Primul pas pentru extinderea rețelei de tramvai din București cu 15 km: Primăria Capitalei a atribuit contractele pentru studiile de fezabilitate
Primăria Capitalei a atribuit contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru extinderea infrastructurii de tramvai cu 15 km, în zona Piața Unirii, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel, în zona Băneasa și în Bucureștii Noi, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Elaborarea studiilor de fezabilitate durează 9 luni și costă peste 7,6 milioane lei fară TVA.
Concret, Primăria Capitalei are în plan să extindă infrastructura de tramvai în următoarele zone:
- În Piața Unirii, cu aproximativ 0,9 kilometri în Piața Unirii. Mai exact se va lega linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri. Studiul de fezabilitate va fi făcut de METROUL S.A., valoarea acestuia fiind de 1.041.050 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
- Între zona de sud-est și cea de nord-est a Bucureștiului, cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chișinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu – Str. Iuliu Hațieganu – Șos. Vitan-Bârzeşti – Str. Sergent Ion Iriceanu – Str. Turnu Măgurele – Str. Luică. Studiul de fezabilitate va fi elaborat de METROUL S.A., valoarea fiind de 3.977.000 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
- Între str. Grațioasa şi complexul comercial Băneasa, cu 1,4 km. Studiul de fezabilitate va fi elaborat de Intergroup Engineering S.R.L., valoarea fiind de 1.276.041,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
- Între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum, cu 1,6 km. Studiul de fezabilitate va fi realizat de Intergroup Engineering S.R.L., valoarea fiind de 1.460.416,67 lei fără TVA, iar termenul de elaborare este de 9 luni.
După elaborarea studiilor de fezabilitate vom ști daca extinderea liniilor de tramvai este posibilă, cât costă și pe unde se face. Urmează bugetarea investiției și licitațiile pentru proiectare și execuția lucrărilor. Cel mai optimist termen pentru începerea lucrărilor ar fi 2024.