Sari direct la conținut

Primul tronson de autostrada din Moldova incepe sa prinda contur: Umbrarescu si Casuneanu se bat pentru centura ocolitoare a Bacaului

HotNews.ro
Centura ocolitoare a municipiului Bacau, Foto: CNADNR
Centura ocolitoare a municipiului Bacau, Foto: CNADNR

Primul tronson de autostrada din Moldova urmeaza sa prinda contur odata cu realizarea Centurii Ocolitoare a municipiului Bacau, licitatie pentru care au fost deschise ofertele in urma cu cateva zile la sediul Companiei Nationale de Autostrazi Drumuri Nationale. In total, au fost depuse 10 oferte pentru contractul estimat la peste 134 de milioane de euro pentru realizarea a 30,7 km din centura Bacaului (aprox. 4,4 mil. euro/km). Potrivit presei locale, batalia pentru acest contract se va da intre companiile oamenilor de afaceri Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu, companii ce au avut cele mai bune oferte. Din total, aproape 16 km se suprapun peste traseul viitoarei Autostrazi Moldova (A7), insa acestia vor fi construiti, in prima etapa de executie, doar pe un sens de autostrada, in regim de 2+1 benzi din doi in doi kilometri. Termen de implementare a contractului: 48 de luni de la semnarea contractului.

Ofertele pt VO Bacau

(14 Aug 2013) PDF, 832KB

Potrivit publicatiei locale Ziarul de Bacau, „la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA s-au deschis joi ofertele depuse pentru licitatia in urma careia se va desemna constructorul soselei de centura a municipiului Bacau. In cursa au intrat 10 de ofertanti, iar marea batalie s-a dat intre regii asfaltului, Dorinel Umbrarescu si Costel Casuneanu. De altfel, dupa deschiderea plicurilor, cei doi s-au clasat pe primele doua pozitii, ofertele lor fiind cele mai mici ca pret. Pe prima pozitie s-a situat un consortiu de firme, SC SA&PE Construct SRL avand ca sustinere firma UMB Spedition, a lui Umbrarescu”.

„Pe a doua pozitie s-a clasat consortiul ce l-a avut ca lider pe Casuneanu, cu firma PA& CO International. In perioada imediat urmatoare va urma analiza ofertelor depuse si apoi perioada de contestatii care se vor putea depune in 10 zile”, mai scrie publicatia citata.

Potrivit procesului verbal de deschidere a ofertelor, SC SA&PE Construct SRL a avut cea mai mica oferta de 304 milioane de lei, urmata de Pa&Co cu o oferta de 353 de miloane de lei.

Ofertele pentru centura Bacau

Ofertele pentru centura Bacau

Foto: SEAP

Potrivit informatiilor din cadrul licitatiei publicate de CNADNR si pe portalul electronic de achizitii publice, valoarea maxima estimata a contractului este de 591.224.807,10 RON fara TVA, iar finantarea se face prin Fondul European de Dezvoltare Regionala si de la bugetul de stat. Termenul de implementare a contractului este de 48 de luni de la semnarea contractului si include si perioada de proiectare si garantie ulterioara.

Contractul prevede realizarea unei centuri ocolitoare in lungime de peste 30 de km si care sa uneasca DN 11 (in Vest), DN2 (In Sud), DN2 (in Nord) si DN 15 (in Nord).

Proiectul presupune realizarea a trei sectoare, dupa cum urmeaza:

  • Sectorul nr. 1: legatura rutiera DN 2 (sud Bacau) cu DN 2 (nord Bacau), in lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova intre km 2 + 413 si km 18 + 682;
  • Sectorul nr. 2: legatura rutiera de la nord de Bacau intre DN 15 si DN 2 in lungime de 3,160 km;
  • Sectorul nr. 3: legatura rutiera de la sud de Bacau intre DN 2 si DN 11, in lungime de 7,360 km.

Daca sectoarele 2 si 3 vor reprezenta drumuri nationale si vor fi proiectate pentru o viteza de 100 km/h, o bucata de peste 16 km din sectorul 1 se suprapune cu traseul viitoarei Autostrazi Moldova, insa in prima faza de executie se va asfalta doar un sens de autostrada, pe celalalt sens fii realizate doar terasamentele.

Potrivit informatiilor publicate de Departamentul Marilor proiecte de Infrastructura condus de Dan Sova, „intre km 2 + 413 si km 18 + 682 traseul se suprapune peste traseul viitoarei autostrazi MOLDOVA. Curbele in plan (curbe la stanga) de la km 2 + 000 si km 19 + 000 care acum asigura legatura intre drumurile de legatura intre DN 2 si autostrada vor face parte pe viitor din nodurile rutiere sud si nord fiind bretele de acces. In aceasta etapa cele doua noduri nu se realizeaza doar se expropriaza suprafetele de teren necesare realizarii lor odata cu realizarea autostrazii MOLDOVA”.

„In prima etapa va fi realizata calea a 2-a a viitoarei autostrazi (calea de pe stanga) cu parte carosabila de 14.00 m pe care se va sistematiza circulatia in sistem de 2 + 1 (doua benzi pe un sens si una pe sens opus) cu alternarea numarului de benzi pe sens la cca. 2.00 km”, se mai arata in documentul citat.

A doua cale din autostrada va fi executata in etapa a II-a (odata cu constructia viitoarei autostrazi MOLDOVA), iar pana atunci, odata terasamentul facut in prima etapa de executie, va ramane innerbata.

Harta mare si detaliata cu traseul Centurii Ocolitoare a municipiului Bacau poate fi descarcata de aici.

Potrivit informatiilor obtinute de la CNADNR de catre utilizatorii romani ai forumului SkyScraperCity, cel mai probabil autostrada Moldova va avea indicativul A7 si va fi pe traseul Ploiesti-Buzau-Focsani-Suceava-Siret.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro