Peste 1000 de elevi confirmați cu Covid-19, la cinci zile de la deschiderea școlii. Situația epidemiologică din școli la nivel național
Peste 1000 de elevi și preșcolari și 600 de angajați din școli și grădinițe sunt confirmați cu Covid-19 la nivel național, potrivit unei centralizări transmise vineri de Ministerul Educației, la cinci zile de la începerea anului școlar 2021-2022.
„Astăzi, 17 septembrie 2021, în urma centralizării raportărilor din unitățile de învățământ preuniversitar, situația epidemiologică este următoarea:
- Număr preșcolari/elevi confirmați Covid-19: 1.091
- Număr personal angajat în învățământ confirmat Covid-19: 604
- Număr clase/grupe cu activitatea față în față suspendată ca urmare a cazurilor confirmate: 795
- Nr. copii/elevi din clasele/grupele cu activitatea față în față suspendată ca urmare a cazurilor confirmate: 17.658”
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat vineri dimineață că aceste cazuri raportate în primele zile de școală „nu sunt generate de școală”, având în vedere că „există o perioadă de incubație”.
„În primele zile de la deschiderea școlii nu putem vorbi despre infectări generate de școală”, a adăugat el.
Cîmpeanu a admis că tulpina Delta „în mod evident s-a dovedit a fi mai contagioasă și din păcate a afectat într-o măsură mai mare decât variantele precedente copiii și tinerii, lucru care trebuie compensat de respectarea riguroasă a regulilor în școli”.
Câți elevi și angajați din școli sunt confirmați cu COVID-19 în București
Potrivit unei raportări a DSP București, 46 de elevi și preșcolari și 11 angajați din școli și grădinițe erau confirmați cu Covid-19 joi, 16 septembrie.
Centralizarea publicată vineri de DSP București arată astfel:
- Grădinițe: 3 copii, 2 membri ai personalului
- Clasele primare: 10 copii, 1 membru al personalului
- Clasele V – VIII: 21 copii, 6 membri ai personalului
- Liceu și școli profesionale: 12 copii, 2 membri ai personalului
Potrivit aceleiași raportări, 166 de copii și doi angajați sunt contacți direcți ai unor persoane confirmate pozitive.