Sari direct la conținut

Societatea Feroviara de Turism, aflata in insolventa, vrea sa vanda din active, sa reia transportul cu trenuri de epoca si apoi sa se privatizeze. Datoriile ei: 7,2 mil lei

HotNews.ro

La data de 30.11.2012 valoarea datoriilor Societatii Feroviare de Turism era in cuantum de 7.206.379,52 lei, in timp ce valoarea creantelor litigioase la aceeasi data era in cuantum de 9.960.291,43 lei., se arata intr-un comunicat remis miercuri de Ministerul Transporturilor. Reorganizarea activitatii societatii are ca obiective principale stingerea datoriilor existente printr-o valorificare mai eficienta a activelor, valorificarea prin vanzare a unora dintre active, reluarea exploatarii materialului rulant de epoca (pentru a fi exploatat materialul rulant este necesara repararea sa si punerea in stare de exploatare, precum si obtinerea licentei de exploatare si autorizarea personalului de tren). Dupa inchiderea procedurii de insolventa, urmeaza sa fie analizate posibilitatile de privatizare a Societatii Feroviare de Turism, se mai arata in comunicatul Ministerului Transporturilor.

Societatea Feroviara de Turism S.F.T.-C.F.R. S.A. a fost infiintata in temeiul H.G. nr. 1227/2003, prin divizarea partiala a Societatii de Administrare Active Feroviare ,,S.A.A.F.” S.A. si are statut de societate comerciala pe actiuni, cu capital integral de stat. Compania isi realizeaza veniturile din urmatoarele activitati:

  •  inchirierea de active feroviare (cladiri, terminale, terenuri, linii de cale ferata);
  • prestatii turistice cu trenurile de calatori remorcate de locomotive cu abur, care fac parte din materialul rulant de epoca (trenul Regal, trenul Moldovita etc.); 
  • prestarea de servicii de cazare prin unitatile de cazare din complexele turistice;
  • prestarea de servicii de alimentatie publica prin unitatile de tipul: restaurant, bar, terase din complexele turistice mai sus mentionate;
  •  prestarea de servicii din activitatile de agrement: terenuri de tenis, terenuri de fotbal, terenuri de baschet, mese de tenis de masa, inchirieri barci etc;
  • prestari din servicii adiacente: inchirierea salilor de conferinta, inchirierea saloanelor de restauratie, inchirierea teraselor, inchirierea spatiilor de agrement altele decat cele amenajate, acces parcare etc.;
  • vanzarea de materiale recuperate din casarea unor active.

La data de 30.11.2012 valoarea datoriilor Societatii Feroviare de Turism era in cuantum de 7.206.379,52 lei, in timp ce valoarea creantelor litigioase la aceeasi data era in cuantum de 9.960.291,43 lei.

Datoriile catre creditorii principali ai societatii au fost acumulate dupa cum urmeaza:

  •  datorii la bugetul de stat incepand din 2010;
  • impozit pe cladiri si redeventa incepand din 2009 aferente Hotelului Bucovina din Vatra Dornei (activ aflat sub sechestru asigurator);
  • impozit pe cladiri incepand din 2010 aferente Complexului Turistic Decebal din Eforie Nord (activ aflat sub sechestru asigurator);
  • impozit pe cladiri incepand din 2011 aferente Caminului Grant ¬ sediul social al societatii (activ aflat sub sechestru asigurator);
  • impozit pe cladiri incepand din 2009 aferent Complexului Turistic Snagov din Snagov, Judetul Ilfov (unde ne aflam in situatia paradoxala de a avea, din 2010, rol fiscal inregistrat la doua primarii ¬ Primaria Gruiu si Primaria Snagov, pentru aceleasi active);
  •  alti creditori cu valori mai mici incepand din perioada 2009-2010.

In ceea ce priveste creantele societatii, precizam ca pe rolul instantelor de judecata sunt inregistrate dosare avand drept obiect recuperarea acestora, ponderea cea mai mare fiind reprezentata de sumele pe care le are de incasat societatea noastra dupa executarea silita a Hotelului Astoria (valoare creanta ¬ 7.015.553 lei) si a Complexului Baneasa (valoare creanta- 973.265 lei), sume de bani de care Societatea Feroviara de Turism nu poate beneficia decat conditionat de pronuntarea unor hotarari favorabile, ramase definitive si irevocabile, si, in contextul in care creditorii nu vor da curs de bunavoie hotararilor instantei, de parcurgerea procedurilor legale de executare silita.

Avand in vedere faptul ca Societatea Feroviara de Turism se afla de facto in insolventa, in conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, conducerea societatii a hotarat introducerea unei cereri avand drept obiect dechiderea procedurii generale a insolventei, prin care societatea si-a manifestat intentia de reorganizare pe baza unui plan de reorganizare.

In data de 28.01.2013 instanta a admis cererea introdusa de catre debitoarea Societatea Feroviara deTurism si, in temeiul art. 32 alin.(1) din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei deschide procedura generala impotriva debitorului, numind administrator judiciar, la solicitarea debitorului, Consortiul General Grup Expert SPRL&Cimpeanu, Dezsi, Gheorghe SPRL, care va indeplini atributiile prevazute de Legea nr. 85/2006.

In cadrul procedurii insolventei cererile in justitie avand drept obiect masurile de executare silita pentru realizarea creantelor asupra debitorului sau bunurilor sale se suspenda de drept de la data deschiderii procedurii si, mai mult decat atat, nicio dobanda, majorare sau penalitate de orice fel, ori cheltuiala, numite generic accesorii, nu va putea fi adaugata creantelor nascute anterior datei deschiderii procedurii.

Reorganizarea activitatii societatii are ca obiective principale stingerea datoriilor existente printr-o valorificare mai eficienta a activelor existente (ex.: o buna perioada de timp societatea nu a beneficiat de publicitate/marketing), valorificarea prin vanzare a unora dintre activele care nu concura la realizarea veniturilor societatii in prezent, reluarea exploatarii materialului rulant de epoca (pentru a fi exploatat materialul rulant este necesara repararea sa si punerea in stare de exploatare, precum si obtinerea licentei de exploatare si autorizarea personalului de tren).

Dupa inchiderea procedurii de insolventa, urmeaza sa fie analizate posibilitatile de privatizare a Societatii Feroviare de Turism, se mai arata in comunicatul Ministerului Transporturilor

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro