Sari direct la conținut

"Portretul-robot" al cumparatorului de apartament in Cluj (Studiu)

Actual de Cluj

În Cluj-Napoca, preţul mediu cerut pe un apartament a crescut constant în ultimele luni şi a trecut de 1400 euro/mp, aşadar oraşul devine unul în care tot mai puţini îşi permit să îşi cumpere locuinţă. Cum caută cei care totuşi îşi permit o achiziţie?

28% dintre cumpărătorii care vor locuinţe în Cluj intră la categoria “Eficient” şi acelaşi procent e valabil şi pentru “Analitici”. Cei mai mulţi însă sunt cumpărători de categoria “Relaxaţi” – 44%, potrivit analizei unui portal imobiliar. Ceea ce nu înseamnă exact ce aţi putea crede – termenul ales aici se referă, de fapt, la un tip de căutarea superficială. Persoanele care intră la această categorie (în engleză “easy browser”) au nevoie de o îmbunătăţire la situația lor locativă actuală, pun accentul pe găsirea rapidă a unei proprietăți și sunt (relativ) ușor de mulțumit. Potrivit unui studiu derulat recent de portalul Imobiliare.ro, potențialii cumpărători de locuințe din România se împart, în mare, în trei categorii: cea dintâi, etichetată „Eficientul”, reprezintă 30% din totalul clienților, în vreme ce „Analiticul” deține o pondere de 19% din total; „Relaxatul” este, de departe, cea mai bine reprezentată tipologie, cu o cotă de 51%.

“Multe voci din piața imobiliară sunt de părere că, spre deosebire de perioada de boom, cumpărătorii de locuințe sunt astăzi mult mai bine informați și „educați”. În mod evident însă, asta nu înseamnă că toți clienții sunt la fel”, menţionează reprezentanţii portalului.

Cele trei categorii

„Eficientul” este un client de tip „premium”, este angajat și foarte bine stabilit profesional, precum și activ din punct de vedere profesional. Acest gen de cumpărător știe foarte bine ce își dorește și este incisiv în căutările sale în mediul online (dar nu numai).

„Analiticul” are un statut social mediu spre ridicat, este orientat către latura profesională, dar se află în căutarea „unui loc în care să evadeze”. Persoanele din această categorie sunt pragmatice și sunt în căutarea unui preț corect pentru tipul de proprietate dorită.

Tipologia cel mai bine reprezentată dintre cele trei, anume „Relaxatul”, cuprinde persoane stabile, orientate către viața de familie. Acestea au nevoie de un upgrade la situația loc locativă actuală, pun accentul pe găsirea rapidă a unei proprietăți și sunt (relativ) ușor de mulțumit. De menționat este că termenul „relaxat” se referă aici la flexibilitatea în ceea ce privește așteptările avute de la o casă și nu atitudinii vizavi de achiziția în sine!

Citeste tot articolul pe Actual de Cluj

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro