Sari direct la conținut

S-a mai făcut un pas în proiectul de peste 10 miliarde lei pentru reabilitarea căii ferate Ploiești – Focșani

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

Cele mai rapide trenuri fac în prezent mai mult de două ore și 15 minute între Ploiești și Focșani, dar există un proiect de reabilitare care să ducă la scăderea timpilor de parcurs, datorită unor porțiuni unde vitezele vor putea fi de 160 km/h. Valoarea totală a investiției este 10,9 miliarde lei, iar joi s-a mai depășit o etapă.

Majoritatea trenurilor fac 2 ore și 20 minute pe cei 140 km și sunt rare porțiunile unde poate fi depășită viteza de 80 km/h. În anii ’90, când se investea mult mai mult în întreținerea căii ferate, cele mai rapide trenuri făceau sub 100 de minute.
   
Guvernul a aprobat joi HG-ul pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani”, lucrare de utilitate publică de interes național, anunță Ministerul Transporturilor.
 
Prin adoptarea actului normativ se are în vedere reabilitarea liniei de cale ferată cu o lungime de 143,23 km, linie care este parte a magistralei 500 București – Suceava – Vicșani (la frontieră cu Ucraina). Din magistrala 500 se desprinde la Mărășești magistrala 600, către Iași.

Valoarea totală a investiției (inclusiv TVA) este de 10.96 miliarde lei, iar durata de execuție a investiției este 36 de luni, conform unui comunicat al Ministerului Transporturilor.

Un obiectiv important al investiției este reducerea timpului de călătorie prin creșterea vitezei de circulație pe întregul tronson, dar se vrea și creșterea accesibilității către orașele Ploiești, Buzău, Mizil și Râmnicu Sărat.

Printre lucrările care se vor efectua se numără introducerea instalațiilor de centralizare electronică în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2. Vor fi îmbunătățiți parametrii infrastructurii feroviare și vor fi modernizate și instalațiile de electrificare.

Este prevăzută și construirea a 3 km de cale nouă de rulare, pentru reducerea diferențelor de nivel și creșterea vitezei de deplasare.

Finanțarea lucrărilor se va realiza din fonduri externe nerambursabile, Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), Programul Transport 2021 – 2027, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A, precum și din alte surse legal constituite

Reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj – Focșani face parte din Master Planul General de Transport al României.

Proiectul a primit în iunie acord de mediu din partea Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM).

INTERVIURILE HotNews.ro