Sari direct la conținut

Pro Infrastructura, despre amanarea deschiderii Lotului 3 din Autostrada Sebes – Turda: O crima la adresa soferilor si o bataie de joc fata de banul public

HotNews.ro
A10 Sebes - Turda, lot 3 (octombrie 2017), Foto: Captura YouTube
A10 Sebes - Turda, lot 3 (octombrie 2017), Foto: Captura YouTube

Amanarea efectuarii receptiei si nedeschiderea traficului rutier pe Lotul 3 din Autostrada A10 Sebes – Turda este „atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public”, sustine Asociatia Pro Infrastructura. Decizia de a nu face receptia a fost luata de Compania de Drumuri pentru ca ar fi gasit neconformitati, insa consultantul proiectului care a avizat lucrarile efectuate este tocmai Directia Drumuri si Poduri Cluj, in subordinea CNAIR.

O comisie a CNAIR s-a deplasat marti pe pe lotul 3 (12,5 km) al Autostrazii A10 Sebes-Turda pentru a stabili daca sunt intrunite rigorile legale necesare receptiei acestui tronson de autostrada.

S-a luat decizia de a nu face inca receptia si de a deschide traficul, desi lucrarile sunt finalizate inca de la final de 2017, a fost luata pentru ca oficialii CNAIR sustin ca nu sunt intrunite elementele pentru siguranta rutiera – „exces de bitum” sau „elemente de planeitate executate neconform” sunt cateva dintre neconformitatile indicate.

„Din punctul nostru de vedere, inca o amanare a deschiderii acestui lot de autostrada din motive discutabile este atat o crima la adresa soferilor care se deplaseaza pe drumul national paralel si pe care au loc accidente frecvente, cat si o bataie de joc fata de banul public, existand un risc ridicat de a plati daune financiare considerabile constructorului pentru aceasta tergiversare”, avertizeaza Asociatia Pro Infrastructura intr-o luare de pozitie.

„In acest sens, solicitam CNAIR sa publice IMEDIAT rezultatele testelor realizate atat de CESTRIN care ar fi aratat neconformitati, precum si rezultatele testelor echivalente facute de Supervizorul FIDIC (DRDP Cluj)”, scrie API.

ONG-ul face referire la faptul ca pentru lucrarile neconforme pe care comisia de la CNAIR le invoca a semnat consultantul angajat sa supervizeze lucrarea, in acest caz fiind vorba chiar de DRDP Cluj, institutie din subordinea CNAIR.

Lotul 3 – 12,45km – de la intrarea in Aiud pana la nodul de la Decea (km 41+250 ¬ km 53+700)

Valoare: 420.511.921 lei (circa 91 milioane de euro la cursul din 2017)

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016

Lucrarile finalizate: decembrie 2017

Lotul 3, pe harta – in visiniu:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro