Noua lege privind carantina și izolarea, amânată în Senat

de D.D.     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:07 Actualitate | Politic


Distanta coronavirus
Foto: Getty Images / Digi 24
​Senatorii amână o decizie în privința proiectului de lege privind carantina și izolarea, inițiat de guvern și adoptat cu modificări de deputați. Votul fusese anunțat pentru sâmbătă, însă senatorii juriști au decis ca acesta să fie amânat pentru luni.

S-au înregistrat 6 voturi pentru propunerea PSD, două împotrivă şi 3 abţineri, potrivit Agerpres.

Senatorul PSD Robert Cazanciuc a solicitat în Comisia juridică amânarea până luni a dezbaterilor asupra proiectului privind carantinarea şi izolarea, pentru a studia practicile Uniunii Europene în domeniu, menţionând că actul normativ venit de la Guvern nu este coerent şi "cetăţenii au dreptul la o lege care să-i protejeze".

"Propunerea mea e să facem o lege bună pentru România. Staff-ul comisiei a stat până la 4 dimineaţă pentru că nu a primit o propunere coerentă de la guvern. (...)Noi am încercat să facem un text mai bun, proiectul cum a venit de la guvern nu este coerent. Sunt în continuare mecanisme în această lege care trebuie clarificate. Oamenii trebuie să ştie cum pot fi internaţi şi feriţi de abuzuri. (...)Interesul comun este de a avea o lege care să-i protejeze pe oameni, nu o lege care să fie publicat în Monitorul Oficial, să spunem că ne-am făcut treaba. Ne-am săturat de forme fără fond, (...)să facem o lege bună care să nu pice la CCR. (...)Oamenii aşteaptă de la noi legi bune, nu să-i păcălim că avem o lege publicată în Monitorul Oficial. Oamenii ştiu să se protejeze, au înţeles că suntem într-un moment extrem de delicat", a spus Cazanciuc.

Senatorul PNL Iulia Scântei a spus că această propunere înseamnă nerespectarea deciziei de convocare a plenului Senatului pentru sâmbătă şi a avertizat că va avea implicaţii asupra sănătăţii cetăţenilor.

"Din data de 25 iunie, de când CCR a publicat decizia de neconstituţionalitate (...) practic am lăsat întreaga ţară şi pe toţi cetăţenii într-o stare de instabilitate, nu mă refer doar la cetăţenii infectaţi, mă refer la masa largă şi la toate comunităţile care sunt în prezent sănătoşi şi trebuie protejaţi. Din aceea dată avem pacienţi bolnavi care refuză să fie internaţi. Dacă amânăm până luni, întârziem adoptarea proiectului şi permitem circulaţia persoanelor bolnave şi infectate. Ne dorim să dăm un vot astăzi şi considerăm că este important pentru sănătatea tuturor cetăţenilor", a spus senatorul liberal.

Ea a spus că în Comisia juridică au fost aduse îmbunătăţiri proiectului şi a pledat pentru adoptarea lui, menţionând că în acest moment este o situaţie de "vid legislativ".

Senatorul PNL Daniel Fenechiu a afirmat că "PSD încearcă să amâne legiferarea pe această zonă, iar consecinţele sunt cât se poate de evidente".

"Dacă astăzi am fi adoptat legea, ar fi expirat mâine termenul de contestare la Curte, luni ar fi putut fi promulgată de preşedinte, iar joi ar fi generat consecinţe. În situaţia în care amânăm lucrurile pe luni, există posibilitatea să ajungem ca legea să fie aplicabilă duminica sau lunea viitoare. Nu am spus că legea este perfectă, dar în momentul în care discutăm despre drepturile unui număr minoritar de persoane, care sunt în momentul de faţă contaminaţi, simptomatic sau asimptomatic, noi amânând legiferarea nu facem altceva decât să punem în pericol sănătatea şi viaţa marii majorităţi a populaţiei. E o consecinţă pe care cei care solicită amânarea până luni trebui să şi-o asume. (...) Ştiu că este o decizie politică pe care colegii de la PSD trebuie să o respecte. Trebuie să ştie toată lumea că motivul pentru care noi amânăm ţine de voinţa majorităţii din Senat", a spus Fenechiu, adăugând că legea poate fi perfecţionată ulterior.

Senatorul PSD Liviu Brăiloiu a afirmat că nu există nicio ţară din Europa care să aibă o asemenea lege.

"Nu este vorba de politicianism, (...) nu este vorba de nicio urgenţă. Nu există nicio ţară din Europa care să aibă o asemenea lege. (...) În Franţa nu există. Sunt ţări care au fost foarte rău lovite de acest virus (...), mă gândesc la Italia şi Spania, au avut nu 13 morţi cum anunţăm noi astăzi şi ieri, au avut între 1.800 şi 2.000 de morţi pe zi şi care nu s-au grăbit cu o asemenea lege care să îngrădească totuşi libertăţile cetăţenilor. Este vorba de oameni bolnavi, nu este vorba numai de Sars Cov. Legea va funcţiona ani.(...)Nu sunt de acord cu lucrul ăsta, sunt de acord cu colegii care doresc o amânare, o dezbatere care să asigure un cadru legal bun pentru toţi cetăţenii şi nu o dezbatere în cinci minute, cum ne-am obişnuit de când Guvernul PNL trimite legi de pe o zi pe alta. Trebuie o lege care să respecte toate drepturile şi libertăţile cetăţenilor. În Suedia o asemenea lege a fost respinsă în totalitate şi Suedia are mai multe pierderi decât România. De ce să facem astăzi o lege care nu ajută cu nimic la combaterea acestei boli. Să mai studiem puţin şi să scoatem luni o lege care să ajute cetăţenii", a spus Brăiloiu.

Vineri, Comisia juridică a Senatului a discutat, timp de mai multe ore, amendamentele depuse la proiect, însă raportul comisiei nu a fost finalizat, rămânând în discuţie pentru sâmbătă dimineaţă mai multe texte. La şedinţă a participat şi secretarul de stat în MAI Raed Arafat.

Joi seara, Camera Deputaţilor a adoptat proiectul, în calitate de prim for sesizat, acceptând mai multe amendamente convenite şi în urma discuţiei cu secretarul de stat în MAI Raed Arafat. S-au înregistrat 266 voturi pentru, 11 contra şi 8 abţineri.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6507 vizualizari

  • +16 (22 voturi)    
    Iresponsabilitatea la rang de virtute (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:12)

    Nyk1 [utilizator]

    Vor muri oameni doar pentru că senatorii n-au vrut să renunțe la o zi de weekend.
    • +15 (19 voturi)    
      Nu senatorii, PSD-ul (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 12:10)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      pentru ca ei au majoritatea si ei decid tot.
      Deja au inceput sa dea vina pe guvern ca romanii sunt "ciumatii Europei".
      Deci nu ei sunt de vina, care saboteaza, ci guvernul
    • -6 (8 voturi)    
      . (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 14:11)

      Mihai Panet [anonim] i-a raspuns lui Nyk1

      Legea putea fi modificata timp de 1 luna aproape, de la sesizarea avocatului poporului si pina la decizia si motivarea CCR se putea constata (ne)incadrarea in constitutie si sa se vina cu o lege mai buna. De ce nu s-a facut asa? Habar n-am. Poate guvernul nu a observat ca e neconstitutionala.

      E prea mult politicianism, prea multa intoxicare cu atacuri infantile; lucrurile astea pot fi gindite la rece, din timp, fara scandal. Nu inteleg de ce nu se mai potolesc politicienii (stiu ei care), in loc sa faca valuri sa isi vada de treaba.
    • +1 (7 voturi)    
      dacă (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 17:28)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      urmare legii dragnea ieșea din pușcărie, putea să fie orice bazaconie scrisă, se vota în ambele camere parlamentare în mai puțin de 24h.
  • +10 (16 voturi)    
    se mira cineva? (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:17)

    Mistrelutz [utilizator]

    eu nu .parlamentul e ostil la orice ,doar pentru-ca e format din opozitie,atat.
    • +1 (5 voturi)    
      mă irită (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 17:33)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      exprimarea ”psd e în opoziție! câtă vreme acest partid + sateliții săi, alde și udmr, au majoritatea parlamnetară și fac legile cum vor ei.
      Faptul că nu sunt la guvernare nu-i plasează în opoziție, pt. că un guvern trebuie întptdeauna să aplice legile din Parlament.
  • -15 (23 voturi)    
    Presa nu spune dar Medicii sunt impotriva legii (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:18)

    Kivek [utilizator]

    dovada e aceasta scrisoare semnata de mai multi MEDICI care il acuza pe Raed Afarat

    https://www.petitieonline.com/nu_legii_carantinarii_si_izolarii_in_forma_actuala_nu_detasarii_fortate_a_medicilor
    • +11 (19 voturi)    
      Mai dezinformatorule (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 12:05)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      postezi prostia aia la toate articolele. Cat primesti de la PSD pentru manipulari??
    • +8 (12 voturi)    
      se opun pentru-ca prevede detasarea (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 12:18)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      nu de altceva.
      mai vin si vremuri grele.nu pot lucra mereu unde si cand se faca spagile mai mari,sunt platiti de stat,mai au si obligatii
    • +6 (10 voturi)    
      Nu , nu este corect (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 12:51)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Nu este corect de populatia tarii care respecta normele de comportament impotriva infectarii cu virusul Sars_Cov-2. Una este detasarea(se putea rezolva prin alt document legislativ) si permiterea plimbarii in tara a tuturor suspectilor, infectatilor cu virus punand in pericol
      sanatatea oamenilor. Eu daca ma infectez sau orice ruda se va infecta , voi da in judecata tot parlamentul pentru crima impotriva propriului popor. Cei bolnavi trebuie izolati.
    • +1 (3 voturi)    
      Din cateva zeci de mii de medici, ... (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 15:05)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      ... cati lucreaza in Romania in momentul de fata, petitia a fost semnata de nici o mie de oameni, despre care n-avem nici o garantie ca-s medici sau nu.

      Despre ce vorbim? Despre unu' care posteaza in mod intentionat prostii, sau despre unul care posteaza prostii pentru ca nu-l duce mintea sa le recunoasca ca atare? Ca alta varianta io nu vad.
  • +13 (17 voturi)    
    Ca de obicei gusatiilor nu le pasa de Romania (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:23)

    Excelsior [utilizator]

    Mi-e sila si sa ma gandesc la nemernici astia
  • +15 (19 voturi)    
    Nimic surprinzator (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:33)

    Drago65 [utilizator]

    Doar nu asteptati de la PSD sa ia chiar si o singura masura in favoarea romanilor. S-auzim numai de bine.
  • +14 (18 voturi)    
    Psd partid de criminali (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:41)

    Ephemeris [utilizator]

    ...
  • +14 (18 voturi)    
    Se grabesc de nu mai pot ! :(( (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:47)

    Susufler0 [utilizator]

    Acum vreo doi ani nu-s' ce rahat de lege a vrut Dragnea sa treaca in mare viteza si luni au inregistrat legea la Registratura Generala iar vineri, in aceiasi saptamana, a fost votata si de camera decizionala Senatul iar seara era la Cotroceni !
  • +11 (17 voturi)    
    Nu-i nimic in capul lor (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 11:47)

    Luk [utilizator]

    E o prostie sa amani asa ceva. Schimbi ce e de schimbat si o votezi.
    O magarie.
  • +12 (18 voturi)    
    Cum e posibil.. (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 12:00)

    Un cetatean neturmentat [utilizator]

    .. ca in mijlocul cresterii imbolnavirilor, senatorii lu' peste sa nu participe la efortul de gestionare a situatiei?? Ba chiar sa saboteze acest efort??
    Cand o fi ca romanilor sa le fie interzis accesul in alte tari, ca ai nostri sa moara din cauza virusilor luati de la iresponsabili infectati, care erau pe strada pt ca nu au putut fi izolati, ei bine - sa multumim senatorilor, mai exact majoritatii care in mod evident pune bete in roate celor care incearca sa gestioneze situatia. N-am mentionat partide, ca nu ma intereseaza partidele, dar stim cine detine aceasta majoritate.
    PSD se cheama...
    De tinut minte, ca vin alegerile...
    • +5 (11 voturi)    
      Parlamentul trebuie dat in judecata (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 12:58)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui Un cetatean neturmentat

      Pentru aceste fapte Parlamentul trebuie dat in judecata:
      Codul Penal:Art. 352

      Zădărnicirea combaterii bolilor

      (1) Nerespectarea măsurilor privitoare la prevenirea sau combaterea bolilor infectocontagioase, dacă a avut ca urmare răspândirea unei asemenea boli, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amendă.

      (2) Dacă fapta prevăzută în alin. (1) este săvârşită din culpă, pedeapsa este închisoarea de la o lună la 6 luni sau amenda.


      Detalii: https://legeaz.net/noul-cod-penal/art-352
      • -2 (4 voturi)    
        Au imunitate generala (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 13:46)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        Trebuie sa voteze ridicarea imunitatii pentru urmarirea penala.
        • +4 (6 voturi)    
          N-au atata imunitate (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 15:08)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Pot decide doar asupra aprobarii masurii de arestare in cursul anchetei, daca au sau nu voie procurorii sa faca perchezitii, chestii de gen. Da' nu pot opri ancheta sau trimiterea in judecata.

          Doar ca e foarte dificil, formal, sa probezi reaua intentie. In plus, nici n-ajuta. Sa zicem ca trimiti la puscarie toti parlamentarii PSD si ALDE. Nu ramane cvorum suficient ca sa se voteze nici o lege, trebuie organizate alegeri proaspete pentru circumscriptiile din care provin cei bagati la puscarie, si se tergiverseaza treaba si mai mult.

          PSD nu e prost. E doar criminal.
          • +1 (3 voturi)    
            In nicio democratie (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 23:26)

            adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

            Parlamentarii nu pot fi trasi la raspundere pentru activitatea lor parlamentara. Nu exista nici-un fel de exceptie de la aceasta regula. Numai in dictaturi parlamtarii pot fi trasi la raspundere pentru rea credinta.

            Este perfect democratic si legal ca parlamentarii sa respinga mizeria de lege venita de la Guvern. Oricum in forma Guvernului cel mai probabil legea va pica din nou la CCR. O fi pandemie nu zic nu dat asta nu inseamna ca renuntam la democratie.

            Oricum modul cum intelegi tu lucrurile intr-o democratie este dezastros. Intr-o democratie nu exista bine si rau ci doar ceea ce decid politicienii. Daca nu iti convine votezi diferit la urmatoarele alegeri dar sub nicio forma nu poti ameninta cu puscaria parlamentarii pentru deciziile lor.
            • +1 (1 vot)    
              Hai nu, zau (Duminică, 12 iulie 2020, 8:03)

              democtrates [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

              Pai daca este democratie toti suntem egali in fata legii. Deci si dragii nostrii parlamentari ar trebui sa fie egali. O modificare a constitutiei ar fi benefica sa nu mai fie imuni in fata legii.
              • +1 (1 vot)    
                Rapunderea parlamentara (Duminică, 12 iulie 2020, 10:58)

                adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

                Pentru fapte casre nu au legatura cu exercitarea mandatului de parlamentar in princiupiu membrii parlamentarului sunt egali in fata legii. Singura exceptie consta in faptul ca nu pot fi arestati preventiv fara aprobarea camerei din care fac parte.

                Daca un parlamentar insa este condamnat definitiv pentru o fapta care nu are legatura cu exercitarea mandatului atunci respectivul merge la puscarie, nicio imunitate nu il poate salva (de exemplu Dragnea).

                Eu insa vorbeam strict de activitatea parlamentara. In nicio democratie din lumea asta nu exista infractiuni in codul penal care sa faca referire la exercitarea functiei de membru la parlamentului. Daca parlamentarii vor sa amane o lege sau sa nu o adopte de loc nimeni nu ii poate trage la raspundere pentru acest lucru. Asta este unu principiu fundamental al democratiei. Daca schimbi asta atunci nu mai ai democratiei.
    • -7 (11 voturi)    
      Ce creștere? (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 13:07)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Un cetatean neturmentat

      A cui creștere?
    • 0 (0 voturi)    
      O se...impla intrebar (Duminică, 12 iulie 2020, 16:21)

      Burebista 12 [anonim] i-a raspuns lui Un cetatean neturmentat

      de ce guvernul nu inchide punctual locurile unde se manifesta noile infectii? Blocuri, cartiere, sate sau alte localitati? De ce mai avem politie locala, doar pentru amenzi date babelor in piata? Peste tot in Europa se inchid imediat focarele si nu zone intregi sau tara asa cum ar vrea guvernul sa faca (deee, nu au terminat de vandut toate mastile, dezinfectantii, etc). Al naibii virusul asta, cum are nevoie guvernul de o lege cum cresc cazurile! Ce coincidenta!!! Sau nu...
  • -7 (13 voturi)    
    Foarte bine! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 13:08)

    Tayen [utilizator]

    Eu vreau legi pentru relansare economica!
    • +7 (9 voturi)    
      hehe (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 14:01)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Acuma daca e dupa vrute si eu vreau lege pentru emascularea postacilor ca tine, Kiselef 10:6 ca sunteti toxici si nocivi. Cerzi ca ne indeplinesc astia dorintele?
  • +1 (5 voturi)    
    Tragicomedie! (Sâmbătă, 11 iulie 2020, 17:59)

    sergiutales [utilizator]

    Amanarea are in vedere tragicomedia pusa la cale de psd in Piata Victoriei, duminica asta.
    In rest, cu riscul sa ma repet, actiunile ciolacilor, ale avocatului "nu-stiu-cui", ale ccr, sunt crime imptriva romanilor si trebuie sanctionate ca atare.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai nu e chiar asa! (Duminică, 12 iulie 2020, 16:29)

      Burebista 12 [anonim] i-a raspuns lui sergiutales

      Aici in Germania, Curtea Constitutionala Federala de la Karlsruhe a decis inca din martie ca guvernul nu are voie sa restranga drepturile fundamentale, ca de ex: protest, demonstratie, asociere, libertate de miscare, etc. Drept urmare toate masurile luate de guvernul federal si de cele locale au respectat aceasta prevedere! Ca ne place sau nu democratia este totusi singura varianta Ok. Si CC aici in Deutschland chiar isi ia rolul in serios, mai ales avand in vedere ce a fost pana in '45.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by