Peste o sută de profesori de limba spaniolă din România își perfecționează cunoștințele de predare la Institutul Cervantes
Jocul ca formă de interacțiune umană, stimularea îmbogăţirii vocabularului şi integrarea limbajului cu conținutul au fost câteva dintre temele discutate weekend-ul trecut în cadrul atelierelor educaționale organizate de Institutul Cervantes din București. În total, 108 profesori de limba spaniolă au beneficiat de aceste cursuri pregătite de specialiști, în scopul de a-și actualiza tehnicile de predare.
Abordarea jucăușă în diferite versiuni – jocuri serioase sau adaptarea de jocuri la curs – a devenit o tendință prezentă în tot mai multe şcoli în ultimii ani.
Încorporarea jocului în procesul de predare poate fi motivantă, deoarece implică elevii, spune pentru HotNews.ro Francisco Herrera, director al Centrului Internațional House din Cadiz.
„Este foarte simplu, oferi niște puncte, ca la jocuri, celor care realizeaza diverse task-uri în clasă “, povestește Herrera, subliniind că s-a schimbat modul în care jocul este perceput în societate: „Acum, oameni de toate vârstele aleg să se joace”.
Sunt studii despre modul în care funcționează jocurile și de ce acestea sunt atât de bune la capitolul motivație. Diverse studii au ajuns la concluzia că jocul și învățarea sunt sinonime și merg excelent împreună. „Nu are niciun sens să irosim avantajele jocului “, spune Herrera.
Îmbogățirea vocabularului a fost o altă problemă ridicată ca fiind esențială învățării limbii spaniole în cadrul atelierelor de lucru. Pentru a îmbunătăți lexicul „trebuie să începi cu ceea ce elevii știu, în loc să explici într-un mod complicat conținutul unei materii“, spune Marta Higueras, profesoară de formare la Instituto Cervantes.
Profesorii au abordat, de asemenea, competența emoțională pentru rolul ei în atingerea realizărilor personale, academice și profesionale, dar au aflat și despre metodologia de „clasă inversată“, care ar putea revoluționa modul de predare.
„Clasa inversată“ este un model care susține inversarea rolurilor între profesor și elevi, un nou mod de abordare a predării în care profesorul nu mai prezintă o lecţie, precum în modelul tradiţional, ci se implică, motivează şi încurajează interacțiunea. Potrivit experților, acest mod de predare va deschide drumul spre o educație personalizată.
De asemenea, directorul de Studii al Institutului Cervantes din București, Maribel Jimeno, subliniază importanţa cursului AICLE, o metodologie care combină predarea unui subiect cu învățarea limbii.
Pentru al patrulea an consecutiv, Institutul Cervantes din București organizează aceste workshop-uri care se bazează pe formarea permanentă și actualizarea pregătirii profesorilor de limba spaniolă din România.