Sari direct la conținut

Nordis nu cooperează cu ANPC: instituția a cerut o serie de documente, dar grupul nu le-a furnizat riscând o amendă de până la 30.000 lei

HotNews.ro
Nordis nu cooperează cu ANPC: instituția a cerut o serie de documente, dar grupul nu le-a furnizat riscând o amendă de până la 30.000 lei
Nordis Inquam Photos / Octav Ganea

ANPC a solicitat Nordis o serie de documente, dar grupul nu a oferit informațiile necesare, conform unui comunicat al instituției.

Printre documentele cerute se află lista cu creditele ipotecare acordate consumatorilor, materiale publicitare, autorizații de construire, întreaga documentație cadastrală, schițe/planuri unități locative, procese verbale de recepție la terminarea lucrărilor, documente din care să reiasă motivele pentru care s-a realizat prelungirea termenelor de livrare a unităților locative, modele de promisiuni de vânzare-cumpărare folosite în relația cu consumatorii, contracte de vânzare și convenții încheiate cu firme din grupul Nordis și diferite liste care pot fi generate/extrase din propriile evidențe (lista cu unitățile locative pentru care au fost încheiate promisiuni cu consumatorii, lista cu unitățile locative din care să reiasă disponibilitatea, etc).

Conform sursei citate, Nordis Management SRL și Nordis Mamaia SRL au solicitat prelungiri ale termenelor pentru transmiterea documentelor, dar nici până la datele stabilite (12.11.2024) nu au furnizat informațiile necesare.

“S.C. Nordis Management S.R.L. a solicitat, amânarea transmiterii informațiilor și documentelor pentru data de 06.01.2025, întrucat în această perioadă sunt efectuate controale inclusiv din perspectiva altor instituții cu atribuții de control ale statului român, termen cu care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) nu a fost de acord, fiind acordată o prelungire a termenului cu câteva zile pentru o parte din documentele solicitate, pentru celelalte informații și documente termenul de transmitere fiind data de 12.11.2024”, menționează sursa citată.

Totodată și societății Nordis Mamaia i-au fost solicitate documente cu termen de transmitere data de 12 noiembrie 2024.

“Atât Nordis Management cât și Nordis Mamaia nu au transmis Autorității la termenul menționat nicio informație și niciun document din cele solicitate, necesare pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor, urmând să se încheie un document de control în acest sens”, spune ANPC.

Pentru netransmiterea documentelor, ANPC poate da amenzi între 10.000 și 30.000 lei, iar în cazuri grave poate fi propusă și sancțiunea complementară de închidere definitivă a unității.

În 2023, ANPC a înregistrat patru reclamații (trei inițiale și o revenire) împotriva SC Nordis Management SRL. Dintre acestea:

  • Două au fost întemeiate, soldându-se cu sancțiuni contravenționale în valoare totală de 5.000 lei;
  • Una nu a putut fi soluționată deoarece reclamantul a inițiat acțiune pe cale judecătorească, prin care a solicitat rezoluțiunea promisiunii bilaterale (dosar nr. 26883/3/2023, Tribunalul București).

În 2024, ANPC a primit alte patru reclamații: două împotriva Nordis Management SRL și două împotriva Nordis Mamaia SRL. Dintre acestea:

  • Două reclamații au fost clasate ca nesoluționabile, fiind deja pe rolul instanțelor (dosare nr. 39329/3/2023 și nr. 1165/3/2023);

Conform ANPC, alte două sunt în curs de cercetare, fiind în termenul legal de soluționare, acestea aflându-se pe rolul instanțelor judecătorești.

“Precizam faptul că în cazul reclamațiilor de mai sus, consumatorii persoane fizice au ales să se adreseze inițial instanțelor judecătorești competente și, ulterior, au formulat o reclamație către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC)”, mai arată Autoritatea.

Nordis trebuia să fie cel mai spectaculos proiect imobiliar din România ultimilor ani, dar evoluția acestei afaceri a căpătat toate ingredientele unei scheme piramidale cu sute de oameni păgubiți și multe milioane de euro dispărute din conturile dezvoltatorului, arată Recorder într-o investigație.

În ultimii ani, în conturile Nordis au intrat milioane de euro, dar majoritatea ansamblurilor rezidențiale promise au rămas doar pe hârtie și în reclame. Folosind campanii de marketing agresive și speculând slăbiciuni majore din legislația românească, Nordis a încasat sume uriașe în avans de la oameni care, deși le-au plătit integral, n-au mai intrat în posesia apartamentelor promise, arată investigația Recorder.

Recorder a descoperit indicii solide că unele apartamente au fost vândute de mai multe ori, către persoane diferite.

INTERVIURILE HotNews.ro