Sari direct la conținut

Noi lucrări anunțate de CNAIR pentru podul de la Brăila, inaugurat în urmă cu un an și permanent în reparații

HotNews.ro
Drumul principal catre Podul de la Braila dinspre Jijila (Tulcea), Foto: Captura Youtube / Raducu P Drum
Drumul principal catre Podul de la Braila dinspre Jijila (Tulcea), Foto: Captura Youtube / Raducu P Drum

Primul strat de mixtură bituminoasă va fi turnat începând cu 8 octombrie pe podul de la Brăila, au anunțat vineri reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de numeroase probleme apărute la asfalt.

„Despre podul de la Brăila pot să vă spun că antreprenorul firmei italiene a venit cu o nouă reţetă de mixturi bituminoase, s-au făcut sectoare experimentale, până acum toate testele au fost pozitive, astfel încât suntem convinşi că soluţia pe care o adoptă la momentul acesta este una bună, care nu mai avea acele probleme pe care le cunoaştem cu toţii. În octombrie, acum, la început, cel mai probabil pe 8, vor începe să aştearnă primul strat de mixtură bituminoasă pe podul de la Brăila, urmând ca după finalizarea primei căi să treacă şi la a doua şi să avem podul în condiţii optime de circulaţie”, a precizat Cristian Pistol, directorul CNAIR, citat de Agerpres.

Probleme constante cu podul de la inaugurare

Ultima problemă semnalată la podul peste Dunăre a fost crăparea asfaltului și singura parte deschisă, pe care se circula oricum îngreunat, la începutul lunii septembrie, conform adevarul.ro.

În luna martie a acestui an, o porțiune de asfalt de la una din rampele podului peste Dunăre de la Brăila s-a lăsat, iar reprezentanții CNAIR declarau atunci pentru HotNews.ro că existau niște tasări în zona rampei care au ajuns până la 10-15 centimetri.

De la inaugurare și până acum podul a fost măcinat de probleme: de la infiltrațiile de apă apărute în blocul de ancoraj al cablurilor podului, la denivelări apărute în straturile de asfalt în perioada verii, la curiosul caz al șuruburilor care nu erau strânse în parapetele de protecție.

INTERVIURILE HotNews.ro