Sari direct la conținut

SERIAL HotNews.ro Cauzele traficului haotic din Bucuresti: Pasajul rutier Piata Sudului e intarziat cu un an, nervii soferilor si ai pasagerilor RATB sunt intinsi la maximum

HotNews.ro
Pasaj Piata Sudului 3, Foto: PMB
Pasaj Piata Sudului 3, Foto: PMB

Traficul haotic din Bucuresti are printre cauze si marile proiecte de infrastructura intarziate cu lunile, care incurca circulatia si provoaca intarzieri de zeci de minute. Proiect realizat in proportie de doar 19%, intarzieri de un an – asa stau lucrurile la pasajul rutier subteran de la Piata Sudului. Proiectul este facut in mare parte pe fonduri europene, iar daca lucrarea nu e gata pana in iulie 2016, Primaria Bucuresti pierde banii accesati, 97 milioane lei. Valoarea totala a proiectului este de 127 milioane lei. Daca se pierd fondurile europene, banii vor fi platiti din bugetul local, ceea ce va priva orasul de sansa de a face o alta lucrare de infrastructura de care este nevoie.

Intarzierile au fost cauzate de relocarea retelelor de utilitati care nu apareau initial pe planurile cadastrale ale municipalitatii. „La momentul in care a fost facut proiectul, pe planurile cadastrale nu aparea ca ar fi retele de utilitati acolo. Cand au inceput sa sape au gasit o retea de canal, mai multe linii de joasa tensiune, retea de gaze. Pentru relocarea lor, constructorul a cerut bani in plus fiindca nu erau prevazute in proiect. Consucerea primariei de atunci nu a vrut sa dea acesti bani si a vorbit cu detinatorii relelelor sa le reloce pe banii lor. Acest lucru s-a intamplat, dar a cauzat intarzieri foarte mari. Acum suntem pe ultima suta de metri cu aceste lucrari de relocare, se lucreaza pe anumite tronsoane, insa constructorul nu are front de lucru continu”, a declarat Cornel Pieptea, viceprimarul Capitalei, pentru HotNews.ro.

Acesta spune ca in prezent s-a realizat doar 19% din lucrare, iar intarzierile sunt de circa un an, existand riscul ca municipalitatea sa dea inapoi cele 97 milioane de lei din fonduri europene accesate pentru realizarea lucrarii.

„Stadiul lucrarii este de 19%. Am facut un comandament la care am chemat constructorul si furnizorii de utilitati sa vedem cum se poate rezolva situatia. Potrivit graficului de executie de acum, lucrarea poate fi terminata abia la sfarsitul anului viitor. Insa, daca nu o terminam pana in iulie 2016, trebuie sa returnam banii din fonduri europene luati pentru lucrare. Din nefericire asta este ce ne-a lasat domnul Oprescu. Ne vom intalni saptamana viitopare din nou cu constructorul pentru a vedea daca putem finaliza lucrarea pana in iulie 2016”, a mai spus Pieptea.

Lucrarile la pasaj au inceput in mai 2014 si aveau termen oficial de finalizare 31 decembrie 2015, iar fostul primar al Capitalei, Sorin Oprescu, aflat acum in arest, a promis in mai multe randuri ca termenul contractul va fi respectat. De cand au inceput sapaturile, traficul in zona a devenit de cosmar, si fiindca lucrarea nu va fi terminata la termen, agonia se prelungeste inca un an.

Pasajul rutier subteran de la Piata Sudului are ca scop fluidizarea circulatiei in intersectia Calea Vacaresti, Sos.Oltenitei, str. Nitu Vasile si pe inelul principal de circulatie al orasului. Pasajul are o lungime de circa 356 metri, si se realizeaza pe directia Calea Vacaresti-Str. Nitu Vasile. In plus, se vor construi patru pasaje pietonale care vor conecta statia de metrou cu cea de tramvai, iar trecerile de pietoni de la suprafata se vor desfiinta. Valoarea totala a proiectului este de 127.2 milioane de lei (aprox. 28,6 mil. euro), in proportie de 70% fiind realizat cu fonduri europene nerambursabile. Potrivit autoritatilor, dupa darea in folosinta, pasajul va reduce timpii de asteptare in trafic, in zona respectiva, cu aproximativ 74%. Acesta este cel mai mare proiect de infrastructura cu fonduri UE din Bucuresti, realizat prin Programul Operational Regional 2007-2013.

Primii indicatori tehnico-economici pentru Pasajul subteran rutier de la Piata Sudului au fost aprobati de Consiliul General al Municipiului Bucuresti in 2008 (HCGMB 55/2008 ) si s-au alocat pentru construirea acestui pasaj 71.046.120 lei exclusiv TVA. Initial, Primaria vroia sa realizeze lucrarea cu bani din bugetul local.

Ulterior, Primaria Capitalei a cerut fonduri europene pentru realizarea proiectului, iar contractul de finantare cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, prin Programul Operational Regional 2007-2013, Axa prioritara 2 „Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale’’, Domeniul Major de Investitie 2.1 ’’Reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi urbane – inclusiv constructia / reabilitarea soselelor de centura”, a fost semnat in octombrie 2012.

In data de 8 mai 2014, a fost semnat contractul de executie lucrari cu Asocierea Astaldi –Euroconstruct. Valoarea totala a proiectului este de 127.140.761,05 lei, din care asistenta financiara nerambursabila este de 96.442.727, 19 lei, restul fiind contributia municipalitatii.

Lucrarile au inceput in mai 2014, iar autoritatile au promis ca le vor finaliza pana la sfarsitul anului 2015.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro