RCS&RDS lanseaza Digi FM pe 11 noiembrie. Cosmin Prelipceanu: Va fi radioul cu cele mai multe minute de stiri
RCS&RDS lanseaza noul sau post de radio Digi FM, ce va inlocui Info Pro, pe 11 noiembrie. Potrivit companiei, Digi FM va avea acoperire nationala de peste 80% si va asigura, alaturi de Pro FM, „cea mai mare acoperire de radiouri private din Romania”. Potrivit lui Cosmin Prelipceanu, redactor-sef Digi24, „ProFM se adreseaza tinerilor, DigiFM este pentru adultii tineri”, noul canal urmand sa fie unul generalist, dar care va oferi, pe langa muzica, foarte multa informatie.
- Pro FM si Digi FM au devenit operatiunile radio ale RCS&RDS dupa ce aceasta companie a anuntat, in decembrie 2014, ca va prelua toate licentele de radio pe care CME, compania-mama a Pro TV, le detinea in Romania. Preluarea Pro FM, Info Pro si a altor trei posturi s-a finalizat in mai a.c., potrivit unui anunt de atunci al RCS&RDS.
Cosmin Prelipceanu pentru HotNews.ro, despre planurile si oferta Digi FM
Rep.: Cum e conceputa grila de programe?
Cosmin Prelipceanu: Radioul se adapteaza conditiilor de ascultare. Asta inseamna ca il urmarim pe ascultator si ii oferim programe care se potrivesc programului lui si locului in care se afla in momentul in care asculta.
DigiFM este un radio pentru adultii tineri, interesati de informatie, de noutati in general si-atunci firul rosu al acestui radio va fi informatia. Atentie, informatie nu inseamna doar stire. O alta dominanta DigiFM va fi dialogul cu ascultatorii. Dezbatem impreuna cu ei marile subiecte ale actualitatii, dar si ceea ce pentru programele de stiri poate parea un subiect mic, dar pentru vietile ascultatorilor nostri este o tema de mare semnificatie.
O a treia caracteristica fundamentala DigiFM va fi legatura cu comunitatea, de fapt cu comunitatile pentru ca DigiFM se va auzi in peste 80% din teritoriul national. Prin intermediul retelei de corespondenti si statii locale Digi24, DigiFM va fi prezent practic in toata tara. Vrem sa vorbim la radio despre ce ii intereseaza si ce li se intampla romanilor din fiecare coltisor al tarii. Puse la un loc, cele trei elemente – informatie, dialog, comunitate, dau ceea ce noi numim: „Puterea radioului”. Acesta este sloganul DigiFM.
Rep.: Cum se va integra continutul radio si echipa radio cu ceea ce ofera Digi24 si, eventual, Digi Sport?
C.P.: Digi24 si Digi Sport sunt doua mari redactii, producatoare de continut.
In aceasta familie intra DigiFM, care va folosi absolut toate resursele de care dispunem. Nici aici nu e mare filosofie, conceptul le este arhicunoscut ziaristilor, exista un centru de coordonare a fluxului de informatii si la acest centru nervos sunt bransate mediile pe care le avem: tv, site si radio. Informatia este aceeasi pentru toti. Profesionistii, in functie de mediu, trateaza informatia pentru publicul lor.
Rep.: Departamentul de stiri va fi integrat cu cel de la TV, sau va fi complet separat?
C.P.: La Digi nu exista separat. Suntem o familie!
Rep.: Ce nevoie exista pe piata pentru un nou radio informativ? Care este cererea, conform estimarilor/cercetarilor Digi, avand in vedere si faptul ca toate posturile radio informative au functionat/functioneaza, cu exceptii de scurta durata, la minima rezistenta si cu audiente infime?
C.P.: Daca pui problema asa, pe nicio piata, niciodata, nu mai e loc pentru nimic nou. Exemplu: daca acum aproape patru ani ne intrebam ce nevoie este pe piata pentru a 6-a televiziune de stiri, Digi24 nu s-ar mai fi nascut. Am identificat un public, i-am definit bine nevoile si iata-ne astazi vorbind despre un succes. DigiFM nu face exceptie. Stim foarte bine cui ne adresam si stim si mai bine ca ne asteapta cu informatie. Printre intrebarile din cercetari a fost si de ce dau drumul la radio. Raspunsul cu cea mai mare pondere a fost: ca sa aflu ce e nou.
Rep.: Care e mai precis publicul-tinta?
C.P.: Va rog sa nu uitati ca avem doua radiouri mari: ProFM si DigiFM. Ele se completeaza. ProFM se adreseaza tinerilor, DigiFM este pentru adultii tineri. Ne intereseaza pentru DigiFM populatia urbana, activa, tanara si foarte dinamica pentru care mobilul ascultarii radioului este „Ia, ce s-a mai intamplat? Ce e nou?”. Spre deosebire de concurenta, vom avea mult mai multe minute de stiri si vom avea reprezentate mult mai multe domenii din care vin informatiile. De fapt, DigiFM va fi radioul romanesc cu cele mai multe minute de stiri si cu cele mai multe informatii. Noi zicem ca asta e puterea radioului.
Rep.: Care sunt vocile pe care mizati? Vor fi si oameni din TV care vor avea emisiuni?
C.P.: Matinalii sunt Carmen Constantin si Bogdan Miu, voci pe care ascultatorii le stiu de multi ani, atat din FM-ul bucurestean cat si din cel national.
La 10 vine Lucian Mandruta. Sa-l mai prezint? Lucian este incitant si ascultator… cu ascultatorii pentru ca le va da lor cuvantul. El va face ceea ce noi numim „phone-in”, o emisiune de interactiune cu ascultatorii. Lucian se va baza foarte mult pe batranul telefon, dar mai ales pe noile tehnologii.
Dupa aceea la radio vine Stelian Muscalu cu o emisiune de informatie si ponturi de economie si finante personale. Si Stelian va vorbi cu ascultatorii, ba chiar uneori ii va pune in legatura directa cu specialisti in finante personale, investitii. „Lumea, dupa pranz” si „Unda verde” apoi, cu Iulia Verbancu si Cetin Rasit.
Toti cei pe care i-am enumerat sunt personalitati, ziaristi, la curent cu tot ce misca, oameni interesanti, care au ceva de spus si care in orice clipa pot acoperi un eveniment in desfasurare. Fara exceptie sunt personalitati radio cu voci interesante, care vor asigura DigiFM un aer bun, o atmosfera incitanta, interesanta, fara sa te solicite in mod special. Toti stiu ca un om inteligent rade des. O vor face des si pentru ca dumneavoastra, ascultatorii sa o faceti.
Nota: Cosmin Prelipceanu a raspuns pe e-mail intrebarilor HotNews.ro