Sari direct la conținut

Ingredientele campionilor în educație. De ce nu produce performanță școala în România

​​Panorama.ro
Deschiderea anului școlar, Foto: Inquam Photos / George Călin
Deschiderea anului școlar, Foto: Inquam Photos / George Călin

Educația e privită în toată lumea drept una dintre pietrele de temelie ale unei societăți, prin care se formează calitățile viitoare ale minților, culturilor și, până la urmă, națiunilor. Cu toții trecem, mai mult sau mai puțin, printr-un sistem de educație formală, începând cu vârste fragede. Cei rămași pe dinafară sunt de obicei oamenii cei mai vulnerabili și defavorizați din societățile în care trăim.

Dincolo de diferențele de la cer la pământ între metodele și banii pe care fiecare țară le pune la bătaie, pentru a-și asigura un sistem de educație cât mai performant, apare însă o mare întrebare. De ce copiii din unele țări au, la nivel de medie, rezultate mai bune decât alții la învățătură, când vine vorba de teste standardizate, la fel pentru toți?

Panorama încearcă să caute explicații în tradiția și excepțiile unor sisteme performante de educație din lume, dar și în statutul profesorilor într-o societate, care poate determina într-o mare măsură calitatea lor profesională: cât sunt plătiți și care este rolul lor, așa cum îl percep semenii lor.

CITIȚI CONTINUAREA PE PANORAMA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro