Școlile nu mai sunt obligate să obțină autorizația ISU de incendiu/ Primăriile și proprietarii clădirilor trebuie să o obțină
Școlile de stat și private nu vor mai fi obligate să obțină autorizația de incendiu atunci când sunt autorizate și acreditate, potrivit modificării legii publicate marți în Monitorul Oficial. Concret dosarul de acreditare nu va mai conţine şi autorizaţia de asigurare la incendiu, aşa cum se întâmpla până acum.
Legea arată că autoritățile locale care dețin clădirea și proprietarii imobilelor în care funcționează școala au obligația să obțină autorizația sanitară de funcționare și autorizația de securitate la incendiu. Asta înseamnă că în cazul școlilor de stat autorizația va fi obținută de primărie, care este proprietara clădirilor, iar în cazul școlilor private autorizațiile vor trebui obținute de acestea în cazul în care sunt proprietarii clădirilor în care funcționează.
Propunerea pentru ca autorizaţia de asigurare la incendiu pentru școli să fie obţinută de primării a fost făcută din luna aprilie, atunci când Ministerul Educaţiei a anunțat că îi degrevează pe directorii de şcoli de obţinerea autorizaţiei de asigurare la incendiu atunci când îşi depun actele pentru autorizarea şcolii.