Sari direct la conținut

Războiul taxiurilor tradiționale vs platforme de ride-sharing. Argumente pro și contra ambelor tabere

HotNews.ro
Protestul taximetriștilor din București (4), Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Protestul taximetriștilor din București (4), Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Războiul dintre taximetria „clasică” și cea integrată tehnologic sau ridesharing (Uber, Bolt sau Clever) este abia la început. Serviciile de ridesharing spun că taximetriștii au mașini vechi și invocă sondaje care le dau dreptate, în vreme ce companiile de taxi spun că platformele ar funcționa la limita legii. HotNewss.ro s-a uitat la ambele piețe, analizând mai multe lucruri relevante pentru călători.

Luni dimineața, Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) a transmis un comunicat ( ca replică al platformelor de ridesharing transmis vineri), prin care cere explicații Guvernului României în legătură cu legalitatea funcționării companiilor care intermediază transportul alternativ (platformele digitale).

„Avem documente care dovedesc evaziunea fiscală făcută de aceste companii, faptele fiind cunoscute de instituțiile de control și la nivel de Guvern, dar niciodată cercetate sau stopate”, spun taximetriștii „clasici”.

Războiul dintre cele două tabere care se poartă în România nu e ceva nou în Europa. A existat și în Spania și în Germania dar și în alte țări.

Când comparăm servicii de ridesharing (Uber, Bolt sau Clever) cu taxiurile tradiționale, trebuie să ne uităm la mai multe lucruri.

Alegerea între ridesharing și taxiurile clasice depinde de preferințele și nevoile individuale

Călătoriile cu mașinile platformelor digitale pot oferi confort mai mare, în timp ce taxiurile oferă un sentiment de securitate datorită reglementărilor mai stricte. Factorii de decizie luați în calcul includ considerații legate de costuri, niveluri de confort, aderarea la standardele tradiționale și confortul personal cu fiecare serviciu la care apelați.

Cost : Serviciile de transport partajat oferă uneori reduceri, dar alteori prețuri mai mari decât serviciile tradiționale

Avantajele platformelor digitale includ reduceri pe care le oferă periodic călătorilor, dar și tarife mari la orele de vârf, ceea ce le poate face mai scumpe decât taxiurile tradiționale.

De cealaltă parte nu sunt puțini taximetriștii tradiționali care refuză curse pe distanțe mici, pretind că nu au să dea rest și nu ai cum acorda un rating calității cursei sau șoferului. A urca într-un taxi într-un oraș necunoscut poate fi deranjant. Habar n-ai cât ar trebui să coste călătoria sau dacă șoferul merge pe cel mai scurt drum spre destinație. În taxiurile tradiționale nu ai o estimare a prețului cursei.

Comoditate, sau ușurința de a chema și apoi a achita cursa

Rideshare: Serviciile platformelor digitale oferă posibilitatea de a chema mașina printr-o aplicație de pe telefon. Pasagerii pot urmări locația șoferului, pot vedea ora estimată de sosire și pot achita electronic cursa. Rideshare-urile sunt adesea considerate mai ușor de utilizat și oferă posibilitatea tranzacțiilor fără numerar.

Taxi: Taxiurile pot fi chemate pe stradă sau găsite în stațiile de taxi desemnate. Cu toate acestea, este posibil ca acestea să nu ofere același nivel de confort ca și platformele de ridesharing.

Disponibilitate: Serviciile de ridesharing sunt disponibile în multe orașe în timp ce taxiurile sunt mai frecvente în orașele mari și destinațiile turistice.

Siguranță și reglementare: companiile de taxi tradiționale sunt mai reglementate față de cele din sistemul ridesharing.

Calitatea serviciului: șoferii platformelor digitale urmăresc adesea obținerea unor evaluări bune, ceea ce duce la un serviciu mai bun, ținându-se cont de feedback-ul pasagerilor, în timp ce calitatea serviciului în taxiuri poate varia în funcție de standardele șoferului și companiei.

Mașinile: Platformele digitale oferă mai multe opțiuni- de la sedanuri standard la mașini de lux, care răspund diferitelor nevoi ale pasagerilor, în timp ce taxiurile oferă de obicei un singur tip de vehicul standard.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro