Sari direct la conținut

Germania: Cea mai lungă grevă a conductorilor de tren începe în această săptămână

HotNews.ro
Deutsche Bahn, Foto: Dani Rockhoff
Deutsche Bahn, Foto: Dani Rockhoff

Conductorii germani de trenuri au anunțat luni o nouă grevă națională încă din această săptămână, mai lungă decât cele două mișcări anterioare, întrucât negocierile salariale cu conducerea operatorului public Deutsche Bahn s-au blocat, scrie AFP.

Greva va începe miercuri pe marfare, urmată a doua zi de cea din traficul de pasageri, a declarat liderul sindical GDL, Claus Weselsky.

Se așteaptă ca protestul să se încheie marți dimineață săptămâna viitoare.

„Nu vedem nicio modalitate de a evita o luptă sindicală dacă conducerea nu dă semne de acțiune”, a spus Weselsky într-o conferință de presă.

„Această nouă grevă nu ne apropie de un acord colectiv”, iar conducerea sindicatului GDL „își propune doar să-și extindă puterea în detrimentul călătorilor și economiei”, a răspuns Martin Seiler, directorul personal al Deutsche Bahn.

Aceasta este a treia mișcare socială a mecanicilor de tren ai companiei publice din 10 august.

Sindicatul solicită o creștere salarială de 3,2%, precum și un bonus de „coronavirus” de 600 de euro și condiții de muncă mai bune.

Compania feroviară a propus, la rândul său, o creștere de 3,2% a salariilor plătite în două tranșe, adică în perioada 2022 și 2023, și solicită o durată mai lungă a contractului colectiv până în iunie 2024. De asemenea, a spus că este gata să plătească un bonus de ”coronavirus”, dar nu a dat o cifră precisă.

La fel ca în grevele anterioare, compania intenționează să asigure un plan alternativ de trafic, echivalând cu oferirea a 25% din traficul normal pe legături pe distanțe lungi și 40% pe legături regionale și locale.

Ultimul conflict social major a avut loc între 2014 și 2015. Timp de aproximativ nouă luni, sindicatul GDL organizase nouă greve de câteva zile fiecare, pentru a cere o reformă a regulilor de reprezentare.

În mai 2015, o grevă de șase zile a devenit astfel cea mai lungă din istoria companiei.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro