Sari direct la conținut

webPR: CEx PSD: De la justiție, la Uber și Cuc, pentru liniștea partidului

webPR.ro
webPR: CEx PSD: De la justiție, la Uber și Cuc, pentru liniștea partidului

Ședința CEx PSD de vineri are, înainte de toate, rolul de a face curățenie în partid după eșecul istoric de la alegerile pentru Parlamentul European. În primul rând, noua conducere a partidului trebuie să scape de temele care au doborât partidul de la un rezultat de peste 40% la alegerile parlamentare, la un rușinos loc 2 cu 23% din voturi trei ani mai târziu. Cu fostul lider Liviu Dragnea după gratii, subiectul „reformei” în justiție va fi relativ ușor de lăsat deoparte.

Declarațiile premierului Viorica Dăncilă și a apropiaților acesteia au confirmat deja că nu mai poate fi vorba de vreo amnistie sau grațiere, că modificările codurilor penale și a celorlalte legi ale justiției sunt istorie. Mai mult, PSD e de acord cu legiferarea rezultatelor referendumului pe justiție și este interesat de pactul național propus de președintele Klaus Iohannis.

Dacă de tema justiției PSD poate scăpa ușor, mai greu va fi cu temele economice care au pus umărul la dezastrul electoral al partidului. În primul rând, există scandalul reglementării trasportului de tip Uber, care a reușit să mobilizeze electoratul de dreapta și l-a convins, încă o dată, să iasă la vot. Cei din industria transportului alternativ au reușit să strângă 400.000 de semnături pe o simplă petiție, dar probabil că guvernul, prin întârzierea reglementării, a reușit să scoată și mai mulți din votanții opoziției la vot.

Principalul artizan al scandalului Uber este ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, care s-a grăbit să adopte o ordonanță pe placul taximetriștilor (prin care șoferii Uber, Clever și Bolt puteau fi amendați), dar a tras de timp când a fost vorba și de o ordonanță care să reglementeze transportul alternativ. Perfomanța lui Cuc și a colegului său de la Dezvoltare Regională, Daniel Suciu, era remarcată și de unii președinți de organizații PSD, care, pe fondul protestelor utilizatorilor de Uber, le-au spus celor doi miniștri că au stârnit un val de emoție în electoratul de dreapta prin măsurile pe care le-au luat.

Iar dacă subiectul justiției a fost aproape închis, cel al reglementării serviciilor de tip Uber a rămas încă în discuție, cu ministrul Cuc așteptând încă ok-ul taximetriștilor convocați la dezbateri publice ca să promoveze ordonanța în guvern.

E greu de crezut că premierul Viorica Dăncilă va accepta să deconteze erorile ministrului de la Transporturi și să continue un scandal de care nu are nevoie. Mai mult, e aproape de neconceput ca liderii PSD, de orice parte ar fi ei, să nu-l taxeze pe ministrul Cuc, după ce presa și opoziția au indicat scandalul reglementării serviciilor de tip Uber ca fiind unul din principalele motive ale pierderilor alegerilor, după tema justiției. Cuc are și o listă lungă de inamici în partid: el l-a trădat pe cel care l-a crescut, baronul de Giurgiu Niculae Bădălau, pentru a fi recuperat de cel de Neamț, Ionel Arsene, pe care l-a vândut la rândul său pentru Liviu Dragnea, lângă care a apărut mereu în campania electorală.

E de așteptat ca soarta lui Cuc să se tranșeze repede, iar premierul să pună capăt scandalului transportului alternativ pentru a închide încă un front de luptă. Cum pe lista remaniabililor se află nume mult mai mari, precum ministrul Carmen Dan și ministrul de externe Teodor Meleșcanu, dispariția lui Cuc va trece aproape neobservată, ca și realizările acestuia în domeniul infrastructurii de transport.

Fără tema justiției și a reglementării serviciilor de tip Uber, PSD ar rămâne doar cu teme care au viață scurtă, precum situația votării din diaspora, și ar avea timp să respire pentru reorganizarea internă și pregătirea contraofensivei pentru alegerile următoare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro