de euro.

Potrivit textului Hotararii de Guvern MApN ar trebui sa semneze un prim contract subsecvent de circa 400 de milioane de euro pentru 94 de transportoare, iar primele 5 ar fi trebuit sa ajunga in Romania inca din acest an.

Ca fapt divers, la parada militara de 1 Decembrie din Capitala trei transportoare blindate Piranha V au fost aduse de catre producator pentru a fi prezentate publicului.

In expunerea de motive MApN detaliaza nevoia de a dota fortele terestre cu noi transportoare si se precizeaza ca e nevoie de noi transportoare, cu protectie mai mare si putere de foc sporita, chiar daca acestea nu vor mai fi amfibii.

Pe langa achizitia de transportoare Piranha V, statul roman mai este implicat intr-un parteneriat cu nemtii de la Rheinmetall care ar urma sa dezvolte si sa construiasca la Uzina de la Moreni un nou model de transportor blindat ambfibiu denumit Agilis 8X8. Proiectul va fi dezvoltat printr-o firma mixta romano-germana – Romanian Military Vehicle Systems din care statul roman detne 50%.

HotNews.ro a scris in detaliu in luna noiembrie despre planurile Rheinmetall si despre proiectul AGILIS ce va presupune circa 400 de transportoare blindate amfibii pentru MApN, dezvoltate si construite la Moreni, primul urmand a iesi pe poarta uzinei in 2020. Citeste aici detalii si vezi imagini cu viitorul transportor Agilis 8X8.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro