Sari direct la conținut

Vasile Bănescu, după decizia CEDO în favoarea cuplurilor de același sex: Parteneriatul civil este sursa toxică a destrămării importanței și autorității moral formatoare a familiei

HotNews.ro
Vasile Banescu, Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Vasile Banescu, Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Patriarhia Romană, „în consonanță cu celelalte Biserici ortodoxe”, dezaprobă constant promovarea ideii de parteneriat civil, precum și legiferarea acestuia, susținând că parteneriatul civil „reprezintă nu doar o inutilă suprapunere cu valida instituție a căsătoriei, ci și o reală subminare a asumării responsabilității integrale a celor doi soți, precum și sursa toxică (dovedită în alte societăți) a destrămării importanței și autorității moral formatoare a familiei”, spune Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, într-un mesaj transmis marți. El a reacționat astfel după ce Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a admis o plângere formulată de Asociația ACCEPT și de mai multe cupluri LGBT împotriva statului român prin care s-a sesizat încălcarea Articolului 8 din Convenția Curții care prevede „dreptul la respectarea vieţii private şi de familie”.

Reprezentantul Patriarhiei susține că, în realitate, „parteneriatul civil legalizează concubinajul, îi deresponsabilizează în timp pe cei doi parteneri în detrimentul mamei și al copilului, deservind practic interesul major al acestuia, iar cadrul legal care protejează în mod optim „creșterea, educația și instruirea copiilor” este doar familia naturală”.

Bănescu: „Parteneriatul civil este un surogat al căsătoriei și un element destructurant al ordinii spirituale și morale din societate”

Din punct de vedere moral, parteneriatul civil este un surogat al căsătoriei și un element destructurant al ordinii spirituale și morale din societate, consideră Vasile Bănescu.

În opinia sa, legalizarea parteneriatelor civile a devenit pretutindeni unde a fost acceptată primul pas spre legalizarea „căsătoriei între persoanele de același sex”, ea nefiind decât mijlocul prin care se poate ajunge la această „căsătorie”.

  • „Acordarea unui statut legal „cuplurilor” de același sex, prin legalizarea parteneriatelor civile, s-a dovedit a fi doar o șireată și favorabilă mișcare politică spre acordarea „dreptului” de a se căsători persoanelor care, prin natura opțiunilor sexuale libere, se situează totuși în afara rațiunilor și scopurilor fondatoare ale familiei naturale întemeiate pe căsătorie.
  • Experiența statelor care au legalizat căsătoriile între persoanele de același sex este grăitoare.
  • Domeniul dreptului familiei este însă „strâns legat de tradițiile culturale și istorice ale fiecărei societăți și de concepțiile sale profunde”, așadar niciun text european sau internațional nu poate obliga statele să creeze un statut particular pentru cei care coabitează, fie ei de sex diferit, fie de același sex”, se arată în finalul mesajului transmis de purtătorul de cuvânt al Patriarhiei

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a admis o plângere formulată de Asociația ACCEPT și de mai multe persoane împotriva statului român prin care s-a sesizat încălcarea Articolului 8 din Convenția Curții care prevede „dreptul la respectarea vieţii private şi de familie”. Hotărârea vine după ce 42 de persoane au dat în judecată statul român din cauza lipsei de recunoaștere și protecție legală pentru familiile lor, formate din persoane de același sex.

Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Csaba Asztalos, a declarat pentru HotNews.ro că decizia CEDO nu este „o surpriză”, iar România ar trebui să adopte legislația.

ARHIVĂ COMENTARII
D-or • 2023-05-23 15:02:39
In numele cui mai vorbeste dupa ce a subminat cea mai importanta sarbatoare ortodoxa?
37 5
[deleted] • 2023-05-23 16:06:24
Acest comentariu a fost șters.
15 14
AliKimiku • 2023-05-23 18:44:59
Esti sigur ca a subminat ceva? Si eu stiam ca religia mea e crestina, cu varianta ortodoxa, nu invers!
0 13
Laurell • 2023-05-23 22:35:32
Ce nații și ce religii vor fi majoritare în România și Europa peste 50 de ani? 100% nu vor fi oamenii atei/fără religie minim 51% în România și Uniunea Europeană! Mai ales dacă vom renunța să avem cel puțin 2 copii (să avem șansa unor nepoți, strănepoți), căci la un singur copil probabilitatea este sub 50% să aibă el/ea copii.
5 2
Neam Prostit • 2023-05-23 15:05:31
Oamenii au dreptul sa se insoteasca cum vor si cu cine vor, atata timp cat este legal. De asemenea partenerii de viata au dreptul la claritate juridica asupra bunurilor dobandite in comun. De vreo 100 de ani nu mai este treaba Bisericii cum isi organizeaza oamenii traiul.
32 70
[deleted] • 2023-05-23 16:07:00
Acest comentariu a fost șters.
18 10
ember • 2023-05-23 16:22:51
Fals! Pana cand biserica exercita control asupra statului homosexualitatea (sau de multe ori doar suspiciunea de homosexualitate) era pedepsita cu moartea sau mutilarea fie ca era in ograda ta sau a altuia!
8 27
pehash • 2023-05-23 16:47:36
Prostiile astea au venit la pachet cu crestinismul in evul mediu. In antichitate nu existau asemenea idiotienii. Facea fiecare ce vroia. Marile civilizatii antice nici macar nu aveau o religie de stat. Se practica sclavia, dar in rest erau mai crestini decat crestinii...
15 23
Degrelle • 2023-05-23 17:08:46
Greu de găsit în puține cuvinte enormități mai mari. Sunteți adult? încă trag speranța că a vorbit un copil de 10 ani.
15 8
JohnnyBrav0 • 2023-05-23 19:21:36
Pai cam asa e. Ba chiar mai rau. In perioada in care "civilizatia" crestina ardea vrajitoare pe rug, la Bagdad Harul al-Rashid strangea toti eruditii crestini din Europa cu manuscrisele in greaca si latina care altfel ar fi ajuns si ele pe rug. Se poate spune ca civilizatia islamica a salvat istoria civilizatiilor europene antice de ignoranta crestinismului timpuriu. Daca nu i-ar fi invadat mongolii, probabil ca ar fi ramas centrul civilizatiei pana in zilele noastre.
2 9
midufi • 2023-05-23 20:32:10
Mai draga, pune mana pe o carte, asculta si altceva decat dogma popeasca.
5 8
Mihail. • 2023-05-23 16:28:46
Daca bulevardele sunt la tine in ograda, atunci te poti plimba in chiloti cat doresti pe ele.
18 13
t_beriu • 2023-05-23 16:17:40
Concubinajul e larg raspandit in Romania. In multe judete, mai ales la tara, se nasc mai multi copii din concubinaj decat din casatorii. Si daca oamenii au ALES sa fie in concubinaj, nu in casatorie, solutia nu e sa-i afurisesti. Solutia e sa le oferi acestora un cadru legislativ care sa rezolve problemele REALE, neajunsurile ale concubinajului. Ca parteneriatul civil ar putea sa fie solutia si pentru cuplurile homosexuale? Si ce daca? Refuzam o solutie care se aplica si ajuta milioane de cetateni doar pentru ca ii ajuta pe cateva mii-zeci de mii pe care nu-i agream?
13 32
gandacul_liber • 2023-05-23 16:34:46
iar bor este sursa toxica a indobitocirii majoritatii populatiei si a mentinerii ei in evul mediu.
11 27
AliKimiku • 2023-05-23 18:53:11
Din pacate nu numai BOR-ul, prima sursa e Min Educatiei care si-a ratat total obiectivele! Nu o ora de religie pe saptamana indobitoceste copilul ci celelalte 24 de ore prost efectuate de catre prosti executanti!
3 7
gandacul_liber • 2023-05-23 19:55:51
merg mana in mana. toate coordonate cu talent de securitate. bor si politicienii sunt doar departamente diferite.
4 9
George2020 • 2023-05-23 18:07:49
Da, importanța și autoritatea moral formatoare a familiei s-au destrămat DAR NU parteneriatul civil este de vina, domnule Banescu, oricat de mult v-ar placea sa aruncati vina in carca altora. De vina este mizeria din familii si exemplele proaste din BOR. De ce ar aspira oamenii la o familie si ar privi-o ca pe ceva valoros dpdv moral, cand exista in ziua de azi atata promiscuitate, egoism si cinism in randul unora care se prefac a fi crestini si stalpi ai societatii si atatea scandaluri in BOR care, sub nici o forma nu poate reprezenta un model moral ci mai degraba "fa cum zice popa, nu cum face popa"?
5 9
pehash • 2023-05-23 15:07:14
Toxic pentru biserica banului - BOR. Astia nu fac nunta, nu fac botez.. din ce sa mai creasca burta popii si limuzia preafericitului?
18 52
Dr.Mythnick • 2023-05-23 17:48:55
iar s-a basit civilizatia la BOR in casa...
3 9
luciannn • 2023-05-24 14:43:15
Civilizatie o sa fie cand o sa iti vina copilul acasa si sa-ti spuna ca vrea sa se transforme in baiat (daca e fata) sau in fata (daca e baiat), ca asa a auzit la educatorii ei travestiti de la gradi? Iar daca te opui o sa vina Statul modern sa-ti ia copilul pentru ca-i ingradesti libertatile... Asta e civilizatia despre care vorbesti?
1 1
luciannn • 2023-05-24 14:40:14
Ar trebui sa multumesti BOR pentru ca fara Biserica, acum asistai neputincios cum travestitii iti fac educatie copilului prin gradinite si scoli, asa cum se intampla deja in tarile "dezvoltate". Apoi acasa, trebuia sa ai discutii cu copilul, sa-i aduci aminte ca este ceea ce vede in oglinda, ceea ce este de la nastere, un baiat, sau o fata dupa caz, si ca nu se poate schimba asa in orice (in fata, daca e baiat, sau in baiat daca e fata, sau in catel, pisica, pasare, Napoleon, sau mai stiu eu cine/ce), asa dupa cum i-au spus noii ei educatori la gradinita sau scoala. Iar apoi, daca nu lasai copilul sa aleaga, iti era luat de Stat si dat unei familii "moderne" care ii protejeaza "libertatile".
1 1
ccc745 • 2023-05-23 15:07:42
Ah, da, asa e. Am inteles. In schimb, alde Teodosie si alti nemernici ca el sunt niste ingeri formatori de moravuri.
16 42
HP • 2023-05-23 15:12:45
Daca ar fi dupa BOR, i-ar pune sa faca si puscarie...drepturile fiecarui cetatean platitor de taxe trebuie respectat prin lege.
19 39
AliKimiku • 2023-05-23 18:58:57
Ia intreaba-l pe Kiril ce opinie are? Ca te stiu mare admirator al religiei si politicii de la Rasarit!
2 7
Heitarel Troleanu • 2023-05-23 15:15:59
Cum naiba se face că nici biserica catolică, nici cele protestante, n-au încercat să se insinueze în familiile credincioșilor lor (sau ce numește fiecare drept familie), și să se bage cu ei în pat ca să-i supravegheze? Între creștini, v-ați găsit doar voi mai drepți între drepți, care să faceți poliție de plapumă. Suntem în 2023, bre, mai avem puțin si vin extratereștrii în vizită, și voi tot în Evul Mediu?
15 44
alex_1 • 2023-05-23 16:36:04
ba au incercat - acum vreo 50-100 de ani. La noi e mai asa ... cu intarziere... asta e societatea noastra... un intarziata...
5 13
andypandy • 2023-05-23 20:34:32
Deci am ras cu lacrimi ... fix asta sunt "politia de plapuma". Unde tanti Iulia Albu e "politia modei" iaca BOR este "politia plapumei" :)))))))))))))) F bine spus
3 11
FlorinMa • 2023-05-23 15:20:29
Parteneriatul civil este o decădere morală a ceea ce mai este moral azi in Romania. Urmează din partea UE parteneriatul cu pisicile și alte necuvàntatoare.
45 17
Neam Prostit • 2023-05-23 16:24:47
de ce este decadere morala? parteneriat civil poate fi si intre persoane de sex diferit, nu doar varianta la care te gandesti tu!
6 29
caractere_ilegale • 2023-05-23 16:28:53
Deci pentru tine doua persoane de acelasi sex care aleg consensual sa-si petreaca timpul impreuna este la fel cum ai arde o pisica? The force is strong with this one!
8 23
Conjectura • 2023-05-23 15:22:00
In general e agreabil Banescu (mai ales in disputele cu IPS, lol), dar aici? Eu stiam ca exista separarea bisericii de stat in Romania, "Dati-i Cezarului ce este al Cezarului, si lui Dumnezeu ce e al lui Dumnezeu". Ce treaba are asadar BOR in a face valuri fata de un contract civil eliberat de stat? Pana la urma urmei nimeni cu toti boii acasa nu ar incerca sa le zica pe cine sa cunune ei si pe cine nu.
5 35
gandacul_liber • 2023-05-23 16:42:27
separatia exista doar pe hartie. bor urmareste controlul total al populatiei prin indoctrinare religioasa si transformarea lor intr-un fel de zombie cu drept de vot. cand vor avea control absolut asupra a 7-8 milioane de cetateni cu drept de vot vor detine practic puterea absoluta in stat. dupa asta umbla, restul e cancan.
5 16
andypandy • 2023-05-23 21:11:55
Este vorba de profit aici. De aceea au trecut "incinerarile" la rituri necrestinesti ca deh, nu fac bani prea multi din aceasta inmormantare. La fel si cu parteneriatele ... nu mai fac ei bugetul baban si pac tzac si asta e ceva pagan si imoral. Ipocrizie cu lopata
1 5
unbursuc • 2023-05-23 15:27:58
Unde mai pui ca nici nu aduce bani la vistieria mafiotilor in sutana.
12 43
eliisyum • 2023-05-23 17:14:39
Asta e buba ,incasari zero, vand lumanarea cu 1 ron la biserica. Cand 1 kg de lumanari e 20-30 ron. Mai jaf la drumul mare nu exista. Orice reguli care le taie din cascaval ii infurie rau. Desi orice inmormantare ar trebui sa fie oficiata de preotul paroh gratis el fiind bugetar platit de stat .. excluzand taxa de capela. Incercati sa spuneti ca nu platiti nimic deoarece e platit de stat lunar. E data si hotarare de sinod BOR pe chestia asta cu neplata niciunui leu preotului pt oficiere slujba. Mai mafie a luatului banului neimpozabil nu exista.
2 10
banel • 2023-05-23 15:29:30
De data asta nu le va cere nimeni opinia.
8 38
_eu_ • 2023-05-23 15:37:00
tarile astea cu parteneriate civile, cu casatorii intre persoane de acelasi sex, cu separarea bisericii de administratie e duc foarte bine si cetatenii respectivelor tari sunt multumiti. Inteleg ca schimbarile moderne, progresiste, sunt in detrimentul bisericii, care si asa pierde teren, numarul enoriasilor scade in fiecare an, insa nu poti opri societatea sa progreseze si sa o tii legata de traditii vechi de sute de ani, si aici e statul obligat sa intervina si sa sustina dezvoltarea societatii pe principii moderne si nu pe traditii arhaice (ca altfel ajungem ca rusia, siria, iran, afganistan etc). Intr-o tara laica pot exista biserici, intr-o tara religioasa libertatea este mult limitata.
7 38
Nu_Conteazza • 2023-05-23 15:39:04
Spre deosebire de biserica, comunitatea gay is plateste taxele. Se duc la servicii, contribuie la societate. De ce sa nu aiba dreptul de a se mostenii, lua decizii medicale pentru parterneri?
10 43
gandacul_liber • 2023-05-23 16:44:09
unde mai pui ca respectiva comunitate isi asuma ceea ce face, spre deosebire de ipocrizia totala a membrilor bor, din care multi sunt cat se poate de gay, dar se dau mari familisti traditionali.
4 20
Marrun • 2023-05-23 15:53:15
Paguboasa lege, sire! Astia nu aduc bani la biserica :) Intr-o nota serioasa, biserica sa isi vada de credinciosii ei, nu cum isi traiesc cei fara repere bisericesti viata. Personal, imi par in egala masura de gretosi si unii si altii.
11 21
Andrei82 • 2023-05-23 15:54:52
Intr-o tara in care 400.000 de femei lucreaza in videochat oficial. probabil inca 400.000 lucreaza fara sa declare la ANAF asta .... DAR problema moralitatii e de la marteneriatul civil .
7 42
Conjectura • 2023-05-23 16:25:50
Nici macar femeile acelea nu sunt imorale, fac bani din dotarile proprii si prosteala voluntara a altora.
8 10
Neam Prostit • 2023-05-23 16:26:01
foarte tare comentariul! Respect!
2 8
Mircea Ordean • 2023-05-23 17:43:42
Am îndoieli, legat de acea cifră.
4 2
Dogul • 2023-05-23 16:01:56
Zise cel ce fix “moralitatea familiei” nu a respectat-o, divorțând de soție ������
20 8
James Blond • 2023-05-23 16:20:55
Mizeria post-civilizatiei occidentale iată a ajuns și pe malurile Dâmboviței. Toți ce contra trebuie sa reziste.
23 7
Custetz • 2023-05-23 16:22:16
Crapa inima in Dani, oricum colcaie de poponauti si popi cu orientari sexuale ciudate in BOR.
7 21
asavreau • 2023-05-24 11:09:39
Cred că asta deranjează BOR, că vor trebui să se afișeze în public , privind relațiile homosexuale. Fiind lege, vor fi obligați să declare ce sunt.
1 0
mmmircea • 2023-05-23 16:27:38
trage Banescu in voi ca Rambo in vietnamezi. Asteptam replica cuplului Bucur-Bucurenci.
15 7
Danctb • 2023-05-23 16:30:39
Să vezi și să te ții când o să apară parteneriat civil în tagma preoțească. Prognoză: în viitorul foarte apropiat.
4 16
dorinmac • 2023-05-23 16:33:01
baaaaaai Banescule, suntem IN MILENIUL 3!!!! treziti-va din somnul ala vesnic in care v-ati scufundat! si inca ceva: in consonanta cu celelalte biserici ortodoxe? CARE? alea anacronice, porcariile alea? alea pline de barbati cu barbi imbracati IN FUSTE? altceva? bai baiatule, las-o mai moale, conceptul de biserica este deja in moarte clinica!!!!!
5 16
gandacul_liber • 2023-05-23 20:47:30
timpul e relativ. in mileniul 3 se afla doar tarile civilizate. romania, sau in orice caz 80-90% din populatia ei, este inca in evul mediu. la fel, conceptul de biserica este in moarte clinica in tarile civilizate. la noi prospera si se inmultesc ca sobolanii intr-o groapa de gunoi.
3 7
ED_1 • 2023-05-23 16:35:56
:)))))))))))))))))))) Inca ma intreb daca el rade de nu mai poate inainte sa dea aceste comunicate sau chiar crede prostiile pe care le spune.
6 14
gandacul_liber • 2023-05-23 20:48:21
nici una, nici alta. e sarcina de serviciu (secret) a unui purtator de epoleti.
4 5
qwerasdf • 2023-05-23 16:35:59
biserica sa inceapa sa plateasca taxe, apoi sa inceapa sa-si dea cu parerea despre drepturile civile si educatie! Avand in vedere ca biserica paraziteaza societatea, nu ar trebui sa fie bagata in seama in problemele civile.
2 21
Canadian13 • 2023-05-23 16:36:20
Ah, ce l-ati ranit pe Banescu toti astia intelectualii care-l atacati pe HN! Personal, am scris pe HN niste lucruri nu prea frumoase despre ele acum vreo cativa ani, dar din punctul meu de vedere a evoluat enorm de cand cu replicile pe care i le-a dat lui Mache. Ontopic: Banescu este un purtator de cuvant! El este obligat , prin fisa postului sa scrie despre pozitia oficiala a BOR. Nu cred ca toti cei care se leaga de el, atacandu-i familia isi fac vreun serviciu. Pe de alta parte, BOR are in spate falange intregi de credinciosi, super indoctrinati si fata de care are responsabilitatea de a apara 'Traditia stramoseasca'. BOR a ratat de mult ocazia de a se reforma, dar niciodata nu-i tarziu!
6 12
alex_1 • 2023-05-23 18:16:28
pai pisi... tu nu i-ai ataca familia lu' nea Goebbels?
2 4
gandacul_liber • 2023-05-23 20:52:33
nu a evoluat nimeni si nimic, este un angajat cu epoleti care isi executa ordinele. cand primeste ordin sa dea in mache, da in mache. cand primeste ordin sa dea in occident sau in vaccin, asta face. in tov. banescu se imbina intr-o perfecta armonie principiile de mare angajament "crede si nu cerceta" si "ordinul se executa, nu se discuta".
2 9
Heitarel Troleanu • 2023-05-23 21:02:02
Bancnotescu nu e doar un purtător de cuvânt, e și un cvasi-ideolog al politicilor BOR. E inteligent si articulat, folosește cuvinte "grele" pt. majoritatea credincioșilor, are un stil vituperant, încărcat de sensuri și figuri de stil... Se vede clar că pune suflet și "credință" personală în textele astea, și că nu e doar un purtător de vorbe. Deci își merită cu prisosință toate atacurile pe persoana fizică...
1 5
bluewaves • 2023-05-23 16:40:48
vinuri bune Fata din iarba Inteleg ca multe lucruri invechite nu sunt totodata bune si trebuie schimbate, dar nici tot ce este nou, progresist, este totodata si bun. Unde ne oprim cu progresismul? pana aruncam si ultima picatura din traditia si cultura noastra? Cea care ne face cu adevarat unici, români. Atunci vom ajunge sa traim dupa cum vor alții, dupa cultura lor, dupa felul lor, iar singurul lucru care ne face Români va ramane doar limba. Dar nici aceasta nu mai este ce a fost odata caci astazi vorbim altceva: romgleza. Trebuie sa le spunem astora: Daca vreti sa traiti altfel atunci duceti-va unde vreti. Aici este Romania iar noi traim Romaneste!
17 4
Neam Prostit • 2023-05-23 16:58:56
Te f. tare capra vecinului, asa-i Romane? Zi drept.
3 15
sfarleaza • 2023-05-23 17:38:08
Daca Avram Iancu, sau Alexandru Ioan Cuza, sau Gheorghe Magheru, sau Nicolae Balcescu, sau Mihail Kogalniceanu, sau Vasile Alecsandri n'ar fi facut revolutia progresista in 1948 si ar fi gandit ca tine, acum eram mai talibani decat barbosii din Iran si Afganistan. Progresismul te'a scos din bordei si te'a facut sa mananci cu lingura si furculita amice !
5 17
gandacul_liber • 2023-05-23 20:55:03
da, si multi regreta chestia asta si doresc inapoi in bordei. nu-ti imagina ca aia care de bunavoie se tarasc ca ramele in fata popilor sunt doritori de libertate si civilizatie.
4 6
bluewaves • 2023-05-23 22:06:50
nu sunt impotriva progresismului. daca citesti ce am scris vezi ca sunt de acord. doar am atras atentia ca nu tot ce e nou e neaparat bun. nu tot ce e este nou inseamna progres.
4 1
Akylas • 2023-05-23 16:56:30
Lasă nene Bănescu, am văzut nenumărate exemple ale autorității moral formatoare la familii "clasice" și credincioase, în exterior..... Lăsați oamenii în pace să trăiască cum vor ei, cu drepturi egale și fără discriminare. Homosexualitatea mai este o boală doar în capul oamenilor îngrădiți și spălați pe creier de către BOR și surorile ei de pe tot globul... Suntem în anul 2023, nu 1023 și nici 1923....
3 17
FreemanuAteu • 2023-05-23 17:03:33
Purtătorul de vorbe al șarlatanilor . Cât cred ei ca vor mai stapani și manipula populația României ????
2 13
gandacul_liber • 2023-05-23 18:36:57
Mult și bine, dacă nu se întâmplă următoarele: 1. Decuplarea totală și permanentă a cultelor de la banul public 2. Interzicerea oricărei forme de propagandă religioasă în școli și în toate locurile și instituțiile publice, cu excepția bisericilor.
3 10
Danov • 2023-05-23 17:32:01
Ce treabă are biserica în problemele juridice? Să-și vadă de prostit lumea cu iluzii deșarte!
3 11
gandacul_liber • 2023-05-23 20:57:15
prostirea lumii are ca scop final acapararea controlului total al statului. moment in care bineinteles ca si domeniul juridic va fi tot al lor. asa functioneaza teocratiile, iar ei spre asta vor sa ne duca.
2 5
transilvanean • 2023-05-23 17:43:10
D'aia cresc divorturile in ultimii zeci de ani. D'aia nu mai fac cel putin 3 copii femeile care merg la scoala si culmea la serviciu. D'aia contractele df casatorie cu durata nedeterminata sunt in dizgratie. Pornohaci poate oficia si contracte pt pop.
2 8
zab • 2023-05-23 17:44:25
Nu sunt nici pro nici anti, sunt "nu e treaba mea". Întrebarea mea e ce treabă are BOR cu statul secular?
1 14
dorinmac • 2023-05-23 18:17:07
din nefericire secularizarea statului roman a fost garantata de catre si prin porcaria ortodoxa, d'aia nu scapam de jegul asta parazit al societatii, civilizatiei si lumii REALE
1 6
gandacul_liber • 2023-05-23 18:39:22
bor are următoarea treabă cu statul secular: dorește foarte foarte mult, și depune toate eforturile în acest sens, pentru a-l încăleca, subjuga, și transforma într-un califat ortodox.
0 9
[deleted] • 2023-05-23 17:44:40
Acest comentariu a fost șters.
0 9
Mircea Ordean • 2023-05-23 17:46:47
E interesant că Biserica nu dă voie sa te bagi in rînduielile ei, dar ea o face, în ogrăzi care nu o privesc. Nu are decît să fie ea, Biserica, atractivă cît să alerge oamenii în brațele-i. Cu miros de tămîie, slujbe sinistre și sfinți famelici in icoane însă, mi e teamă că nu că reuși.
1 8
mircea112 • 2023-05-23 17:58:35
De secole Biserica a fost punctul de sprijin, unitate si identitate nationala a poporului Roman, nu exclud ca are uscaturile ei, dar nu faceti si voi ce au facut comunistii, ce au facut austro-ungarii in transilvania cu biserica ortodoxa... nu va bateti joc de Romania pentru niste rataciti!
19 6
gandacul_liber • 2023-05-23 18:44:23
Dintotdeauna biserica în general a fost frâna principală pentru orice forma de libertate a individului, de dezvoltare a comunităților și a cunoașterii și culturii. Biserica creștină în particular este și responsabilă cu distrugerea a cel puțin 90% din moștenirea culturală a civilizației clasice.
5 10
transpenibilus • 2023-05-23 18:51:00
Doare rau, ivan? Ca iti tremura barbia si-ti tremura glasciorul ortodocs
1 10
INTERVIURILE HotNews.ro