Sari direct la conținut

Alt eveniment rutier mortal, de data asta în Bihor: Două persoane, printre care şi un minor, au murit iar alte cinci au fost rănite / România, țara cu cele mai multe persoane decedate în urma unui accident

HotNews.ro
Accident rutier, Foto: AGERPRES
Accident rutier, Foto: AGERPRES

După ce 7 persoane au decedat într-un accident produs, duminică, pe DN2 Bacău – Adjud, un alt accident a fost raportat duminică în Bihor, cu doi morți și 5 răniți, printre cei decedați fiind și un minor. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bihor, pompierii au fost anunţaţi duminică dimineaţa în legătură cu producerea unui grav accident rutier pe DN 19, în localitatea Biharia, eveniment în care au fost implicate şapte persoane aflate în două autoturisme.Aceste accidente ridică problema numărului uriaș de evenimente rutiere nedorite care au loc anual în România, țara noastră având, potrivit Eurostat, cele mai multe persoane decedate în 2019 (96 de decese la un milion de locuitori).

Dealtfel, România a înregistrat cel mai mic progres din uropa în această direcție. Dacă eliminăm anul 2020 (atipic, din cauza lockdownului), în 2019 în Europa au murit peste 22.500 de oameni în 32 de țări din cauza accidentelor rutiere în 2019, arată datele ETSC. Față de 2001 scăderea a fost de 56%.

România a fost țara cu cea mai mică scădere a numărului de decese în ultimii 19 ani, iar în cei mai ”negri” ani s-a depășit pragul de 3.000 de morți.

Numărul de decese din accidente rutiere în 32 de țări europene (date ETSC)

2001: 51.483

2006: 40.452

2011: 28.844

2015: 24.416

2019: 22.659

România

În ultimii 19 ani au murit peste 43.000 de români în accidente rutiere, maximul fiind în 2008, cu peste 3.000 de decese, iar minimul a fost în 2014, 1.818 decese.

Multe s-au schimbat din 2000 încoace pe șoselele românești, dar parcul auto a crescut enorm, de la 3 milioane, la 8 milioane de vehicule în două decenii. O parte dintre drumurile importante au fost modernizate, dar cu autostrăzile nu ne-am mișcat bine: în 1989 erau 113 km, în 2009 erau 263 km, iar în prezent sunt 850 km.

Numărul de decese din accidente rutiere în România

2001: 2.450

2004: 2.444

2008: 3.065

2011: 2.018

2015: 1.913

2018: 1.864

Cum s-a schimbat numărul de decese din accidente între 2001 și 2019 în câteva țări europene

Germania – 56%, de la 6.977, la 3.059

Italia – 56%, de la 7.096, la 3.130

Franța -61%, de la 8.253 la 3.244

Marea Britanie – 46%, de la 3.596, la 1.926

Spania, -68%, de la 5.517 la 1.724

Polonia – 47%, de la 5.534 la 2.909

Ungaria – 51% , de la 1.239 la 602

Bulgaria – 38%, de la 1.011 la 628

Serbia -38%, de la 1.245 la 534

Letonia – 76%, de la 558, la 132

Lituania, -74%, de la 706 la 184

Estonia, -74%, de la 199 la 52

Bilanțul accidentelor în UE în 2019

În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) și din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalității. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori, potrivit cifrelor preliminare publicate de Comisia Europeană.

Numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenți. Se estimează că 22.800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7.000 de decese mai puțin decât în 2010, adică o scădere de 23%. În comparație cu 2018, numărul a scăzut cu 2%. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră.

Tendința de fond rămâne descendentă. Opt state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente mortale în 2019: Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg și Suedia. Cu toate acestea, progresele au încetinit în majoritatea țărilor. Prin urmare, obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere între 2010 și sfârșitul anului 2020 nu va fi atins.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro