Sari direct la conținut

Schimbări majore în traficul de internet și voce după izolarea populației: Vorbim mai mult la prânz decât seara, consumul de internet fix a urcat și cu 90%

HotNews.ro
Schimbări majore în traficul de internet și voce după izolarea populației: Vorbim mai mult la prânz decât seara, consumul de internet fix a urcat și cu 90%

​Izolarea populației la domiciliu, munca și învățatul de acasă, în contextul pandemiei de coronavirus, au dus la creșteri de peste 20% la internetul mobil și de până la 90% la internetul fix, arată datele furnizate la solicitarea HotNews.ro de Orange, Vodafone, Telekom și RCS&RDS, cei patru mari operatori locali de comunicații. Atenție! S-a schimbat inclusiv modul în care folosim aceste servicii: vorbim mai mult la telefon la prânz decât seara, iar în unele rețele traficul de voce și date nu mai are valori ridicate dimineața și seara, ci a devenit liniar pe tot parcursul zilei.

Toți marii operatori telecom care au răspuns întrebărilor HotNews.ro au indicat schimbări atât în volumul de date și voce consumate de clienți, cât și în privința modului cum folosesc aceste servicii.

Cum a crescut traficul de internet și telefonie în rețeaua Vodafone (inclusiv UPC) de la izbucnirea panedemiei de COVID-19

Vodafone, al doilea mare operator local de comunicații mobile, cu peste 9,2 milioane de utilizatori de servicii mobile și peste 693.000 de utilizatori de servicii fixe (inclusiv abonații de internet, TV și telefonie fixă ai UPC) a răspuns punctual întrebărilor HotNews.ro.

„În rețeaua fixă înregistrăm o creștere în traficul de date/internet ce variază între 70-77% în funcție de zi. La prânz, în jurul orei 12, este poziționată acum ora de vârf pentru vocea mobilă (înainte era seara). A crescut cu circa 25%. Pe partea de date mobile, creșterea la ora de vârf este undeva la 18-20% în funcție de zi. De asemenea, înregistrăm creșteri de consum și pentru filme, jocuri și social media (+40% pe Netflix în rețeaua fixă, +46% pe gaming în rețeaua mobilă).”, au precizat oficialii Vodafone, întrebați cum a crescut traficul de internet și voce de la izbucnirea pandemiei de COVID-19.”, au declarat oficialii Vodafone.

Care este situația în rural și urban? Dar situația pe orașe?

  • „În cazul rețelei mobile, traficul de voce a crescut cu procente similare în toate zonele din România, toate județele. Datele mobile au evoluat diferit în urban versus rural și suburban. În rural și suburban creșterile de date pe mobil sunt mai mari de 20%.
  • În ceea ce privește rețeaua fixă, traficul de date a crescut în perioada curentă, față de perioada de dinaintea crizei, cu aproximativ 75-80% în rural și 65-70% în urban. Referitor la situația pe orașe, am observat o creștere începând de la 53% în București, ajungând până la 90% în Botoșani.”, au spus reprezentanții Vodafone.

Ce măsuri au fost luate pentru a nu apărea congestii și pentru asigurarea continuității serviciilor?

„Am activat planul de Business Continuity încă de la primele semne de pandemie în România. Acest plan conține un set specific de acțiuni și măsuri menite să sigure continuitatea serviciilor oferite și activității noastre, într-o situație de criză. Printre măsuri: protejarea angajaților și a rețelei, asigurarea de capacitati sporite în stocurile de piese de schimb și în stocurile de echipamente necesare creșterii capacității rețelelor, o echipă de management a situației de criză, prioritizarea lucrărilor din rețea către asigurarea în primul rând a stabilității, calității și capacității rețelei, mutarea angajaților și a activității în regimul remote, de acasă (astăzi peste 80% din angajații Vodafone lucrează de acasă)”, au mai declarat oficialii Vodafone.

Cum a crescut traficul de internet și telefonie în rețeaua Orange de la izbucnirea panedemiei de COVID-19

Orange, cel mai mare operator local de comunicații mobile, care la sfârșitul anului trecut avea peste 10,9 milioane de utilizatori de servicii mobile, fixe și TV, a avut creșteri mai moderate în această perioadă.

  • „Faţă de finalul lunii februarie, în reţeaua Orange a fost înregistrată o creştere de 23% a volumului de trafic pentru serviciile de voce mobilă. Totodată constatăm şi o schimbare a obiceiurilor de consum în rândul clienţilor noștri, vârful de trafic pentru utilizarea serviciilor de voce schimbându-se de la ora 19:00 la ora 11:00.
  • În cazul consumului de internet mobil, creşterea este una moderată, de până în 10%, comparativ cu ultima săptămână a lunii februarie. Creşterea se datorează utilizării mai mari a serviciilor de video streaming, dar şi a reţelelor de socializare. În ambele cazuri, creşterile înregistrate pentru serviciile de voce şi date pot fi gestionate în siguranţă de către reţeaua noastră. Analizând trendul actual al consumului de resurse de voce şi date, Orange a adus deja îmbunătăţiri anumitor echipamente cu scopul de a asigura aceeaşi calitate a serviciilor în eventualitatea unor viitoare creşteri de trafic”, au precizat pentru HotNews.ro oficialii Orange România.

Ce măsuri au fost luate pentru a nu apărea congestii și pentru asigurarea continuității serviciilor?

  • „Am luat măsuri prompte pentru asigurarea continuităţii reţelei, păstrarea aceluiaşi grad de calitate a serviciilor, precum şi managementul eficient al resurselor pentru gestionarea eventualelor creşteri de trafic generate de această situaţie de urgenţă. Astfel, o echipă dedicată de experţi monitorizează constant evoluţia principalilor indicatori de funcţionare ai reţelei şi este pregătită să ia măsuri rapide pentru creşterea capacităţilor de trafic dacă situaţia o impune.
  • Aceste măsuri includ instalarea de noi echipamente pentru creşterea volumului de trafic existent sau instalarea de echipamente pentru asigurarea comunicaţiilor electronice într-o locaţie anume, prioritate având spitalele, punctele vamale şi alte instituţii de interes naţional şi public.”, au mai spus reprezentanții Orange.

Cum a crescut traficul de internet și telefonie în rețeaua Telekom de la izbucnirea panedemiei de COVID-19

Grupul de firme Telekom România (n.a fostele Romtelecom și Cosmote) care au împreună milioane de utilizatori de internet, TV și telefonie fixă și mobilă, a transmis de asemenea că a constatat schimbări în modul cum uilizatorii folosesc aceste servicii.

  • „Începând cu a doua jumătate a lunii martie, când tot mai multe companii au adoptat telemunca și și-au mutat activitatea în online, se observă o schimbare în comportamentul clienților în ceea ce privește utilizarea serviciilor de date și voce. Dacă până acum aceste servicii înregistrau valori ridicate dimineața și seara, acum traficul este liniar pe tot parcursul zilei. Pentru perioada următoare, estimăm o potențială creștere a traficului de broadband fix cu 50-60% și de 25-30% pentru broadband mobil.”, au precizat oficialii Telekom România.

Ce măsuri au fost luate pentru asigurarea continuității serviciilor către populație?

  • „Rețeaua Telekom Romania este bine dezvoltată și dimensionată pentru a asigura continuitatea serviciilor în zonele critice, precum autorități, clinici și spitale, și pentru a face față traficului de date crescut la nivel național, având în vedere adoptarea telemuncii de către tot mai multe companii, dar și nevoia de a ne informa. Monitorizăm în permanență principalii indicatori ai rețelei și dispunem de mijloacele tehnice necesare în cazul în care anumite părți ale rețelei necesită lucrări de upgrade datorate creșterii traficului în rețea. Totodată, echipele noastre analizează studii de caz din alte rețele din țări care s-au confruntat cu această problemă, pentru a învăța din experiența acestora și pentru a fi pregătite să intervină pentru soluționarea eventualelor probleme.”, au spus oficialii Telekom.

Cum a crescut traficul de internet și telefonie în rețeaua RCS&RDS de la izbucnirea panedemiei de COVID-19

RCS&RDS, cel mai mare furnizor de servicii fixe de internet fix și televiziune, are de asemenea creșteri ale consumului de internet.

  • „Consumul de date prin rețeaua de internet fix a crescut în luna martie cu aproximativ 30% față de luna anterioară în perioada de vârf de trafic (seara). În rețeaua DigiMobil, creșterea este mică și se încadrează în trendul normal anual de creștere de trafic mobil. Campania de încurajare a adoptării modalităților electronice de plată a dat roade, iar două treimi din activările de facturi elecronice, în martie, au fost înregistrate în a doua jumătate a lunii.”, a declarat pentru HotNews.ro Valentin Popoviciu, vicepreședinte în grupul DIGI/RCS&RDS.

Ce măsuri au fost luate pentru asigurarea continuității serviciilor către populație?

  • „Rețeaua Digi susține fără probleme traficul din aceasta perioadă, bazându-ne pe rețeaua avansată de fibră optică disponibilă pentru majoritatea covârșitoare a clienților nostri. Această rețea de top a fost construită, în ultimii 15 – 20 de ani, pentru a crea un avantaj tehnologic pentru toți consumatorii din România, cu eforturi importante din partea companiei, acționarilor și angajaților. Clienții noștri se pot bucura fără restricții, ca și până acum, de serviciile de mare viteză, nelimitate, de acces la Internet prin fibra optică. Toate serviciile noastre funcționează în parametri optimi și resursele necesare sunt disponibile, în prezent, pentru menținerea lor funcțională în continuare.
  • În privința măsurilor luate de compania noastră în contextul pandemiei COVID-19 menționăm: măsuri pentru protecția angajaților (inclusiv munca de la domiciliu, program flexibil, program în ture și în alternanță pentru echipele care au contact direct cu clienții). Au fost actualizate sau create planurile de acțiune în cazuri de criză de tip pandemie, pentru gestionarea rapidă și eficientă a dinamicii evenimentelor.”, a mai spus oficialul RCS&RDS.
Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro