Sari direct la conținut

De ce nu mai sunt publicate harta oficială pe județe și numărul de infectări noi cu coronavirus înregistrat în fiecare județ? „A fost o decizie luată la nivel Guvernamental”

HotNews.ro
Cati infectati de coronavirus sunt in fiecare judet din Romania?, Foto: Hotnews
Cati infectati de coronavirus sunt in fiecare judet din Romania?, Foto: Hotnews

Institutul Național de Sănătate Publică a eliminat din tabloul interactiv pe care îl realizează de mai bine de o săptămână harta cazurilor confirmate de coronavirus în fiecare județ, precum și tabelul cu numărul total de îmbolnăviri pe județe. Au fost păstrate doar informațiile legate de totalul îmbolnăvirilor, persoanele aflate în carantină și a celor în izolare. Prefectura Constanța a confirmat că decizia de a nu mai comunica datele din fiecare județ a fost luată de Grupul de Comunicare Strategică de la Guvern.

Începând de joi seara, accesul publicului la harta cu cazurile confirmate de coronavirus pe județe a fost blocat. Harta nu mai este afișată, precum și tabelul care prezenta defalcat situația îmbolnăvirilor pe fiecare județ.

Au fost păstrate doar numărul total pe țară, precum și informații ce țin de persoanele aflate în carantină și persoanele izolate.

HotNews.ro a contactat reprezentanții Institutului Național de Sănătate Publică, cei care au realizat tabloul interactiv, pentru a obține o explicație.

„Aceasta a fost o decizie luată la nivel Guvernamental. Aceste informații se regăsesc pe site-ul Ministerului Sănătății în buletinele informative sau pe site-ul Guvernului”, a fost răspunsul primit de la departamentul de comunicare al INSP.

Având în vedere, astfel, că informațiile sunt publice, precum precizează răspunsul INSP, HotNews.ro a cerut mai departe un motiv pentru care aceste informații nu mai sunt prezentate pe hartă, ca până acum. Până la momentul publicării acestui articol nu am primit un răspuns.

Pe de altă parte, Prefectura Constanța a precizat pentru info-sud-est.ro că decizia de a nu mai publica infectările confirmate pozitive pentru noul coronavirus pe județe a venit de la Grupul de Comunicare Strategică.

  • HotNews.ro a întrebat pe canalul de comunicare al Grupului de Comunicare Strategică de ce a fost luată o astfel de decizie și cine a decis ca raportările pe județ să nu mai fie făcute publice. Vom reveni când și dacă vom primi un răspuns.

Manifest transmis Guvernului de mai multe asociații civice să publice complet datele despre evoluția îmbolnăvirilor cu coronavirus în România

În contextul în care informațiile despre răspândirea epidemiei de Coronavirus în România devin din ce în ce mai puține – Grupul de Comunicare Strategică publică de joi doar o singură informare pe zi, la ora 13, iar INSP nu mai prezintă cazurile totale defalcate pe județ, mai multe asociații civice au transmis un manifest către Guvern prin care cer mai multă transparență.

Tabloul Interactiv cu informații despre cazurile de coronavirus din România, persoanele carantinate, precum și cele monitorizate, s-a dovedit a fi un intrument foarte util și căutat de către utilizatori.

Pe lângă valoarea informațională, tabloul interactiv a mai avut și avantajul de a fi și foarte familiar, păstrând forma și design-ul deja cunoscut de la nivel internațional prin aplicația interactivă realizată de către Universitatea John Hopkins. Tabloul interactiv realizat de către John Hopkins University cu situația pandemiei de coronavirus la nivel mondial, poate fi consultat aici.

Între timp, pentru public au mai rămas monitorizările independente:

ARHIVĂ COMENTARII
Airwaves • 2020-03-20 15:00:03
Gradul de transparenta este din ce in ce mai redus, iar voi vreti ca populatia sa aiba incredere. Nici nu stiu de ce ma mai mir.
8 58
SoulSearcher • 2020-03-20 15:12:47
si cu ce ajuta daca toata ziua stai si te uiti la harta aia ?? ca daca vecinu` de deasupra ta e infectat si a tusit toata ziua pe casa scarii pe pe clanta usii tale... e cam pointless nu ? :D nu mai bine stam in izolare vreo luna si nu ne mai panicam ?
34 9
ActaNonVerba • 2020-03-20 15:45:20
Daca tie iti place doar sa bei bere, de ce sa mai facem si vin, nu? Amice, esti plecat cu pluta...
6 23
bilbofil • 2020-03-20 23:12:11
Epidemia nu are cum să treacă mai devreme de un an, decît dacă explodează pînă ajungem la oameni morți pe străzi și în case, caz în care cine mai apucă, se va putea dezizola peste vreo 6-9 luni. Pentru că epidemia nu mai poate fi oprită la granță, așa încît se va stinge doar după cei mai mulți capătă imunitate. Iar pentru asta, în lipsa unui vaccin, este nevoie de circa un an. Să înțelegem bine, epidemia nu este o chestiune de zile, ci de luni. Și atunci harta devine importantă, pentru a justifica măsurile autorităților, pentru a motiva și mobiliza populația să se conformeze, pentru a corija acțiunile publice și private nesusținute de realitate.
2 9
Ochii_pe_voi • 2020-03-20 15:19:11
Oricât ar vrea actuala guvernare criminala sa ascunda adevarul, tot se va afla: https://www.hotnews.ro/stiri-coronavirus-23723413-interactiv-covid-19-romania-harta-judete-cazuri-confirmate-grafic-imbolnaviri.htm Mai sunt si cazuri nedeclarate (dezinformare la comadă primită de sus) cum e cel de la DSP Iasi care ascunde informatiile sub preș - a se vedea presa locala. Păcat ca reporteri HN nu fac asemenea anchete si rpeferă sa facă propagandă insistentă primarului XXX, cameleonului pesedisto-liberal Chirica Mihai
12 13
cartofil • 2020-03-20 18:05:43
..
1 6
imi_pasa_de_romania • 2020-03-20 23:58:05
Nu vrem, nu ne interseaza. Dar poate sa ne spuna clar cam cati oameni au fost imbolnaviti indirect de absolut toti aia care au dosare penale deschise din indolenta si ignoranta? Ca sa nu zic prostie? Si apropo, dom' senator, este si el cu vreun dosar ceva pentru ca a "uitat"? Dar to'arashu' Militian? Ce stare are analzia imprejurarilor prin care a infectat si el dar si familia lui? Macar la Justitie sa dati transparenta ca ati promis... desi, ati promis ca scoateti OUG114, sectia nazista, bagati 2 tururi si anticipate si 3 luni nu ati facut, deci de ce ma mira de musamalizari d-astea?! UE ne da 1 miliard de EUR pentru COVID. Acolo cata transparenta va fi in cum vor fi utilizati? Sau se duc toti in testele saptamanale ale lui Chirica?
1 5
1anonim • 2020-03-21 14:36:02
Pentru ca populatia dovedeste ca e proasta, s-a luat asemenea masura. Nu pune problema invers ca gresesti. Si daca chiar vrei sa stii mai multe, poti sa te uiti in toata lumea, australienii nu vor sa asculte de autoritati, italienii nu vor olandezii de asemenea, deci nu doar romanii sunt prosti. Atunci intervin institutiile de forta ale statelor care trebuie sa plesneasca prostii. Si asta vedem ca se intampla. (Am folosit cuvantul prost pentru ca daca-l folosem pe cel corect cineva putea sa nu fie de acord.) Si faptul ca f. multi sunt de acord cu parerea ta denota ca nu suntem pregatiti mental pentru realitate.
0 2
cartofiprajiti • 2020-03-20 15:04:44
pnl........nu voi vota niciodata !!!!
10 15
vladionvladion • 2020-03-20 15:04:53
Ca si cu banii din buget. Se duc nu se stie unde.
3 18
2020-03-20 15:06:46
3 17
Andreiasu • 2020-03-20 15:13:58
Ambasadorul Israel in Romania a aratat una dintre masurile tarii sale in aceasta criza si anume: sunt publice numele persoanelor pozitive si traseul acestora. In felul acesta fiecare cetatean poate afla daca a avut contact cu persoanele infectate. La noi nu trebuie sa stim nici macar numarul persoanelor infectate din proximitate. Halal decizie.
3 31
ActaNonVerba • 2020-03-20 16:52:15
Sa nu ne comparam cu ei. Vezi aplicatiile si mesajele pe telefon care te anunta ca ai fost in preajma unei persoane testata pozitiv cu coronavirus. La noi e o mare problema sa introducem cumpararea cartelelor telefonice pe baza de buletin. Are cineva idee de ce? (roll your eyes) PS: Am si eu o explicatie
3 5
kkciosuldelahamangia • 2020-03-21 11:57:27
Chiar crezi ca serviciile nu pot identifica proprietarul telefonului fara cnp ? Ai exemplul mai sus.
1 0
Sunt indignat • 2020-03-20 15:14:28
După ce că autoritățile de sănătate s-au mulțumit de zeci de ani să își ia salariile și să aplice amenzi companiilor private, fără să facă ceea ce trebuie pentru a aduce România în rândul țărilor europene din punct de vedere al spitalelor și dotărilor din sistem, acum e momentul să ascundă sub preș "performanța activității" prin cenzurarea informației.
11 14
Ochii_pe_voi • 2020-03-20 15:49:18
Până a nu ieși la suprafata scandalul biocidelor, România avea cele mai putine cazuri de infectie nosocomiale din lume. Personalul medical stie sa minta, sa ceara salarii nesimtite, sa ceara spaga si... cam atît. Astazi se MINTE la fel. Cazul de la DSP iasi il stie tot orasul, presa locala etc. SE MINTE CU NESIMITIRE DE CATRE UN GUVERN CRIMINAL, guvernul Orban 1,2 si aghiotantii săi politruci Costache si Ara*at.
3 15
Ochii_pe_voi • 2020-03-20 15:14:29
Minciuna, dezinformarea, ascunderea adevarului sub preș - sunt tipic comuniste si preluate de guvernul „liberal” Orban 1,2 (adica de uslași, mafioti portocalii si ingredientele pesediste de genul komunistoidului infractional Chrica & Co).
5 14
paulbutoi • 2020-03-20 15:16:31
Ajuta la intretinerea isteriei oamenilor … Sa va fie rusine !
4 24
aladdin • 2020-03-20 15:19:05
hotararea care a circulat pe net, e posibil ca realitatea sa fie alta decat cea oficiala. Daca judetul X se vede pe harta cu 2 cazuri iar doctorii stiu ca au 10 cazuri confirmate, buboiul se poate sparge. Asa, nu mai stie nimeni nimic sigur. Sper totusi sa ma insel.
4 26
cici balerina • 2020-03-20 15:25:42
Situatia se impute, rahatul se ascunde sub pres... Ne apropiem incet, incet de situatia Italiei. Saptamana trecuta 1 om la terapie intensiva, saptamana asta 11, saptamana viitoare 200, in 2 sapt 2000. Parca e un accident de masina privit cu incetinitorul. ISU n-a invatat nimic la capitolul comunicare din tragedia Colectiv.
5 27
Tze • 2020-03-20 15:31:13
Pare e o decizie buna. In momentul in care va creste foarte mult numarul de cazuri intr-un judet (de ex..Bucuresti) oamenii vor vrea sa fuga din judetul respectiv in alte parti (din Bucuresti se vor imprastia in toata tara) facand inutile toate masurile luate pana in prezent. Ar trebui oprit cat mai curand traficul aiurea intre localitati, cu exceptia transportatorilor de marfa, si a celor care inca trebuie sa mearga la job. Izolarea maxima pe 3-4 saptamani impusa ASAP e singura sansa sa nu avem sute de mii de morti in Romania - sistemul medical e sub stress si cu cele 300 de cazuri de acum.
21 8
was • 2020-03-20 16:51:59
Ai spus exact cum va fi, dar oamenii iti dau minusuri, nu vor sa imagineze ceea ce prevestesti.
6 3
FlorinG • 2020-03-20 15:32:08
De ce nu se comunica numarul de morti ? A fost o decizie la nivel guvernamental...
10 6
ActaNonVerba • 2020-03-20 15:38:55
Mai avem dreptul de a ne spune o opinie, care poate sa contravina politicii Partidului? Sau trecem direct la 2 ore de tv si cantam impreuna: https://www.youtube.com/watch?v=kLPLuGL8_3s
5 14
xrogo • 2020-03-20 15:47:29
ca in Israel, orice suspect de coronavirus este monitorizat de catre autoritati in privinta deplasarilor facute inainte de-a fi descoperit, si asta se publica pentru ca eventualii oameni care s-au intersectat cu individul sa poata sa stie ca este un potential infectat si sa ceara testarea! Se pastreaza anonimatul in ceea ce priveste numele persoanei suspecte dar se descriu in amanunt toate miscarile si locurile pe unde a haladuit!
2 17
next • 2020-03-20 17:54:17
deocamdata exista o legislatie care trebuie respectata, diferita de cea din israel. Ce ar mai sarii in sus de cwr astia cu "statul paralel" daca s-ar publica datele personale....
5 2
CititorulAnonim • 2020-03-20 16:07:30
Eu mentin zilnic baza de date John Hopkins pe Kaggle si actualizez de asemenea si date si predictii pentru Romania. Baza de date aici: https://www.kaggle.com/gpreda/coronavirus-2019ncov Analiza principala aici: https://www.kaggle.com/gpreda/tracking-the-spread-of-2019-coronavirus La sfarsitul acestei analize am o sectiune dedicata Romaniei (evolutie zilnica si predictie). Nu este nevoie sa urmariti numai sursele de pe teritoriul Romaniei. COVID-19 este un fenomen global si datele din toate tarile sunt urmarite si procesate de cercetatori din intreaga lume.
1 8
Dan • 2020-03-20 16:20:55
Faptul ca s-a decis ca aceste informatii sa nu mai fie publice nu vor face decat sa creeze si mai multe suspiciuni, anxietate si panica cu privire la situatia reala din tara.
2 12
was • 2020-03-20 16:26:42
Nu se mai comunica cazurile pe judete, ca sa nu creeze panica, si cei din judetele masiv afectate sa plece in alt judet, mai putin infectat. Mai sunt 7-10 zile sa ajungem unde a ajuns Italia. Multi sunt imfectati acum, de care nu stim, poate nici ei, sunt asimptomatici sau usor afectati, dar mortali pentrubatrani si cei cu boli pulmonare sau cardiace preexistente. Acum cateva saptamani au venit cei primi infectati care sunt oameni activi, deci cu o sanatate mai buna. Acum se incubeaza virusul la rude, apropiati, care nu mai au media de viata de 41 ani.Trebuie incetinit infectarea populatiei, de evitat nu se poate, dar cum va fii cand in spital unde sunt 19 aparate de ventilat (stiu ca sunt in domeniu), o sa vina zilnic 20-30-100 de pacienti care necesita ventilare mechanica 3-5 zile? Batranii, cei cu insuficienta cardiaca nu mai au loc unde sa-se mai decompenseze, o sa moara cu sutele-mii zilnic. Economia trebuie sa mearga, chiar daca incetinit, o sa dureze o vreme daca se poate incetinii transmiterea bolii, dar de stopat nu se poate.
8 4
Torquemada13 • 2020-03-20 16:50:14
Ofticat ca a ratat anticipatele, declararea starii de urgenta, etc.............sau siuatia imbolnavirilor pe judet este doar "tabloul meu" ?
0 6
ppaann • 2020-03-20 16:53:04
e o problema de psihologie a maselor .... cei din judetele care aveau putine cazuri confirmate nu respectau regulile pe motiv ca "la noi nu e nimic, e la altii ... de ce sa stau in casa?
6 2
Marius • 2020-03-20 17:30:59
Vizualizati aplicatia pentru mobil..... https://instnsp.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/809413ac8426449caf11602049c1f890 Si lasati comentariile de doua parale!
4 1
SergiuSuparatu • 2020-03-20 18:05:04
am incercat link-ul de mai sus, Nu duce nicăieri!
1 2
Codruta N • 2020-03-20 20:40:51
A zis ca nu mai apar destule date! Respectiv, situatia pe judete! O porcarie!! Guvernul acesta TOT de comunisti scarbosi-mincinosi-secretosi este!
1 5
titelu • 2020-03-20 17:49:09
Așa ceva nici în Italia sau China nu se face. Ăștia de la noi au rămas cu sechele comuniste grave. Este regretabil.
1 11
nimrod • 2020-03-20 17:53:24
Putinismul a invins. Era de asteptat. Aschia nu sare departe de trunchi.
1 8
ppaann • 2020-03-20 19:06:30
de ce nu mi'ati publicat si comentariul, ci doar subiectul? ... nu publicati decat comentariile care va convin?
7 2
Dan Berindei • 2020-03-20 22:19:27
Din cauza ca ai -2 se vede numai subiectul, si trebuie sa dai click pe el ca sa vezi restul.
1 3
LucS_M • 2020-03-21 17:15:06
In Israel si in toate tarile asiatice s-au dat cat mai multe date despre locurile in care au aparut infectii cu coronavirus, astfel incat populatia sa se poata feri de acestea. Guvernul care i-a facut dosar penal lui Arafat ca a prevenit populatia referitor la inchiderea scolilor, ascun chiar ei ca si guvern informatii care trebuie sa fie publice. Guvernul PENAL.
0 1
INTERVIURILE HotNews.ro