Sari direct la conținut

Aviație: Germania inaugurează prima sa fabrică de kerosen „verde” / De 10 ori mai scump, departe de a fi competitiv deocamdată

HotNews.ro
Avioane pe aeroport, Foto: Jochen Tack / Alamy / Profimedia Images
Avioane pe aeroport, Foto: Jochen Tack / Alamy / Profimedia Images

Germania a inaugurat luni o uzină de kerosen neutră în carbon, primul pas în dezvoltarea acestui combustibil în țară, care dorește să reducă amprenta de carbon a sectorului aviației pentru a-și atinge obiectivele climatice, scrie AFP.

Această uzină, situată în orașul Werlte (nord), va fi „prima fabrică din lume care produce kerosen neutru în carbon la scară industrială”, a declarat Dietrich Brockhagen, președintele ONG-ului Atmosfair, aflat la originea proiectului.

Kerosenul „verde”, sau e-kerosenul, este una dintre căile pentru reducerea poluării sectorului aviației, responsabil pentru 2% din emisiile globale de CO2, potrivit ONG Climate Action Network. Aceasta implică utilizarea hidrogenului, produs prin electroliză, și captarea CO2 în atmosferă. Prin recombinarea celor două, se obține un combustibil sintetic care imită kerosenul de aviație.

Fabrica inaugurată în Werlte folosește CO2 captat în aer de la o fabrică de biogaz din regiune care folosește deșeuri alimentare, în timp ce electricitatea, pentru a produce hidrogen, provine din instalațiile eoliene și solare.

„Pentru ca Germania să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon, industria aviatică trebuie să-și aducă și contribuția”, a declarat ministrul german al mediului, Svenja Schulze, prezent la inaugurare.

Dar acest combustibil sintetic rămâne de zece ori mai scump decât kerosenul de origine fosilă și este încă departe de a fi competitiv pentru a trece la o scară industrială.

Producția noii fabrici, care ar trebui să înceapă în primul trimestru al anului 2022, va ajunge la o singură tonă pe zi. Cu toate acestea, Germania și-a stabilit obiectivul de a realiza, în consumul său total de combustibil pentru aviație, o cotă de 0,5% din kerosen verde, sau 50.000 de tone pe an, din 2026. Pentru 2030, capacitatea de producție trebuie să ajungă la 200.000 de tone, conform obiectivelor guvernamentale .

Prin urmare, va trebui „să ne extindem considerabil capacitățile” și „să dezvoltăm tehnologia” pentru a atinge aceste obiective, a declarat cancelarul Angela Merkel într-un mesaj video transmis în timpul inaugurării uzinei. „Deschiderea acestei fabrici este un eveniment important”, a asigurat ea totuși.

Cele opt butoaie de parafină brută produse în fiecare zi la Werlte vor fi rafinate în combustibil sintetic pentru avioane și livrate la aeroportul din Hamburg.

Primul client pentru e-kerosen va fi compania aeriană germană Lufthansa, care s-a angajat să cumpere cel puțin 25.000 de litri timp de cel puțin cinci ani. „Cheia unei reduceri durabile a emisiilor noastre de aviație constă în cercetarea și utilizarea combustibililor de aviație sintetici și durabili”, a declarat Dorothea von Boxberg, CEO al Lufthansa Cargo.

Lufthansa folosește deja, la fel ca alte companii, biocombustibili din biomasă amestecată cu kerosen obișnuit.

Recent, Germania a trebuit să își ridice obiectivele climatice și intenționează acum să atingă neutralitatea carbonului în 2045, față de 2050 anterior, după o decizie a Curții Constituționale care critica lipsa ambiției autorităților publice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro