În timpul COP26, Facebook a difuzat reclame cu fake-uri climatice și scepticism
Agenții de publicitate de pe Facebook au promovat afirmații false și înșelătoare despre schimbările climatice pe platformă în ultimele săptămâni, tocmai când conferința COP26 începea, scrie Reuters.
La câteva zile după ce vicepreședintele Facebook , Nick Clegg, a prezentat pe blog eforturile companiei de a combate dezinformarea climatică, la începutul summitului de la Glasgow, rețeaua media conservatoare Newsmax a publicat un anunț pe Facebook care a numit încălzirea globală provocată de om ”o farsă.”
Anunțul, care a avut mai multe versiuni, a strâns peste 200.000 de vizualizări. Într-o altă reclamă, conservatorul Candace Owens a spus: „se pare că ar trebui să avem încredere în noul nostru guvern autoritar” în domeniul științei climatice, în timp ce un think-tank libertarian din SUA a difuzat o reclamă despre modul în care „provocatorii moderni” au prezis greșit crizele climatice pentru decenii.
Newsmax, Owens și Daily Wire, care au plătit pentru reclama de pe pagina lui Owens, nu au dorit să comenteze informațiile.
Facebook, care și-a schimbat recent numele în Meta, nu are o politică specifică privind dezinformarea climatică în reclame sau postări neplătite. Google Alphabet (GOOGL.O) a declarat luna trecută că nu va mai permite reclame care contrazic consensul științific privind schimbările climatice pe YouTube și celelalte servicii ale sale, deși va permite conținut care discută afirmații false.
În general, Facebook nu elimină dezinformările din postări decât dacă stabilește că acestea prezintă un prejudiciu iminent în lumea reală, așa cum a făcut-o pentru știrile false legate de COVID-19. Compania spune că retrogradează postările clasificate ca false de către verificatorii terți (dintre care Reuters este unul) și interzice anunțurile cu aceste afirmații respinse.
Se spune că agenții de publicitate care postează în mod repetat informații false se pot confrunta cu restricții privind capacitatea lor de a face publicitate pe Facebook. Doar postările politice plătite sunt scutite de verificări.