Sari direct la conținut

SUA: Aleșii acuză giganții petrolieri de rea-credință în privința climei / ”Au înșelat publicul”

HotNews.ro
Platforma petroliera, Foto: GSP
Platforma petroliera, Foto: GSP

Giganții petrolieri Chevron, ExxonMobil, Shell și BP au folosit doar o fracțiune din lobby-ul lor în Statele Unite pentru a apăra acțiunile de combatere a schimbărilor climatice, deși susțin public că au făcut din asta o prioritate, afirmă joi un document, potrivit AFP.

Acesta a fost dezvăluit în timpul unei audieri în Camera Reprezentanților la care au participat șefii ExxonMobil și Chevron, precum și reprezentanții Shell și BP din Statele Unite.

„Pentru prima dată, directorii de top ai companiilor de combustibili fosili depun mărturie împreună în fața Congresului, sub jurământ, despre rolul industriei în schimbările climatice și despre eforturile acesteia de a le acoperi”, a declarat Carolyn Maloney, aleasă democrată, președintele comisiei parlamentare din spatele acestui proiect.

Împreună „au condus o campanie coordonată pentru a înșela publicul, a ascunde pericolul produselor lor și a deraia orice efort de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră”, a deplâns ea la începutul sesiunii.

Aceste patru companii „au afirmat public că susțin acordul de la Paris și o taxă pe carbon, două politici cheie pentru lupta împotriva schimbărilor climatice”, subliniază documentul elaborat de echipele parlamentarilor democratici.

Dar în mare parte par să facă aceste declarații „pentru a-și consolida imaginea publică, continuând în același timp să producă miliarde de barili de combustibili fosili și să investească în continuarea extracției de petrol și gaze”, adaugă raportul.

ExxonMobil, Chevron, Shell, BP și US Petroleum Federation API au cheltuit un total de 452,6 milioane de dolari făcând lobby la guvern din 2011, explică autorii săi.

Din cele 4.597 de acțiuni de lobby raportate începând cu 2015, când a fost adoptat Acordul de la Paris, doar opt au fost legate de acest acord, sau 0,17%.

În plus, mai puțin de 0,4% din acțiunile de lobby din ultimii zece ani au fost legate de prețul carbonului.

Raportul mai constată că companiile au avut tendința de a exagera foarte mult importanța eforturilor lor de a-și reduce emisiile.

Confruntați cu o presiune tot mai mare din partea opiniei publice și a investitorilor care cer acțiuni mai sincere împotriva schimbărilor climatice, giganții petrolului au intensificat în ultimele luni investițiile în energii mai puțin poluante decât aurul negru.

Dar investițiile propuse în septembrie de Chevron reprezintă, de exemplu, mai puțin de 10% din cheltuielile pe care grupul plănuiește să le facă în fiecare an pentru a se dezvolta.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro