Tarom se pregateste de privatizare
„Este absurd sa faci privatizare cu un pachet de 5% din actiuni, caci este prea putin. Daca Fondul Proprietatea (FP) ar fi avut 25% din actiuni cum era prevazut initial, iar pe bursa mai erau cinci la suta, ar fi fost ceva“, spune Tanasoiu. Acesta adauga ca intre timp s-a renuntat la ideea ca FP sa fie actionar la companie.
„Inaintea privatizarii vom face o analiza. O decizie va fi luata si in functie de concluziile din acest raport“, spune oficialul Tarom. Directorul general adjunct declara ca numirea sa, in conditiile in care el a raspuns de privatizarea unitatilor subordonate ministerului, a avut loc tocmai pentru a studia posibilitatea privatizarii liniei aeriene nationale.
Dragos Tanasoiu crede ca privatizarea „este singura solutie in vederea eficientizarii“.
Consultantul ales va recomanda citeva alternative de privatizare a companiei. „Solutiile sint numeroase. Ar putea fi vorba despre o listare pe bursa, de negocierea unui pachet de actiuni sau de un aport de capital care sa permita ulterior Tarom sa achizitioneze noi aeronave“, spune Dragos Tanasoiu.
Acesta prefera ultima modalitate, deoarece Tarom va avea un capital rulant suficient pentru a achizitiona noi aeronave. Ca urmare a inmultirii rutelor deservite, Tarom are nevoie de cel putin doua aeronave noi, a declarat pentru Cotidianul oficialul Tarom. Acesta creioneaza profilul viitorului cumparator de actiuni Tarom.
„O companie internationala de profil, renumita, din UE care sa investeasca in Tarom“, o descrie directorul general adjunct.