Sari direct la conținut

Primii kilometri de autostrada in Moldova: Contractul pentru centura ocolitoare a Bacaului, parte din proiectul autostrazii A7, semnat cu o firma turceasca, la peste un an si patru luni de la finalizarea licitatiei

HotNews.ro
Centura ocolitoare a municipiului Bacau, Foto: CNADNR
Centura ocolitoare a municipiului Bacau, Foto: CNADNR

Contractul pentru constructia variantei ocolitoare a Municipiului Bacau a fost semnat cu firma turceasca EKO INSAAT VE TIC A.S., la peste un an si patru luni de la finalizarea initiala a licitatiei publice, a anuntat miercuri Compania de Drumuri si autostrazi (CNADNR). Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord). Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul proiectului autostrazii Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri.

„Contractul a fost atribuit in urma finalizarii procedurii de achizitie publica (licitatie deschisa), societatii EKO INSAAT VE TIC A.S. si are o valoare totala de 393.881.398,36 lei fara TVA. Finantarea proiectului este asigurata din Fonduri Europene Nerambursabile ( 85%) si Bugetul de Stat (GOR 15%)”, a anuntat miercuri CNADNR intr-un comunicat remis HotNews.ro.

Potrivit CNADNR, urata contractului este de 48 de luni din care 24 luni pentru Executia dLucrarilor, 24 luni Perioada de Garantie, iar lungimea „Variantei de Ocolire Bacau” este de 30,7 km.

Licitatia publica pentru acest contract a fost finalizata in noiembrie 2013 (detalii), atunci cand companiei turcesti i-a fost atribuit contractul desi avea a treia oferta dintre cele 10 depuse, insa contestatiile si recursurile din justitie au prelungit procedurile cu aproape un an jumate. In cele din urma, justitia a decis ca atribuirea contractului catre firma turceasca este lagal si, astfel, se poate semna si contractul.

Potrivit informatiilor de pe site-ul propriu, firma Eko Insaat Ve Tic AS are in portofoliu mai multe lucrari de drumuri si autostrazi realizate in Turcia, Bulgaria sau Kazahstan.

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:

Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;

Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;

Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.

Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fii realizate doar terasamentele.

Potrivit informatiilor publicate in caietul de sarcini, „intre km 2 + 413 si km 18 + 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi MOLDOVA. Curbele in plan (curbe la stanga) de la km 2 + 000 si km 19 + 000 care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord fiind bretele de acces. In aceasta etapa cele doua noduri nu se realizeaza doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii MOLDOVA”.

„In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km”, se mai arata in documentul citat.

A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA), iar pana atunci, odata terasamentul facut in prima etapa de executie, va ramane innerbata.

Harta mare si detaliata cu traseul Centurii Ocolitoare a municipiului Bacau poate fi descarcata de aici.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro