Sari direct la conținut

Încă o țară intră în liga celor cu trenuri de mare viteză. O distanță precum București – Predeal va fi parcursă în doar 40 de minute

HotNews.ro
Tren de mare viteza in Indonezia, Foto: Algi Febri Sugita / Zuma Press / Profimedia
Tren de mare viteza in Indonezia, Foto: Algi Febri Sugita / Zuma Press / Profimedia

​A patra cea mai populată țară din lume, cu 275 de milioane de locuitori, va intra în vara acesta în „clubul” select al statelor în care circulă trenuri de mare viteză. Este vorba despre Indonezia, care a construit cu 8 miliarde dolari o linie de 142 km, între orașele Jakarta și Bandung. Doar 40 de minute vor face trenurile noi, chinezești, față de 195 de minute cu trenurile de acum.

.

S-au făcut luni primele teste, la viteze de maxim 180 km/h, iar planul este ca serviciile de pasageri să fie lansate pe 18 august. Până atunci ideea este ca cele mai rapide trenuri de test să atingă 385 km/h.

Drumul de luni a durat puțin peste o oră, deja un mare progres față de situația din prezent. Distanța este apropiată de cea dintre București și Predeal (140 km), iar cele mai rapide trenuri fac la noi cam o oră și 48 de minute.

În Indonezia au ajuns în toamna lui 2022 primele trenuri de mare viteză și este prima oară când trenuri de mare viteză produse în China ajung într-o destinație de export. Costurile totale nu au fost delo mici: 8 miliarde dolari pentru 142 km, însă timpii de parcurs între Jakarta și Bandung vor fi chiar și de 36 minute peste ceva timp, față de mai bine de 195 minute în prezent. Pentru început vor fi 40 de minute.

Indonezia este a patra cea mai populată țară din lume, cu 275 de milioane de locuitori. Rețeaua feroviară nu este foarte dezvoltată și cele mai rapide tronsoane permit viteze medii de 80 km/h.

În prezent, trenurile fac peste 3 ore și 15 minute pe cei 173 km dintre Jakarta și Bandung. Pe noua cale ferată de mare viteză, mai directă și mai scurtă, vor fi 142 km și drumul va dura cel puțin 40 de minute, în funcție de numărul de opriri.

Prima linie de mare viteză din Indonezia a fost construită de un consorțiu deținut în proporție de 60% de companii din țară și 40% de companii din China. Proiectul a fost finanțat printr-un împrumut de la China Development Bank.

Calea de rulare a fost instalată pe toată distanța în martie, iar 16 km dintre cei 142 km sunt prin tuneluri. Calea ferată este construită după standardele chinezești, iar viteza maximă posibilă este 350 km/h. Cu siguranță va fi însă mai mică la început, din motive de siguranță.

11 trenuri electrice cu 600 de locuri fiecare au fost livrate de compania chineză CRRC Qingdao Sifang. Contractul pentru trenuri a fost semnat în aprilie 2017, pentru 370 milioane dolari.

Costurile totale cu această cale ferată sunt de peste 8 miliarde dolari, deși inițial estimările indicau 6 miliarde dolari. Testele dinamice au început acum câteva luni.

Inițial se credea că linia poate fi gata în 2019, dar au fost probleme tehnice, iar exproprierile au durat foarte mult. Și pandemia a adus amânări serioase.

Programul face parte din uriașa inițiativă chineză „Belt and Road” care nu a avut, nici pe departe, succesul dorit de chinezi.

Țara cu capitala la Jakarta va deveni prima din sud-estul Asiei unde va exista o linie feroviară de mare viteză.

Surse: The Straits Times, Global Times, Xinhua News, International Railway Journal

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro